Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@02:41:30 GMT

علت شکل هلال در انتهای ناخن‌ها چیست؟!

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۳۱۲۷

هلال انتهای ناخن خبر از چه تغییراتی درون آن میدهدبا مشاهده هلال ناخن چه اطلاعاتی از سلامتی مان به دست خواهیم آورد؟ اگر این ناحیه از ناخن به رنگ سرخ درآمده است بدانید در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارید نبودن این هلال مرتبط با بیماری کم‌خونی و دیابت و چروکیده بودن آن میزان سم درون بدن و کاهش متابولیسم شما را نشان میدهد در این زمینه به سراغ طب سنتی چینی رفته ایم با ما همراه باشید و از درمان با این طب کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





آیا تاکنون به شکل هلال را در انتهای ناخن‌های خود توجه کرده‌اید و می‌دانید علت آن چیست؟ به نقل از ساینس هایر، ساختار ناخن بسیار با اهمیت است. سفیدی ریشه ناخن که به لانولا (lunula) و یا هلال ته ناخن معروف است مسئول حفاظت از رگ‌های خونی واقع در پنجمین لایه پوستی است. آسیب ندیدن هلال ناخن بسیار مهم بوده و اختلال در این مکان موجب بد فرمی‌های ناخن و رشد ناهماهنگ آن خواهد شد. براساس یافته‌های جدید این قسمت بدن ویژگی‌های خاصی دارد و حاکی از سلامت فرد است.

در طب چینی هلال ناخن بیانگر سلامت فعلی شخص است و اگر در این قسمت قرمزی ایجاد شود، فرد مذکور به نوعی به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلاست.
هلالی نبودن ناخن نشانه چیست؟

همچنین هلالی نبودن ناخن حاکی از بیماری کم‌خونی و دیابت است و حالت چروکیده در این قسمت ناخن حاکی از میزان سم درون بدن و کاهش متابولیسم است.


طب سنتی چینی می‌گوید:هلال ناخن میزان سطوح انرژی دریافتی شما را تعیین می‌کند. اگر این قسمت بزرگ و برجسته باشد شما به قدر کافی انرژی دریافت می‌کنید، اما اگر این قسمت کاملا از بین رفته باشد شما انرژی کمی دریافت کرده و دچار سوءتغذیه هستید.

هر شخص سالمی هشت تا ۱۰ lunula که غالبا سفید رنگ هستند در دو دست خود دارد. به علاوه اگر فقط شست شما دارای lunula است شما انرژی جسمی کمی دارید و بیشتر اوقات بیمار هستید.


هلال صورتی رنگی که به سفیدی تمایل دارد، در انتهای ناخن نزدیک به ریشه نشان دهنده‌ی سلامت ناخن‌های شماست. فردی که ناخن هایش این هلال را نداشته باشد ممکن است تیروییدی ضعیف‌تر داشته باشد. با ضعیف‌تر شدن تیرویید فرد دچار نوسانات خلقی، افسردگی و نازک شدن مو‌ها میشود.

اگر فردی پر انرژی باشد هلال ناخن وی سفید‌تر خواهد بود و در غیر این صورت ممکن است فردی ضعیف‌تر باشد. معمولا تغییر رنگ و یا پدیدار شدن و پنهان بودن این هلال نشانه‌ای از بیماریست. به بیانی دیگر هر چه این هلال کمتر باشد، سطح سلامتی فرد هم کاهش می‌یابد و بیشتر احساس خستگی می‌کند.

فردی که هلال ناخن ندارد لزوما بیمار نیست و بایستی به پزشک مراجعه کند. معمولا کودکان در سنین پایین این هلال را ندارند و جای نگرانی برای والدین نخواهد بود، زیرا به مرور زمان این هلال پدیدار می‌شود. یکی دیگر از عوامل ناپدید شدن این هلال کمبود خواب و بیدار ماندن طولانی مدت به هنگام شب است.

به طور نرمال، یک پنجم ناخن شما را این هلال می‌گیرد. در صورت عدم تغذیه مناسب این هلال کاهش پیدا می‌کند.   منبع: دکتر سلام

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه سلامتی ناخن ها تیروئید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با فرهیختگان گفت که طی سال‌های اخیر چند پروژه جلوی دوربین برده، کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند و توضیح می‌دهد با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت، آغاز شوند، ولی سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی -به ازای هر قسمت- می‌رسند.

یکی از تهیه‌کنندگان سیما نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ را دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان عنوان می‌کند که برای هر قسمت ۴۲ دقیقه‌ای سریال، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نرخ پایه برای آثاری نظیر «زیرخاکی»، «نون خ»، «هفت‌سر اژدها»، «روز‌های ابدی» و «جشن سربرون» که رده الف فاخر داشته باشند، دقیقه‌ای ۴۵ میلیون تومان است و این رقم به هر قسمت حدود ۲ میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که این ارقام، نرخ پایه است و بسیاری از سریال‌ها، بیش از این اعداد هزینه برمی‌دارند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • بدترین اتفاق برای پرسپولیس در آستانه بازی با نساجی
  • هلال سفید انتهای ناخن را جدی بگیرید + رازهای مهم
  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس
  • موتور چلسی در انتهای فصل روشن شد/ شکست استون ویلا به نفع تاتنهام+ فیلم
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • فیلم بسیار نزدیک و باکیفیت از قسمت سر یک سنجاقک
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!