Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-05-02@02:43:18 GMT

باران کاشف گور خمره ای تاریخی در ایران شد!

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۹۲۱۹

بنابر گفته بهمن عسگری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، یک گور خمره در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری کشف شد که شگفتی باستان شناسان و مقامات محلی را در پی داشت. این مقاله در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری پیرامون کشف گور خمره در شهرستان لردگان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از عصر سفر، این گور خمره به دنبال بارش های اخیر و فرسایش خاک، در قبرستان شهر منج که مرکز بخش منج شهرستان لردگان در فاصله 190 کیلومتری شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری است، یافت شد. در پی مشاهده و گزارش مردم محلی، کارشناسان این اداره کل گور خمره کشف شده را برای بررسی کارشناسی به شهرکرد منتقل کردند. این گور خمره بزرگ تاریخی که احتمالا مربوط به دوره اشکانیان است، پس از تعمیر و بازسازی به موزه منتقل خواهد شد. در دوران پیش از اسلام، جسد یا بقایای اسکلت متوفی در خمره های سفالین قرار می گرفت و دفن می شد. 

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: اخبار گردشگری گور خمره ایران گردی اخبار گردشگری ایرانگردی جالب انگیز شهرستان لردگان تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر