Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) برای بررسی آخرین وضعیت سوریه تشکیل جلسه داد.

در این نشست «کلی کوری» نماینده آمریکا در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد از جانب کشورش سخن گفت. وی از همان جمله اول، مستقیماً به سراغ موضوع ایران رفت.

کوری گفت: «هفته گذشته شاهد افزایش خطرناک تنش‌ها در منطقه بودیم و در شورای امنیت بر کسی پوشیده نیست که ایران مسئول آن بود؛ نیروهای ایرانی از خاک سوریه، راکت‌هایی را به سمت شهروندان اسرائیلی پرتاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نماینده آمریکا در ادامه گفت: «آمریکا قویاً از اقدام اسرائیل در دفاع از خود حمایت می‌کند؛ اقدامات ایران، سندی است بر درست بودن گفته‌های ما که هر کجای خاورمیانه که ایران پیدایش شود، هرج و مرج می‌شود.»

کلی کوری سپس مدعی استقرار سامانه‌های موشکی ایران در سوریه شد و گفت: «ایران سامانه‌ای موشکی در سوریه مستقر کرده که به سمت اسرائیل هدف گرفته شده است؛ ایران و حزب‌الله از اردوگاه‌های آموزشی موجود در سوریه برای ایجاد پایگاه در خاک این کشور استفاده می‌کنند؛ آنها در حال نزدیک و نزدیک‌تر شدن به اسرائیل هستند.»

نماینده آمریکا در سخنانی تحریک‌آمیز گفت: «از همین جا از ایران، حزب‌الله و دیگر نائبانشان می‌خواهیم که دست از اقدامات تحریک‌آمیز بکشند و اگر چنین نکنند، مسئولیت کامل این اقدامات بر عهده ایران خواهد بود.»

وی دیگر اعضای شورای امنیت را هم به دنباله‌روی از واشنگتن در اتخاذ مواضع ضدایرانی دعوت کرد و گفت: «شورای امنیت دو گزینه دارد؛ یا سکوت کند و نظاره‌گر ایجاد زیرساخت‌های تشکیل حزب‌اللهی دیگر در سوریه باشیم یا اینکه با صدای بلند علیه ایران موضع بگیریم و برای توقف اقدامات این کشور، بر آنها فشار بیاوریم.»

کلی کوری افزود: «باید این پیام را به [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] برسانیم که تنها راه‌حل موجود، پیگیری راهکار سیاسی، اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات آزاد است و همه اینها باید زیر نظر سازمان ملل باشد.»

او باز هم سخنانی تهدیدآمیز بر زبان آورد و گفت: «اگر اسد با خواسته شورای امنیت همکاری نکند، باید آماده شویم برای اقدام و اعمال کردن هزینه واقعی برای وی.»

در ادامه نشست، نماینده روسیه سخن گفت. وی به نماینده آمریکا در خصوص پیروی از دستور جلسه تذکر داد و گفت: «دستور کار امروز نشست شورای امنیت، ایران بود یا سوریه؟»

وی افزود: «نماینده آمریکا قبل از اتهام‌زنی به ما و ایران، بگویید که مبنای حضور نیروهای شما در سوریه چیست و آنها واقعاً در پی چه هدفی هستند.»

نماینده روسیه گفت: «چه اتفاقی برای صدها داعشی دستگیر شده توسط نیروهای تحت حمایت آمریکا افتاد؛ داعشی‌هایی که در عملیات سپر فرات دستگیر شدند و خبری از سرنوشت آنها در دست نیست.»

وی در انتها هشدار داد: «تروریست‌ها آزادانه در مناطق تحت نفوذ آمریکا تردد می‌کنند و ما بیم آن داریم که پس از عقب‌نشینی آمریکا از این مناطق، داعش دوباره فعالیت خود را تشدید کند.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سوریه روسیه سوریه آمریکا شورای امنیت جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد

قرار است شورای امنیت طی روزهای آینده نشستی را به درخواست الجزایر درباره گورهای جمعی غزه برگزار کند.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت طی روزهای آینده نشستی را پشت درهای بسته به درخواست الجزایر درباره گورهای جمعی نوار غزه برگزار خواهد کرد. به گفته منابع احتمالا این نشست روز سه‌شنبه برگزار شود.

بر اساس گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره گورهای جمعی در بیمارستان‌های الشفا در شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس شده است. 2 گور جمعی در بیمارستان الشفا با ۵۰۰ جسد و سه گور جمعی در مجتمع پزشکی ناصر با ۳۹۵ جسد پیدا شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال