Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:04:25 GMT

جانمایی پارکینگ موتور در هسته مرکزی قم ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۴۲۸۷

جانمایی پارکینگ موتور در هسته مرکزی قم ضروری است

قم - ایرنا - معاون عمرانی استانداری قم با اشاره به اجرای طرح های پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر گفت: جانمایی پارکینگ موتورسیکلت در این نقه از شهر قم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، محسن بهشتی چهارشنبه شب در پایان جلسه شورای ترافیک در تالار امام جواد(ع) استانداری در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به محدودیت های ترافیکی ناشی از اجرای طرح یاد شده، وجود موتورسیکلت های بسیار زیاد در این محدوده، باعث آزار و اذیت عابران و رهگذران می شود، که طبق مصوبه شورای ترافیک آسیب شناسی این مساله در دستور کار قرار گرفت تا پیش بینی های لازم برای رفع این معضل صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود 350 هزار دستگاه موتورسیکلت در قم وجود دارد.
وی ادامه داد: شهرداری قم باید مکان های مناسب برای این کار را به شورای ترافیک ارایه کند، تا از طریق کمیسیون ماده 5 تصویب و زمینه روان سازی عبور و مرور در ابتدای خیابان انقلاب اسلامی میسر شود.
طرح پیاده راه سازی اطراف حرم حضرت معصوم (س) از 17 آذرماه سال 96 آغاز شد.
بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع نازیبا بودن سیما و منظر ورودی شهر قم و ساماندهی آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: تصمیم های موثر ترافیکی در این زمینه اتخاذ و در شورای ترافیک تصویب شد، اما برای تعیین کاربری هایی پیشنهادی از سوی مشاور، چون در حوزه وظایف شورای ترافیک نیست، به کارگروه امور زیر بنایی و ماده 5 ارجاع داده شد.
وی افزود: از آنجا که ورودی های یک شهر نشان دهنده اصالت و هویت آن است، باید کاربری های مناسب توام با یک معماری زیبا پیش بینی و تصویب شود.
شهر قم دارای 9 ورودی از جهت های مختلف است و سالانه پذیرای میلیون ها زائر و مسافر می باشد.
معاون استاندار قم همچنین با اشاره به مساله جمع آوری خطوط «بی آر تی» حد فاصل میدان پلیس تا میدان ولی عصر(عج) افزود: برغم اهداف تعریف شده برای این خطوط، پس از سه سال آزمون و خطا هنوز نتوانستیم به نتیجه برسیم.
بهشتی با اشاره به جمع آوری خطوط «بی آر تی» از ابتدای میدان دل آذر تا میدان پلیس طی سال گذشته، جمع آوری خط مذکور را از مطالبه های شهروندان دانست و گفت: در ارتباط هایی که با مردم داریم بیشتر آنها نسبت به این موضوع شکایت دارند و خواستار جمع آوری آن هستند.
وی در تبیین علت طرح این خواسته از سوی مردم گفت: ترافیک عرض خیابان را مسدود کرده و و زمان بندی مناسبی نیز برای توقف اتوبوس در ایستگاه نداریم.
وی این خط را محلی برای جولان موتورسیکلت ها سوارها عنوان کرد و افزود: عابرانی که قصد دسترسی به ایستگاه اتوبوس را دارند نیز باید از عرض خیابان عبور کنند، از این رو سمت راست خیابان که قبلا حادثه خیز نبود حادثه خیز شده است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت ارایه خدمات رایگان توسط شهرداری به شهروندان در راستای ارتقاء کیفیت محیطی شهر افزود: با توجه به در حال پایان بودن عملیات سنگ فرش طرح پیاده راه سازی سه راه بازار تا ابتدای حیابان انقلاب اسلامی، خرید 30 دستگاه خودروی برقی در چند مرحله در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که در مرحله نخست آن 10 دستگاه از این خودروها خریداری می شود‌.
7403 / 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پاركينگ موتورسيكلت هسته مركزي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور