Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده رمان وقت معلوم گفت: باید ارتباط دوسویه بین مجموعه‌های هنری و آموزشی استان نظیر آموزش و پرورش و حوزه علمیه با نویسندگان قمی برقرار شود و این موضوع سبب رشد و ارتقای سطح نویسندگان استان می‌شود. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهدی کفاش در نشست نقد و بررسی "رمان وقت معلوم" که در دنیای کتاب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در استان قم وجود دارد نزدیکی به تهران است که این موضوع آفت بسیار بزرگی برای ادبیات داستانی قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ادبیات داستانی قم تنوع موضوع و داستان‌های تازه ای دارد و نزدیکی به تهران سبب شده در سایه تهران قرار بگیرد و کارهای استان قم دیده نشود.

استاد ادبیات داستانی حوزه هنری قم با اشاره به مشکلات هنرمندان و نویسندگان قمی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در استان قم وجود دارد تنوع سلایق است وباید گفتمان درون متنی در آثار نویسندگان ایجاد شود.

نویسنده رمان وقت معلوم ظرفیت هنرمندان قمی را بسیار بالا برشمرد وبیان کرد: نویسندگانی که در قم مشغول فعالیت هستند سواد حوزه ای و همچنین تحصیلات دانشگاهی دارند و مطالعات علمی انجام می‌دهند، موضوعاتی که در بزرگ‌ترین شهر علمی و دینی ایران اتفاق می‌افتد سبب ایجاد داستان‌های زیادی می‌شود.

کفاش ادامه داد: ازهمه اقوام و ملل در استان قم زندگی می‌کنند که سبب می‌شود داستان‌های تازه ای برای نسل کتاب خوان قمی ایجاد شود

استاد ادبیات داستانی حوزه هنری قم تصریح کرد: مجموعه‌های هنری بسیار خوبی در قم مشغول فعالیت هستند که مخاطب اصلی در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارد اما مجموعه‌های هنری تلاشی برای اضافه کردن به نسل کتاب خوان و نویسندگان ندارد.

نویسنده رمان وقت معلوم افزود: مراکز علمی و دینی زیادی در قم وجود دارد که می‌توان تجربه نویسنده‌های این قشر را داشته باشیم و همچنین حوزه علمیه نیز نویسندگان بسیار کمی دارد و اداره کل ارشاد و حوزه هنری و دفتر تبیغات حوزه علمیه باید با این نویسندگان تعامل داشته باشند تا آثار خوبی خلق شود.

کفاش گفت: قم دومین شهر در زمینه ادبیات کودک است اما نویسنده کودک در قم کم است چون همه در تهران فعالیت می‌کنند و باید راه‌های ورودی در مجوعه های ارشاد و دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه هنری برای فعالیت نویسندگان و داستان نویسان فراهم شود تا برای آینده نویسندگان خوبی تربیت کنیم.

استاد ادبیات داستانی حوزه هنری قم عنوان کرد: حوزه هنری واداره کل ارشاد قم و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه باید در دبیرستان‌ها فعالیت کرده و نویسندگی را شغل محسوب کنند تا به نسل کتاب خوان اضافه شود.

نویسنده رمان وقت معلوم خاطر نشان کرد: نسل جدید ارتباطی با کتاب ندارد چون نویسنده اجازه ورود به نهادهای فرهنگی را ندارد اما اگر ارتباط این مجموعه‌ها با نویسندگان ایجاد شود نسل تازه ای از دانشجویان و طلاب و دانش آموزان کتاب خوان و نویسندگان در جامعه شناسایی و تربیت می‌شوند و ادبیات داستانی قم و ایران ارتقا پیدا کند.

کفاش بیان کرد: نویسندگانی که در قم فعالیت می‌کنند با همه سختی‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند که باید ارتباط دوسویه بین مجموعه‌های هنری و آموزشی استان نظیر آموزش و پرورش و حوزه علمیه با نویسندگان قمی برقرار شود و این موضوع سبب رشد و ارتقای سطح نویسندگان استان می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7854/P1336/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۵۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات ۱۴۰۱
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • بحران ادبیات داریم
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد