Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مدیر عامل شرکت نفت و گاز ایتالیایی ENI گفت: اروپا هنوز در این توافق مانده و فکر می‌کنم دیپلماسی می‌تواند راه حلی را برای این معضل پیدا کند؛ چراکه اروپا یکی از قدرتمندترین متحدان آمریکاست و مهمترین تاثیر تحریم‌ها علیه ایران بر اروپا تحمیل می‌شود . همان طور که تحریم‌ها علیه روسیه همتاثیرات مخربی بر اروپا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلودیو دسکالازی مدیر عامل شرکت بزرگ نفت و گاز ایتالیایی ای ان آی، با وجود اینکه این شرکت قرار نیست سرمایه‌گذاری در ایران داشته باشد گفته با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه سومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، یعنی ایران، بازار نفت با شکست روبه رو خواهد شد.

دسکالازی به این خبرگزاری گفت: تاثیر اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران بر قیمت نفت خام بیش از این‌ها خواهد بود چرا که ایران روزانه حدودا ۲.۶ میلیون بشکه صادر می‌کند و اگر ما تحریم‌های سابق را برگردانیم این میزان به ۱.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش زمانی که تحریم‌ها توسط دولت اوباما در سال ۲۰۱۲ علیه ایران اعمال شد، صادران نفت خام ایران به ۱.۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد. از زمان لغو تحریم‌ها در سال ۲۰۱۵ یک میلیون بشکه در روز به صادرات ایران افزوده شده است.

به گفته دسکالازی، در نتیجه بازگشت تحریم‌ها، یک میلیون بشکه از بازار کم خواهد شد و تاثیر آن بر قیمت‌ها و موازنه میان نفت خام‌های مختلف مشهود خواهد بود چرا که یک میلیون بشکه در روز به اروپا صادر می‌شد و بقیه به خاور دور.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز ایتالیا گفته که ما شاهد افزایش تقاضای تولید تا ۱.۶ یا ۱.۷ میلیون بشکه در روز به طور متوسط در هر سال هستیم و در نتیجه این مساله بر قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت. زمانی که در چنین وضعیتی قرار بگیریم دورنمای سرشار از تردیدی خواهیم داشت.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که تاثیر تحریم‌های جدید در مقایسه با تحریم‌های ۲۰۱۲ اوباما کمتر باشد. آنها می‌گویند ترامپ می‌تواند انتقال نفت ایران ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد و این میزان بسیار کمتر از ۱ میلیون و نیم بشکه در روزی است که شش سال پیش از بازار حذف شده بود.

این رسانه تاکید کرد: همچنان این تردیدها در مورد قیمت منجر به ایجاد بی ثباتی در برای سرمایه‌گذاران خواهد شد به ویژه اینکه آنها به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت و چند میلیون دلاری هستند.

به گفته دسکالازی در بخش انرژی شما باید سرمایه‌گذاری های بزرگ انجام دهید. زمانی که بی ثباتی زیاد باشد، سرمایه‌گذاری آسان نیست. اما معضلات ژئوپلتیکی بسیار دیگری وجود دارد که چشمانداز را برای فهم اینکه کجا ایستاده‌ایم سخت‌تر می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم ترامپ بدون پشتوانه بوده یا نه با اشاره به تاثیر این تصمیم بر اروپا تاکید کرد: امیدوارم راه حل سیاسی برای این معضل وجود داشته باشد. تعدادی از کمپانی‌های بزرگ اروپایی در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این شامل توتال فرانسه و دانون و پژو و ایرباس است. آلمان شصت درصد سرمایه‌گذاری اروپا در ایران را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل این شرکت نفت و گاز ایتالیایی تاکید کرد: در هر صورت اروپا هنوز در این توافق مانده و فکر می‌کنم دیپلماسی می‌تواند راه حلی را برای این معضل پیدا کند چرا که اروپا یکی از قدرتمندترین متحدان آمریکاست و مهمترین تاثیر تحریم‌ها علیه ایران بر اروپا تحمیل می‌شود . همان طور که تحریم‌ها علیه روسیه هم تاثیرات مخربی بر اروپا داشت.

وی تاکید کرده ما دوبرابر متاثر می‌شویم و فکر می‌کنم دیر یا زود برخی مذاکرات باید جدی گرفته شوند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: خروج آمریکا از برجام خروج آمریکا از توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900114

دیگر خبرها

  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند