Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@19:59:12 GMT

پایانِ اعتراضِ چهار روزه کارگران هپکو در اراک

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۷۹۰۶۶

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران هپکو اراک در تماس با ایلنا، از خاتمه یافتن اعتراضات صنفی چهار روز گذشته خود خبر دادند. از قرار معلوم، پس از آنکه روز گذشته اعتراض صنفی کارگران هپکو اراک برای چهارمین روز آغاز می‌شود، برخی مسئولان شهرستانی با میانجی‌گری شرایطی را فراهم می‌کنند که به موجب آن میان کارگران و کارفرما بر سر بازگشت به کار و خاتمه اعتراض، توافق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگران که نسبت به تاخیر در معوقات مزدی و همچنین تعیین تکلیف وضعیت کارخانه از روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت ماه) در مقابل کارخانه دست به اعتراض صنفی زده بودند، می‌گویند: طبق توافق کتبی که با میانجی‌گری برخی مسئولان شهرستان بین کارگران و کارفرما انجام شد، قرار است در مورد خواسته‌‌های کارگران تصمیم‌گیری شود. کارگران هپکو اراک می‌گویند: همچنین قرار بود روز گذشته بنا بر پیشنهاد مسئولان شهرستانی جلسه‌ای در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شود که از نتیجه این جلسه هنوز باخبر نیستیم. کارگران این کارخانه برای پایان دادن به اعتصاب خود خواستار خلعِ سهام‌دار کنونی کارخانه هستند. به اعتقاد کارگران، سهام‌دار فعلی توانایی اداره کارخانه هپکو را ندارد.

همچنین این کارگران مدعی‌اند؛ سهام‌دار فعلی اهلیت لازم را برای واگذاری نداشته و در این خصوص باید مسئولان  پاسخ دهند.

آنها می‌گویند: اگر هپکو خریدار ندارد با این‌وجود ما کارگران خواستار بازگرداندن دوباره این شرکت از بخش خصوصی به دولتی (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) هستیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۷۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

وزیر کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، احمد وحیدی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ طی بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وزیر کشور با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وی عنوان کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وحیدی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 747939

دیگر خبرها

  • رفیعی چهار بازی‌ کلین‌شیت، یک بازی چهار گل خورده!
  • کارشناس داوری تایید کرد؛ گل اورونوف به آلومینیوم خطا بود!
  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • چهار بازیکن زیر 23 سال روی نیمکت پرسپولیس
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • چه کشورهایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان