Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «سبز البرز»
2024-04-30@05:29:57 GMT

استاندار : مازندران نیازمند توسعه پرشتاب تر است

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۹۲۴۳۱

استاندار : مازندران نیازمند توسعه پرشتاب تر است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سبز البرز ، محمد اسلامی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان برنامه ریزی و مدیریت مازندران در ساری افزود : رشد جمعیت و مطالبات مردم در حوزه های گوناگونی ایجاب می کند که واکنش و پاسخگویی به آنها افزایش یابد و یکی از الزمات آن افزایش راندمان مدیریتی و کارکردی است .
استاندار مازندران مطلوب نمودن فضا برای حضور همه جانبه مردم در تمامی عرصه ها بخصوص بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی را لازمه توسعه شتابان استان و پاسخگویی به مطالبات مردم برشمرد و گفت : باید از تمامی فرصت ها و ظرفیت ها با اراده مصمم ، همدلی و یکپارچکی برای حل مشکلات و شتاب بخشیدن به توسعه استان کمک بگیریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مدیران دستگاههای اجرایی را از هرگونه توسعه پراکنده و بخشی نگری در این زمینه پرهیز داد و افزود : سند توسعه استان بر مبنای برنامه ششم در ۱۲ محور تدوین شده است که باید شاقول حرکت توسعه استان باشد .
** صدای واحد برای توسعه مازندران
اسلامی یکی از ویژگی ها سند توسعه استان را مردم محور کردن توسعه و برون سپاری این وظیفه مهم برشمرد و گفت : باید توسعه برنامه محور استان را با یک شخصیت مدیریتی واحد و همصدا پیش ببریم .
استاندار مازندران هدف از جا به جایی و انتصاب مدیران جدید را تلاش برای حاکم کردن وحدت و یکپارچگی و دیده شدن استان در قالب یک شخصیت دانست و توضیح داد : همواره بحث های گوناگونی در باره انتصابات می شود و تلاش هایی هم از مراکز مختلف قدرت صورت می گیرد ولی برای ما در هر انتصابی یکپارچگی شخصیت مازندرن مهم است تا مدیریت استان بتواند پاسخگوی مردم باشد.
وی نگاه چندگانه به مسایل استان و نبود یکپارچگی در تصمیم گیری و اجرای برنامه های توسعه ای را مهم ترین آسیب و ضربه به روند پیشرفت مازندران ارزیابی کرد و گفت : همه اعم از نمایندگان مجلس ، گروههای سیاسی و شخصیت های صاحب نفوذ باید در مورد مسایل استان به همگرایی برسیم و به عنوان یک تیم کار کنیم تا بتوانیم مشکلات مردم و استان را حل کنیم .
** دو برابر شدن چرخه اقتصادی استان
اسلامی تاکید کرد : امروز اگر مهم ترین دغدغه ما مدیران و مسئولان مازندران همان دغدغه مردم نباشد ، طبیعی است که مردم در روند توسعه با ما همره نشوند .
وی افزود : تحرک بخشیدن به توسعه اقتصادی ، افزایش ظرفیت موجود و رسیدن به اهداف تعیین شده در مازندران تنها در صورتی دست یافتنی است که مردم و بخش خصوصی با ما همراه شوند .
استاندار مازندران به ورود دو هیات اقتصادی از کشورهای منطقه دریای خزر به استان در هفته جاری اشاره کرد و گفت : اگر همراهی مردم و بخش خصوصی باشد ، تنها از طریق همین کشورهای منطقه دریای خزر می توانیم به تمامی اهداف تعریف شده استان دت یابیم .
مازندران دوشنبه تا چهارشنبه این هفته میزبان دو هیات اقتصادی از استان های ولگاگراد و ساراتف روسیه بود .
وی افزود : رفت و آمدهایی که در همین چند ماهه اخیر با کشورهای خزر داشتیم ، زمینه های مساعد و فرصت همه جانبه نهفته را بروز داده است و می توانیم تنها از همین طریق بازار خودمان را توسعه بدیهم و برای محصولات کشاورزی استان ایجاد زنجیره ارزش کنیم .
اسلامی تاکید کرد : اگر بتوانیم از همین ظرفیت استفاده کنیم براحتی قادریم چرخه اقتصادی استان را از ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان کنونی به سالانه یکصد هزار میلیارد تومان افزایش دهیم .
وی افزود : تحقق هدف صادراتی سه میلیارد دلاری استان هم تنها در ارتباط به همین کشورهای حاشیه دریای خزر امکان پذیر است .
استاندار مازندرن گفت : در صورتی که بتوانیم این اهداف را محقق کنیم که شدنی هم است ، درآمد های دولتی استان هم از حداکثر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کنونی به پنج هزار میلیارد تومان خواهد رسید .
وی افزود : این اتفاقات هم موجب توانمندی مردم می شود و هم درامدهای دولت را افزایش می دهد .
در این نشست از زحمات ۲۱ ماهه محمود نوربخش درسمت ریاست سازمان برنامه ریزی و مدیریت مازندران قدردانی و مفید غلامی راد به عنوان رییس جدید معرفی شد .

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۹۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود

استاندار مازندران گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود و باید زمینه رشد دانش بنیان‌ها را فراهم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، استاندار مازندران با همراهی بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، مهدی داودی فرماندار گلوگاه، رییس جهاد کشاورزی شهرستان و دیگر مسوولان از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در مجموعه تولیدی ساوانا شهرستان گلوگاه بازدید کرد.

یوسف نوری استاندار مازندران  ضمن تبیین و تقدیر از جایگاه کارگران در عرصه‌های تولیدی اظهار داشت: مجموعه‌های تولیدی به واسطه ایجاد زنجیره تامین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته‌اند و در مازندران نیاز به گسترش مجموعه‌های ارزش آفرین داریم.

نوری با اشاره به شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد:  مجموعه تولیدی در گلوگاه 40 هزار تن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت مردم نیز 60 هزار تن هدف گذاری تولیدی کردند . 

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص مجموعه‌های تولیدی افزود: با جدیت و پیگیری مدیران و با برنامه‌ریزی، زنجیره تأمین بصورت کامل در گلوگاه ایجاد شده و تا انتهای زنجیره حتی از پساب برای ورود به زنجیره بعدی بهره گیری می‌کنند.
  
استاندار مازندران با بیان اینکه صنعت دام و طیور از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است افزود: با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، این مجموعه هم مواد اولیه جوجه یک روزه، خدمات بهداشتی، خوراک دام مورد نیاز و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و بخش مردمی تأمین می‌کنند. 

استاندار مازندران با اشاره به موانع پیش روی گفت: قیمت‌های دستوری و صادرات برای مجموعه‌های تولیدی وجود دارد که باید بطور جد پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه‌ها فراهم شود و استانداردها و معیارهای کنترل کیفیت جهانی را دریافت کند، و زمینه را فراهم نماییم و همچنین در بحث نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات اقدام سریع داشته باشند.

وی اظهار کرد‌: گسترش مجتمع‌های دام و طیور اهمیت دارد و با مشارکت مجموعه‌ها، تلاش می‌شود تا در صنعت دام و طیور که در حال حاضر استان مازندران رتبه اول و تأمین کننده است، نقش بهتری داشته باشیم.

نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود و باید زمینه رشد دانش بنیان‌ها را فراهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود