Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@02:54:56 GMT

این جوان عینکی را می شنانسید / او شبح عابر بانک ها است +عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۱۰۱۰

این جوان عینکی را می شنانسید / او شبح عابر بانک ها است +عکس

حوادث رکنا: جوان عینکی که با کمین در اطراف عابر بانک ها و برانگیختن حس ترحم و عواطف شهروندان، با شگرد پیچیده ای به حساب های بانکی آنان دستبرد می زند و طعمه های خود را به دام می اندازد، به «شبح عابربانک ها» معروف شده است.

ماجرای «شبح عابر بانک ها» از تیر سال گذشته هنگامی در دستور کار پلیس Police قرار گرفت که زن میانسالی با تسلیم شکواییه ای به مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد از «جوانی عینکی» شکایت کرد و گفت: به خاطر این که سواد اندکی دارم، هنگام انتقال مبلغ یکصد هزار تومان به حساب بانکی یکی از نزدیکانم دچار مشکل شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین هنگام جوانی عینکی که کلاهی نیز بر سر داشت کنارم ایستاد واز من خواست اجازه دهم او برایم مبلغ مذکور را منتقل کند، من هم بدون این که به او مشکوک شوم کنار رفتم و رمز کارتم را در اختیارش گذاشتم ولی بعد از آن که جوان مذکور سوار یک دستگاه پژو 405 نقره ای رنگ شد و از محل رفت، من با دقت به رسید بانکی نگاه کردم و فهمیدم که آن جوان مبلغ یک میلیون تومان به حساب دیگری که متعلق به خودش بود، انتقال داده است! تازه فهمیدم در دام یک دزد The Thief حرفه ای افتاده بودم و با دست خودم رمز کارتم را در اختیارش گذاشتم و ...

هنوز مدت زیادی از شکایت این زن در منطقه سیدی مشهد نگذشته بود که شکایت های متعدد دیگری درباره «جوان عینکی» در دستگاه قضایی مطرح شد. این شکایت ها در آبان سال گذشته افزایش یافت به طوری که مال باختگان با عنوان «شبح عابر بانک ها» از وی یاد می کردند.

با وجود این، شگرد این سارق جوان در سرقت Stealing های بعدی برای دستبرد به حساب بانکی شهروندان پیچیده تر شد و این بار با کمین در کنار دستگاه های خودپرداز و با لهجه جنوبی آمیخته با عربی طعمه های خود را به دام می انداخت و سپس با برانگیختن احساسات و عواطف آنان چنین وانمود می کرد که «در مشهد غریب هستم و همسرم به خاطر یک بیماری خاص در بیمارستان بستری است.» و ادامه می داد: کارت بانکی ام را گم کرده ام و اکنون نیاز شدیدی به مبلغ 500 هزار تومان پول دارم که باید به یک حساب بانکی واریز کنم.

این سارق جوان برای آن که اعتماد کامل طعمه هایش را جلب کند، باز هم با مظلوم نمایی و چهره ای غمگین به طعمه خود می گفت: چون بانک مبلغ 500تومان برای انتقال از حساب بانکی کسر می کند و برای آن که من روز قیامت مدیون شما نشوم، خواهش می کنم هنگام واریز وجه این مبلغ ناچیز را کسر کنید!

اما در واقع این ماجرا ترفند پیچیده شبح عابر بانک ها بود. وی سپس از طعمه می خواست برای آن که شماره حساب اشتباه نشود، اجازه بدهد او با انجام عملیات بانکی مبلغ 499 هزار و 500تومان را خودش به حساب بانکی فرد دیگر واریز کند. در حالی که همه طعمه ها نیز به او اعتماد می کردند، «سارق عینکی» هنگام انتقال وجه و در یک چشم بر هم زدن، یک صفر اضافه را کنار مبلغ مذکور تایپ می کرد و بدین ترتیب به موجود میلیونی طعمه هایش دستبرد می زد اما قبل از آن که طعمه وی رسید بانکی را دریافت کند، او سوار بر پژو 405 نقره ای از محل عابربانک می گریخت.

بنابراین گزارش، با افزایش شکایت ها از «شبح عابر بانک ها» و به دستور قاضی Judge سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده ها در شعبه 422 دادیاری مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد توسط دادیار «پورمفرد» مورد رسیدگی قرار گرفت. با تجزیه و تحلیل های کارشناسی مشخص شد که همه شاکیان مشخصات «جوانی عینکی» را ارائه می کنند که به «شبح عابر بانک ها» معروف شده است.

بنابراین به دستور مقام قضایی، پرونده دستبرد به حساب های بانکی شهروندان به اداره جعل و کلاهبرداری Fraud پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد و به دستور سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه زبده ای از کارآگاهان، مامور دستگیری «شبح عابر بانک ها» شدند. آنان در اولین مرحله از عملیات های پلیسی و رصدهای اطلاعاتی و با راهنمایی دادیار شعبه 422 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد «سارق عینکی» از کارت های عابر بانکی در واریز وجوه سرقتی استفاده می کند که به افراد نیازمند یا گاهی سربازان در حال خدمت تعلق دارد.

با ردیابی های اطلاعاتی، تعدادی از مالکان کارت هایی که وجوه سرقتی به حساب بانکی آنان واریز و بلافاصله برداشت شده بود، در یک عملیات جداگانه شناسایی شدند اما نتیجه بررسی های کارشناسی و بازجویی از صاحبان کارت های بانکی نشان داد که آنان نیز طعمه «شبح عابر بانک ها» شده اند.

یکی از مالکان کارت های عابربانک که مقابل میز عدالت ایستاده بود به دادیار «پورمفرد» گفت: مدتی قبل «جوانی عینکی» مرا در خیابان دید و با بیان این که همسرش بیمار است و کیف حاوی مدارکش را نیز دزدیده اند، به من گفت: قرار است از شهرستان پولی برای مخارج بیمارستان همسرم واریز کنند!

او سپس با پیشنهاد مبلغی پول به عنوان دستمزد از من خواست اجازه دهم پول را به حساب من واریز کنند اما من که تحت تاثیر احساسات قرار گرفته بودم نه تنها دستمزدی از او نگرفتم بلکه کارتم را با رمز آن در اختیارش گذاشتم چرا که هیچ موجودی در حساب بانکی ام نبود بنابراین نگرانی هم در این باره نداشتم! حتی وقتی فهمیدم که دیگر به آن جوانی عینکی دسترسی ندارم با مراجعه به بانک، شماره حسابم را تغییر دادم!! ولی او در همین فاصله چند روزه از حسابم سوءاستفاده کرده است! با به دست آمدن سرنخ هایی از این ماجرا و همچنین چهره نگاری از «شبح عابر بانک ها»، عملیات کارآگاهان در حالی به جنوب کشور کشیده شده است که بررسی ها نشان می دهد این سارق عینکی در شهرهای دیگر کشور نیز با همین ترفند به حساب های بانکی مردم همچنان دستبرد می زند.

به همین دلیل قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) با تاکید بر این که شهروندان نباید به راحتی رمز و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار دهند، از مردم خواست چنان چه از مخفیگاه «شبح عابر بانک ها» که تصویر بدون پوشش وی درج شده است اطلاعاتی دارند با تلفن 2183700 پلیس آگاهی خراسان رضوی یا شعبه 422 دادیاری مجتمع قضایی شهید بهشتی واقع در بولوار وحدت مشهد در میان بگذارند.

سیدخلیل سجادپور

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

الناز شاکر دوست بدون آرایش در طبیعت شمال + عکس

وقتی در خانه اش بلا سرم می آورد از من فیلم گرفت!

کتک زدن وحشتناک یک مرد توسط یک زورگیر و دزد خیابانی در مقابل مردم+ فیلم

طرح نمایندگان مجلس برای خروج از برجام / برای ادامه برجام مشورتی با رهبری صورت نگرفت

اصغر فرهادی در کن منشوری شد! + فیلم و عکس

وقتی در خانه اش بلا سرم می آورد از من فیلم گرفت!

تنها یک زن راز خطرناکترین مرد شهر مشهد را می دانست! + عکس

با تولد بچه راز ازدواج مخفیانه ام لو رفت

دختر 11 ساله بودم که مجبور به پذیرفتن یک مرد شدم + عکس

فوری / تیراندازی در مرکز تفریحی ترامپ

نامزد دختر 18 ساله فقط 20 روز با او بود / هومن زن مطلقه را به او ترجیح داد

شوخی جناب خان با جهانگیری و طعنه به روحانی + فیلم

لباس 40 میلیون تومانی بازیگر مشهور زن گرانترین لباس کن+عکس

همسر شهاب حسینی به زیبایی تولد را تبریک گفت + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت پلیس Police دزد The Thief سرقت Stealing قاضی Judge کلاهبرداری Fraud اخبار حوادث عابر بانک دزد عابربانک شهروندان دستبرد عکس فیلم زن ایران ازدواج دختر حوادث تهران تجاوز حوادث محاکمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل بانک سینا برکنار شد

به گزارش صدای ایران،روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال ۷۸ در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌وکار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از۵۰ مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت