Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- دو شرکت هندی پیش بینی کردند در سه تا چهار سال آینده، تعداد کاربران اینترنت در هند از مرز 850 میلیون نفر خواهد گذشت که این امر برای دستیابی این کشور به اقتصاد دیجیتالی به ارزش 1 تریلیون دلار تا سال 2025 بسیار مهم است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه 'اکونومیک تایمز' چاپ هند، دو شرکت 'آی بی ام' و 'کلاری کاپیتال' در یک گزارش مشترک اعلام کردند که دولت هند به دنبال دستیابی به اقتصاد دیجیتالی یک تریلیون دلاری از طریق انجام پروژه 'هند دیجیتالی' است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس داده های موجود، جمعیت هند تا سال 2016 معادل 1.3 میلیارد نفر بوده است.
در این گزارش آمده است که شرکت های دولتی و خصوصی در حال انجام تمهیدات گوناگون برای بهبود زیرساخت های اینترنتی هند به منظور اجرایی شدن بهتر طرح های دیجیتالی هستند.
براساس این گزارش، در حالی که نفوذ گوشی های هوشمند در میان جامعه هند از 65 درصد کنونی به 90 درصد تا سال 2022 افزایش خواهد یافت، تعداد کاربران اینترنت نیز در این کشور تا سال 2022 از مرز 850 میلیون نفر عبور خواهد کرد.
در حقیقت تا چهار سال آینده از هر دو کاربر اینترنتی در هند یک نفر در مناطق روستایی خواهد بود. از مجموع کاربران اینترنتی 45 درصد مربوط به زنان و 65 درصد از کاربران دارای سنی بیشتر از 25 سال خواهند بود.
همچنین در این گزارش اعلام شده است تا چهار سال آینده بیش از 250 هزار شورای روستایی به اینترنت دسترسی خواهند داشت. هم اکنون بیش از 100 هزار روستا در سراسر هند دارای زیرساخت های لازم برای دستیابی به اینترنت هستند.
در سالهای اخیر، هند شرکت های دیجیتال زیادی را به خود جذب کرد، به طوری که حضور و ابتکارات این شرکت ها در اواخر سال 2015، باعث شتاب بیشتر بخش تکنولوژی هند شد.
شرکت گوگل پیش بینی کرده است که تا پایان سال 2018، تعداد کاربران اینترنتی هند از مرز 500 میلیون نفر نیز می گذرد.
آساق**267** 1424 *1600**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هند اينترنت ديجيتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​

تین نیوز

شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده های میلیون ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​