Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:04:50 GMT

سرگردانی اهالی خیابان مردم همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۵۳۰۱

سرگردانی اهالی خیابان مردم همچنان ادامه دارد

حدود یکسال از مسدود شدن خیابان مردم در منطقه ۱۲ می گذرد و حاصل این تصمیم جز سرگردانی و افزایش ترافیک برای ساکنان محدوده چیز دیگری نداشته است و این در حالی است که مدیریت شهری همچنان بر غیرقانونی بودن اقدام مجلس تاکید می‌کند. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ اجتماعی تهران نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اوایل شهریور ماه سال گذشته و در راستای توسعه محوطه ساختمان مجلس شورای اسلامی، مسیرهای ورود و خروج خیابان مردم در ضلع شرقی ساختمان مجلس و حد فاصل خیابان دیالمه تا مجاهدین بسته شد و وسایل نقلیه از آن زمان به بعد به ناچار از مسیر جایگزین یعنی خیابان آجانلو استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از رسانه‌ای شدن مسدود شدن خیابان مردم، برخی از  مسئولان در مجلس شورای اسلامی آن را مورد تأیید و موافقت مدیریت شهری دوره قبل عنوان کردند. تصرف خیابان مردم توسط مجلس قانون‌گذار و حاشیه‌هایی که در رابطه با این اتفاق به وجود آمده است، اعضای شورای شهر پنجم را بر آن داشت تا جلسه‌ای را با ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار و این مسأله مهم را حضوری پیگیری کنند.

در آن جلسه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به اعضای شورای شهر تهران اعلام کرد: این خیابان در دوره مدیریت قبلی از شهرداری تهران خریداری و در ازای آن پول هم پرداخت شده است!

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در این زمینه اظهار کرد: آقای لاریجانی در خصوص تصرف خیابان مردم عنوان کردند که در زمان آقای قالیباف این توافق انجام و این خیابان به محدوده مجلس اضافه و هزینه آن نیز به شهرداری وقت پرداخت شده است؛ حال آنکه طبق استعلامی که از شهرداری صورت گرفت، مشخص شد اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد و مجلس نیز رقمی به خاطر این مسأله به شهرداری پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مدارکی مبنی بر فروش این خیابان به دست ما نرسیده است، ادامه داد: آقای لاریجانی عنوان کرد که طرح ساخت‌وسازهای اطراف بهارستان به همراه خیابان مردم مورد تائید مدیریت شهری گذشته بوده است. این در صورتی است که مجلس در رابطه با این موافقت اسناد خود را ارائه نمی‌کند.

در حالی مجلسی‌ها تاکید دارند خیابان مردم به مجلس واگذار شده است که براساس ماده ٥٥ قانون شهرداری‌ها، شهرداری و یا هر نهاد دیگری اجازه فروش اموالی مثل خیابان که متعلق به مردم است را ندارد و واگذاری خیابان مردم به مجلس شورای اسلامی حتی اگر در این باره اسناد روشن و مشخصی نیز باشد، غیر قانونی است.

این در حالی است که با مسدود شدن خیابان مردم  حجم ترافیک در منطقه به شدت افزایش یافته است و شهروندان برای تردد در این خیابان باید ساعت‌ها را در ترافیک بگذارند.

به گزارش تسنیم ، پس از شکایات اهالی خیابان دیالمه و مردم به مسدود شدن خیابان اشاره شده در سال گذشته، محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شواری اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران بازدیدی را از این خیابان داشتند.

وی بیان کرد:متاسفانه امروز در محل قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم که به هیچ یک از قوانین توجه نشده و در این محدوده شاهد عدم قانون‌پذیری هستیم به شکلی که بارگذاری‌های مقابل مجلس شورای اسلامی در حقیقت ساختمان‌هایی که در حال ساخت است، در حریم مجلس مشروطه، مدرسه عالی شهید مطهری و میدان بهارستان قرار گرفته است. علاوه بر آن برای اجرای نمای شیشه‌ای در حالی که مردم را در ساخت و سازهای خود مکلف کرده‌ایم که نقشه ساخت و ساز و نما را به کمیته نمای مناطق ببرند، اما مجلس قانون‌گذاری این اصول را رعایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران تذکری درخصوص نمای شیشه‌ای ساختمان مقابل مجلس شورای اسلامی که مقرر شده جلسات کمیسیون‌ها و ملاقات‌های مردمی در آنجا انجام شود دادم. در آن زمان نمای کاذبی برای اغنای ما در مقابل این ساختمان اجرایی شد که امروز مشاهده می‌کنیم آن نما نیز برداشته شده است و نمای شیشه‌ای در حال اجراست.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شواری اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بسته شدن خیابان مردم توسط مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوبه‌ای داشته که براساس آن مصوبه خیابان مردم به روی عبور و مرور مردم بسته شده است. در حقیقت محل عبور و مرور مردم را بدون توافق و تصویب شورای شهر تصرف و در اختیار خود قرار داده‌اند. اگر چنین است مردم هم می‌توانند چنین کاری را انجام دهند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران در سال گذشته  بیان کرد: نامه‌ای توسط کمیسیون فرهنگی تهیه شود تا ما آن را نیز برای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم تا مدارک مربوط و توافقات صورت گرفته در خصوص بستن خیابان مردم به شورا ارجاع داده شود.

وی گفت: باید مشخص شود که این توافق در چه بازه زمانی و در چه دوره‌ای انجام گرفته است که آیا شورا موافق آن بوده یا خیر.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: با ارسال نامه شورا به هیئت رئیسه مجلس، مسئولان مربوطه در مجلس شورای اسلامی نیز اسناد و مدارک خود را برای این اقدام، (بستن خیابان مردم )  به شورا ارجاع دهند.

به گزارش تسنیم ، حالا پس از گذشت حدود یکسال از مسدود شدن خیابان مردم بر مردم، نه تنها اقدامی برای بازگشایی خیابان برداشته نشده است بلکه مجلسی ها سطح خیابان مجاور مردم را  نیز تصرف کردند و این تصرف برای برپایی کارگاهای ساخت و ساز در خیابان مردم است.

این اقدامات مجلس شورای اسلامی در حالی انجام می شود که مسئولان شهری نیز سکوت کردند و بنایی هم برای رفع مشکلات ندارند، مشکلاتی که قطعا از آن بی اطلاع نیستند اما برنامه‌ای برای حل آن ندارند.

در همین زمینه محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که سرانجام بازگشایی خیابان مردم به کجا رسید، گفت: نباید انتظاری برای بازگشایی خیابان با شرایط فعلی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه مسدود شدن خیابان مردم غیرقانونی بوده و توافقی هم در این زمینه بین مجلس و مدیریت شهری وجود ندارد اما خیابان مردم دیگر باز نخواهد شد.

به گزارش تسنیم مسدود شدن خیابان مردم صدای اهالی را درآورده است به طوری که بسیاری از شهروندان با مراجعه‌های مکرر به شورای شهر تهران خواهان بازگشایی خیابان شده‌اند.

انتهای پیام/

R1491/P1014142/S2,25/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ضبط مناظره ی نامزدهای مرحله ی دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی آغاز شد.
مدیرکل صداوسیمای استان لرستان گفت:مناظرات بین نامزدهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که اعلام آمادگی کرده بودند،ضبط شد و در ایام مجاز تبلیغات انتخابات این مناظرات از شبکه لرستان و رادیو لرستان پخش می شود .
 دکتر علیرضا شیروی افزود:بسته های ۲۰ دقیقه ای هم از معرفی نامزدها در صداو سیمای استان لرستان با حضور نامزدهای انتخابات آماده شده که در ایام مجاز تبلیلغات انتخابات این بسته ها پخش خواهد شد.
 امروز سه نفر از چهار نامزد راه یافته به مرحله ی دوم انتخابات دیدگاهها ،نقدها و راهکارهای خود را برای جلب نظر مردم  بیان کردند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله ی دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند. 
در انتخابات یازدهم اسفند تکلیف نمایندگان شش حوزه ی انتخابیه استان لرستان در مجلس شورای اسلامی مشخص شد.
در مرحله اول تکلیف نمایندگان شش حوره انتخابیه لرستان مشخص شد.
در این دوره از مناظره که سه نفر از نامزد‌های حوزه ی انتخابیه خرم آباد و چگنی شرکت کردند با حضور ناظران ،تبلیغات انتخاب سه برنامه‌ی ۶۰ دقیقه ضبط شد 
 مناظره ها به دنبال ابتکار رسانه ی ملی برای اجرای عدالت رسانه‌ای و ایجاد فرصت تبلیغاتی برابر در دوازدهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که با استقبال مردم و کاندیدا‌ها مردم مواجه شد .
مناظره‌ها از بامداد ۱۳ اردیبهشت تا ساعت ۸صبح ۲۰ اردیبهشت جاری در چندین نوبت از صداوسیمای لرستان پخش خواهد شد. 
استقبال مردم وتجربه ی مرحله اول مناظره‌ها نشان داد این راهبرد رسانه‌ی ملی ،در کنار دیگر ظرفیت‌های تبلیغ می‌تواند مردم رو در انتخابی بهتر کمک کند.
 در حوزه ی انتخابیه خرم آباد وچگنی چهار نفر برای کسب دو کرسی در مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم انتتخابات دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند