Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@03:08:41 GMT

تحقق عدالت اجتماعی آرمان امام(ره) بود/ حرمت ماه رمضان حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۱۶۶۵۹

تحقق عدالت اجتماعی آرمان امام(ره) بود/ حرمت ماه رمضان حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در شورای فرهنگ عمومی لرستان در سخنانی با اشاره به ویژگی ماه مبارک رمضان و ارتباط آن‌ها بافرهنگ عمومی جامعه اظهار داشت: یکی از این ویژگی‌ها افطاری دهی و اطعام دهی است.

ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان

وی توجه به فقرا و نیازمندان را یکی دیگر از ویژگی‌های این ماه برشمرد و عنوان کرد: تقویت روحیه همکاری، ترحم و همدردی از دیگر ویژگی‌های ماه رمضان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بر ضرورت رعایت قانون و دوری از خلاف در جامعه در ماه رمضان تأکید کرد و این امر را یکی از ویژگی‌های این ماه برشمرد و تصریح کرد: سحر خیری، شب‌زنده‌داری و احیاء، تغییر در سبک زندگی مردم از دیگر ویژگی‌های این ماه محسوب می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تأکید کرد و ادامه داد: حرمت این ماه باید حفظ شود و در این رابطه شورای فرهنگ عمومی استان نقش بسزایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی استان باید تلاش کنند که حرمت این ماه حفظ شود چراکه در برخی از مراسم‌ها مانند مراسم‌های ختم دیده می‌شود که در آن‌ها آب تعارف می‌شود افزود: در این راستا باید این دستگاه‌ها ورود جدی داشته و نسبت به تذکر حفظ حرمت ماه رمضان اقدام کنند.

از اندیشه‌های امام باید در جامعه پاسداری شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین ۲۹ امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) بر گردن تک‌تک همه ما حق دارد و اهدافی را دنبال کرد که امروز به خاطر آن‌ها ما سربلند هستیم.

آیت‌الله میرعمادی احیا اسلام ناب، استقلال ایران، عزت ملی، مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض را ازجمله اهداف امام(ره) عنوان کرد و گفت: امام(ره) توانست با ایجاد امید و خودباوری جوانان را به صحنه بیاورد.

وی با تأکید بر اینکه امروز احیای اسلام ناب و پرچم‌داری اسلام مهم‌ترین هدف ما است گفت: استقلال ایران یکی از اهداف مهم امام(ره) بود و امروز کشور ایران یک کشور مستقل در منطقه است.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به تأکید امام(ره) به مسئله حفظ عزت ملی بیان داشت: امام (ره) با دست‌خالی و با خودباوری جوانان را به صحنه آورد و به آن‌ها تکیه کرد.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه امروز ما وظیفه‌داریم که این نظام را حفظ کنیم و وارث شایسته‌ای برای امام(ره) باشیم گفت: باید از اهداف و آرمان‌های امام(ره) پاسداری شود و نگذاریم که به فراموشی سپرده شوند.

ضرورت برگزاری باشکوه مراسم سالگرد امام

وی بابیان اینکه امام(ره) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با خون‌دل و خون شهدا تشکیل داد تصریح کرد: یکی از آرمان‌های امام(ره) حاکمیت اسلام و ولایت بود.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد تشکیل نظام اسلامی و مردمی را یکی دیگر از اهداف و آرمان‌های امام(ره) برشمرد و افزود: مردم‌سالاری دینی، جمهوری اسلامی و حذف نظام طاغوتی آرمان و هدف مهم امام(ره) بود.

آیت‌الله میرعمادی  حمایت از محرومین و مستضعفین و همچنین استکبارستیزی را آرمان دیگر امام(ره) عنوان کرد و گفت: تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی آرمان و هدف والای امام(ره) بود.

وی خدمت گذاری به مردم و تحقق عدالت اجتماعی را هدف امام(ره) در جامعه عنوان کرد و افزود: تأکید امام(ره) خدمت بی‌منت به مردم و همچنین کسب رضایتمندی مردم بود.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد جلوگیری از نفوذ اجانب و استکبار به کشور را یکی دیگر از آرمان‌های امام(ره) دانست و تصریح کرد: امروز برای تحقق این امر نیازمند به وحدت و اتحاد در کشور هستیم.

آیت‌الله میرعمادی همچنین خودکفایی و خودباوری را یکی دیگر از آرمان‌ها و اهداف والای امام(ره) اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) بیان داشت: در این راستا باید مراسم سالگرد امام(ره) در استان به‌صورت باشکوه برگزار شود.

کد خبر 4300308

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم ارتحال امام خمینی ره نماینده ولی فقیه در لرستان بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران اشتغال خرم آباد مشهد بیرجند مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۱۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند

روز جمعه (۱۴ اردیبهشت)، یک زن سوئدی در میدان شهر مالمو سوئد به قرآن کریم توهین کرد. این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده بود؛ در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حفاظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه او شعار داده و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

به دنبال این اقدام موهن، «روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران»، «همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران»، «اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران»، «آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران» و «شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران»، نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند.

«اهانت به قرآن کریم، اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غرب در کشور سوئد که با حمایت مقامات این کشور انجام می‌شود، یک جنایت فرهنگی است.

مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشور‌های غربی، نشانه برنامه ریزی‌های پنهان جریان‌های ضد دینی در اسلام ستیزی است، که این نشان از استیصال غرب و کارنامه سیاه خود که نشان از اسلام هراسی در آن مثل روز روشن بوده که طبعا اقدامات دین ستیز و جنون آمیز با شعار‌هایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم و نیز نفرت و انزجار خود را از این تصمیم شوم و عمل کوردلانه اعلام کرده و اقدام قاطعانه تمام نهاد‌های بین‌المللی در تقابل با این گونه رفتار‌های مذبوحانه و جریحه‌دار کردن عواطف برادران و خواهران مسلمان را خواستاریم و از همه آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به همه مقدسات و نفرت پراکنی مقابله کنند.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • تکرار هتک حرمت قرآن توسط زن سوئدی
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • تحقق سند تحول آموزش و پرورش جدی گرفته شود
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • مصدومیت آرمان رمضانی برطرف شد
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم