اولین دوچرخه تولید شده با چابگر ۳ بعدی +فیلم
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۱۳۲۰
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوچرخه Arevo اولین دوچرخه تولید شده به وسیله چابگر 3بعدی است که بسیار سبکتر و مقاومتر از دوچرخههای فلزی معمولی میباشد.
شرکت تولید کننده این دوچرخه با ساخت اولین دوچرخه تولید شده با چاپگر 3 بعدی در تلاش برای اثبات برتری مواد ترموپلاستیک، گرمای لیزر و فرآیند رباتیک 3بعدی نسبت به مواد و ابزارهای تولید صنایع دفاعی و هواپیماها و جتهای جنگنده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
قاب دوچرخه Arevo در یک قطعه و سپس قسمتهای دیگر چاپ شده است. ساخت این دوچرخه حدود دو هفته زمان میبرد که بسیار سریعتر از روش معمولی ساخت دوچرخه است. یک بازو رباتیک دوار با استفاده از لیزر برای حرکت دادن، بدنه دوچرخه را به شکل منحصر به فرد طراحی کرده است.
دستورات لازم جهت طراحی دوچرخه از طریق نرم افزار به چاپگر داده میشود و پس از آن بازوی رباتی به صورت خودکار دوچرخه را در سایزهای مختلف طراحی میکند.
جیم میلر که سابقه فعالیت در کمپانیهای گوگل و آمازون را دارد و چند ماه پیش به شرکت ساخت دوچرخه Arevo پیوسته است درصدد است تا دادعا خود مبنی بر کارا بودن نرم افزارها و تکنولوژی شرکت متبوعش برای طراحی دوچرخه را به اثبات برساند.
میلر ادعا میکند مواد به کار رفته در ساخت این دوچرخه بسیار مقاومتر از دوچرخههای فلزی است و قابل بازیافت و ساخته شده از مواد غیرسمی است.
در ادامه فیلم ساخت این دوچرخه را مشاهده میکنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
بیشتر بخوانید:
فرار دوچرخه سوار ماجراجو از یک قطار در تونل + فیلم
تویوتا تولید اتوبوس هیدروژنی را آغاز کرد + تصاویر
انتهای پیام/
مقاوم و سبک؛ دوچرخه تولید شده با چابگر 3بعدی
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: اخبار فناوری خواندنی بهترین ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۱۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر نصراللهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش کشوری معماری و شهرسازی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اظهار کرد: شاهد تهاجم فرهنگی از نوع مرکز و پیرامون در معماری ایران هستیم.
نصراللهی گفت: معتقدم، معماری، رسانه است؛ چون هم پیام است و هم ابزار انتقال پیام و هم اینکه مخاطبان انبوه دارد.
این استاد دانشگاه افزود: آنچیزی که رسانه، معماری را از سایر رسانهها متمایز میکند، استفاده از هنر هم در ابزار یعنی نوع معماری و هم در طراحی و انتشار پیام است.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در تشریح تحولات معماری و اثرگذاری و اثرپذیری آن از رشتههای دیگر، گفت: استفاده از تکنولوژیهای ارتباطی در معمــاری تــا جایی پیش رفته است کــه مفهــوم جدیدی به نام «مدیاتکچر» را موجب شـده اســت به گونهای که در برجها و ساختمانها اخبــار و اطلاعات بــرای مــردم بــه نمایش گذاشته میشود.
وی در اهمیت معماری ابراز کرد: معماری تبلور فرهنگ و تمدن و هنر، روانشناسی و... در هر جامعه است و در طراحی فضای شهری و برنامهریزی نباید از جایگاه مهم آن غلفت شود، اما متاسفانه الان وضع خوبی ندارد و خود ابزار تهاجم فرهنگی شده است.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه هشدار داد: تهاجم فرهنگی از نوع مرکز پیرامون در معماری به صورت ترویج الگوی معماری از غرب به ایران و تهران به شهرستانها، معماری اسلامی و ایرانی را تهدید میکند.
نصراللهی ادامه داد: تقلید کورکورانه و ناشیانه و افراطی از معماری غربی، اختلال در توازان ارتباطاتی و بصری و شبیخون به محیط زیست، حریمها، آرامش، امنیت، زیبایی، توازن، تعادل و معنویت بناها و غلبه بینظمی، ناهماهنگی، فشار روانی، سیطره مادیت و کمیت به زندگی انسان راموجب است.
وی اضافه کرد: ساختمانهای نازیبا و مغایر با فرهنگ مردم، ناهماهنگی بین ابعاد و ارتفاع ساختمانها، الگوهای طراحی، رنگها، مصالح و فرمهای متفاوت و ناهمگون در عناصر دخیل در سیمای شهر، حقوق اجتماعی مردم را نقض کرده است.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقشهای دوگانه رسانه در معماری اظهار کرد: سواد معماری حلقه مفقوده، معماری و شهرسازی است؛ این سواد به مردم محدود نیست، معماران، گروهای دانشی، استادان و متخصصان این رشته بیش از مردم و مسئولان به آن نیاز دارند و باید این مهارت و توانایی ساخت و عرضه متناسب با زیستبوم، فرهنگ و اعتقادات مردم در عین زیبایی و صرفه اقتصادی را داشته باشند.
نصراللهی ادامه داد: رسانهها میتواند مروج معماری غرب و عامل اصلی مصرف گرایی و مدگرایی در معماری و در عین حال راهنما و وسیله برونرفت از این وضعیت باشند. آنها میتوانند مردم را برای انتخاب و خرید بناهای متاثر از فرهنگ غرب ترغیب کنند و یا مطالبه کننده بناهایی منطبق با فرهنگ ایران و اسلامی و یا ناظر قدرتمند برای مقابله با آشفتگی و آزادی بی حد و حصر در این زمینه باشد.
رئیس دانشکدگان هنر و رسانه از استادان خواست از رسانههای کلاسیک، شبکههای اجتماعی و همچنین رسانه معماری برای تصویرسازی صحیح از رشتههای معماری و شهرسازی و بالا بردن سواد معماری مردم و تحقق راهبردهای بازسازی و بازآرایی، توسعه، تمایز، اقبال اجتماعی و سودمندی آن استفاده کنند.
وی گفت: گروه کشوری معماری و رسانه آماده است با تشکیل موسسه دانشبنیان متشکل از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن دانشگاه را عهده دار شود.
همایش دوروزه کارگروه کشوری معماری بعد از دو روز بحث کارگروههای مختلف در دامغان، امروز در شاهرود با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر این دانشگاه به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/