Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@01:07:38 GMT

برجام، مظهر عزت و سربلندی ایرانی است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۲۳۶۳۶

برجام، مظهر عزت و سربلندی ایرانی است

به گزارش خبرگزاری برنا، محسن مهر علیزاده روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: برجام یک معاهده بین المللی است که در آن دانش هسته ای کشورمان به رسمیت شناخته شده و کشورهای غربی پای آن را امضا و اظهار کردند که به ناحق، تحریم ها را به ایران تحمیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرف های معاهده برجام اعلام کردند که ایران، قابل اعتماد است تصریح کرد: اما خوی اصلی حاکمان امریکا به گونه ای نبود که بتوانند با این پیمان که منفعت جهانی شدن در آن بود، همراهی کنند و از آن خارج شدند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه عده ای قصد دارند برجام را خیانت یا جنایت معرفی کنند، گفت: این در حالی است که بدون شک در برجام، منفعت ایران مطرح بوده که امریکا از آن خارج شد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه این افراد در فضای مجازی مطالب زیادی بر علیه برجام منتشر می کنند، افزود: چرا این عده کاری می کنند که امریکا می خواهد و در زمانی که سند برجام در حال امضا شدن بود نیز کارهایی را می کردند که امریکا و اسرائیل می خواستند.

وی با اشاره به اینکه این روزها دشمنان به دنبال ایجاد نارضایتی در میان مردم هستند، تصریح کرد: آنها فکر می کردند که می توانند با حمله به ارزش پول کشورمان، کاری کنند که مردم به خیابان ها بیایند اما تیرشان به سنگ خورد و مواضع مدبرانه رهبر انقلاب و دولت مانع از تحقق اهدافشان شد.

مهرعلیزاده اضافه کرد: آنها سال گذشته طرحی داشتند که با مطرح کردن گرانی به نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت ضربه بزنند اما نقشه آنها شکست خورد ؛: امسال نیز دشمنان به دنبال ایجاد آشوب هایی در داخل کشورمان به بهانه های مختلف از جمله کارگران، آب و تقسیمات کشوری هستند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه، امریکا لایق ماندن در معاهده بین المللی برجام نبود، بیان کرد: آنها همواره به دنبال ضربه زدن به کشور هستند و اگر برجام برای ما بد بود از آن خارج نمی شدند.

وی ادامه داد: با خروج امریکا از برجام، همه دنیا متوجه شدند که رئیس جمهوری آن فرد نرمالی نیست، به حاکمان این کشور نمی توان اعتماد کرد و به کشورهای اروپایی نیز توهین شد.

وی در عین حال با بیان اینکه ما نباید زیاد به اروپا دل ببندیم، تصریح کرد: ما باید با اعتقاد به خدا، اسلام، خون شهیدان و روحیه استقلال طلبانه ای که داریم در وهله نخست به خودمان اعتماد کنیم و امنیت ملی کشورمان را سرلوحه همه کارهایمان قرار دهیم.

استاندار اصفهان همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به حمایت از تولید و کالای ایرانی، گفت: ما باید با استفاده از همه توانایی ها، ظرفیت ها و استعدادهایی که داریم برای تحقق این موضوع اقدام کنیم.

وی اراده ملی در قانونگذاری را برای تحقق این شعار، ضروری خواند و افزود: دولت نباید به رقابت با بخش خصوصی بپردازد بلکه باید در نقش نظارتی و قانونگذاری، کارها را به بخش خصوصی واگذار کند.

در این جلسه موضوعاتی درباره اجرای مصوبات تامین اجتماعی، دستورالعمل اجرایی آیین نامه هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مطرح و درباره آن بحث و گفت و گو شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان تامین اجتماعی دولت رقابت رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی به مناسبت ۹ اردیبهشت در همایش روز ملی شورا‌ها با تاکید بر اینکه برای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی، هر وظیفه استانداری و فرمانداری که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراها است باید بررسی و واگذار شود افزود: باید در این زمینه نهایت واگذاری انجام و بر اساس اختیارات استانداری این وظایف به شورا‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای بهره وری بیشتر نظام مدیریتی کشور باید امور دولتی به شورا‌ها و شهرداری‌ها واگذار و دولت از تصدی گری خارج شود اظهار کرد: برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن ها، بهترین برنامه‌ها نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سایه موفقیت و تعامل بین مدیریت شهری، اداری، دستگاه‌ها و متولیان امور، آرمان ها، اهداف و برنامه‌ها تحقق می‌یابد، گفت: در زمان کنونی در استان وحدت و تعامل کاری پابرجا است و بعد از این هم با کیفیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رحمتی با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و دخالت اراده آنان به اراده کشور بود ادامه داد: هم اکنون اراده مردم با شرکت در انتخابات بر تمام شئون کشور از انتخاب رهبری تا انتخاب اعضای شورا، جاری و حاکم است.

وی یادآور شد: امامین انقلاب مراقبت کردند تا در انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم، محور اصلی و تعیین کننده باشد و باید از این موضوع صیانت و مراقبت کرد و عملکرد مدیران و مسوولانی که از بستر انتخابات و مردمسالاری دینی روی کار آمده اند در این زمینه تعیین کننده است.

رحمتی برگزاری ۴۰ دوره انتخابات و مراجعه به آرا و نظر مردم در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب را نشان از مردمسالاری دینی و مردمی بودن این نظام دانست و افزود: این کار در دنیا بی سابقه است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت امسال در استان اظهار کرد: یک سوم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این دور انتخاب خواهند شد و مردم با حضور باشکوه و پرصلابت در این دور همانند دور اول انتخابات، کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه و افراد دارای تریبون خواست، مردم را برای مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کنند.
رحمتی با اشاره به تاکید امامین انقلاب بر سه رکن اساسی انقلاب اسلامی ادامه داد: این ارکان شامل اعتقاد به خداوند و تاکید بر خدامحوری و ضرورت رونق و فروغ این رکن در زمان کنونی در جامعه، اعتماد به نقش مردم در همه عرصه‌ها برای تشکیل دولت مردمی و تبعیت از امام و ولایت فقیه است که در صورت رعایت آن‌ها توسعه در جامعه روی می‌دهد.

وی همچنین توجه جدی و ویژه به توسعه روستاها، مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارائه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلاب مردمی است که طبق فرمان امام راحل آیین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب شد تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی آنها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارائه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما باید انتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا را انجام دهند.

 

دیگر خبرها

  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور