Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - مدير شعب بانک کشاورزي استان خراسان جنوبي گفت: در حوزه اعتبارات اشتغال روستايي 237 فقره پرونده علاوه بر اعتبارات کارگروه ملي به مبلغ 140 ميليارد تومان به بانک کشاورزي استان معرفي شد.

به گزارش ايرنا اميرحسام قزلباش روز شنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصي اشتغال و کميسيون هماهنگي بانک هاي خراسان جنوبي که به رياست استاندار برگزار شد افزود: از اين ميزان حوزه آب و کشاورزي 186 پرونده با 122 ميليارد تومان، صنايع و معادن کوچک پنج پرونده چهار ميليارد تومان، خدمات فناوري پنج مورد 22 ميليارد تومان، ميراث فرهنگي و گردشگري 20 پرونده پنج ميليارد و 400 ميليون تومان، صنايع دستي فرش دستباف هفت فقره يک ميليارد و 190 ميليون تومان و سرمايه در گردش روستايي 14 پرونده چهار ميليارد و 800 ميليون تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: در مجموع 11 طرح مصوب و آماده انعقاد قرارداد و 6 طرح نيز پرداخت شده که مجموع اعتبار آنها 90 ميليارد تومان است.
وي اعتبار مرحله دوم را 29 ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: مجموع اعتبار بانک کشاورزي 59 ميليارد تومان بوده که به استان ابلاغ شده و آماده پرداخت است.
مدير شعب بانک کشاورزي خراسان جنوبي يادآور شد: در حال حاضر 30 فقره پرونده تقريبا 90 درصد مستندات آنها به مبلغ 21 ميليارد تومان انجام شده و از مجموع 59 ميليارد تومان به زودي اين طرح ها پرداخت مي شود.
وي افزود: بيشترين مشکل ما در خصوص پرداخت تسهيلات ارايه مدارک و مستندات متقاضيان است که روند کار را کندتر مي کند.
قزلباش گفت: همچنين طرح هاي با سقف 2 ميليارد تومان توسط بانک کارشناسي مي شود اما بيشتر از اين رقم بايد توسط شرکت هاي عضو کارگروه رتبه بندي مشاوره اي کشوري در سايت انجام و از آن طريق به بانک ارايه شود.
وي بيان کرد: بسياري از اين شرکت ها در استان وجود ندارد که مقداري فرايند کار را سخت تر مي کند همچنين براي ارزيابي وثايق و تضامين تا سقف 2 ميليارد کارشناسان بانک انجام مي دهند و بالاتر از آن توسط کارشناسان رسمي دادگستري انجام مي شود.
وي گفت: بانک بايد طي يک ماه پروژه ها را بررسي و نتيجه را اعلام کند اما خيلي از مشتري ها در اين مدت نمي توانند مدارک را کامل کنند که به ناچار وقت را تا بيش از 2 يا سه ماه تمديد مي کنيم.
مدير شعب بانک کشاورزي خراسان جنوبي اظهار کرد: جهاد کشاورزي قبل از اينکه پرونده وارد کميته فني شود بررسي هاي اوليه را انجام مي دهد لذا پرونده هاي ناقص چکش کاري شده و اين اقدام بسيار مناسبي است.
وي افزود: پيشنهاد مي شود قبل از اينکه پرونده وارد کميته فني شود بررسي هاي اوليه انجام شود.
وي طرح هاي مربوط به بخش کشاورزي را 199 پرونده عنوان کرد و گفت: از نظر مبلغي 89 درصد طرح هاي معرفي به بانک کشاورزي مربوط به اين بخش هستند و مابقي خارج از بخش تشکيل مي دهد.
قزلباش با بيان اينکه براي طرح هاي خارج از بخش کشاورزي محدوديت ايجاد شده است گفت: اين در حاليست که در حوزه صنايع مربوط به بخش نيز تسهيلات پرداخت مي شود.
وي بيان کرد: در بخش صنايع دستي و گردشگري نيز مجوزها را اخذ کرده ايم اما در طرح هاي معدني محدوده شده و پاسخگويي در اين زمينه سخت است.
مدير شعب بانک کشاورزي خراسان جنوبي گفت: حدود 30 ميليارد تومان از 59 ميليارد تومان انعقاد قرارداد يا طرح مصوب شده و تا يک ماه آينده پرداخت خواهد شد.
وي با تاکيد بر تشکيل کميته بازاريابي پروژه هاي بزرگ اولويت دار استان افزود: بايد پروژه هاي بالاي 50 يا 100 ميليارد تومان احصا شود تا شاهد تحول بزرگي در زمينه اشتغال باشيم.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۲۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی افزود: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او تصریح کرد: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته حوزه مبادلات تجاری گمرکات خراسان رضوی با کشور‌های هدف خود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در کردستان
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران