Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - تاریخ فوتبال ایران چندین پسر و پدر فوتبالیست به خود دیده است اما تنها چند پدر و پسر موفق شدند در تیم ملی بازی کنند.

به گزارش سایت نود، علی و ایرج دانایی فرد، ناصر و آتیلا حجازی، علی و محمد پروین و... اینها معروف ترین پدر و پسرهای فوتبال ایران‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فوتبال اروپا هم پدر و پسر فوتبالیست کم نداشتیم؛ مالدینی ها، کرویف ها و... پدران و پسرانی بودند که هر دو در تیم ملی کشورشان بازی کردند.

در اروگوئه، دیه‌گو فورلان، پدر و پدر بزرگش هر سه قهرمان کوپا آمه‌ریکا شدند اما در ایران خیلی کم پیش آمده که پسر یک ملی‌پوش هم یک ملی‌پوش قابل شود.

امیر عابدزاده امروز اولین بازی ملی خود را انجام داد تا عابدزاده‌ها به چهارمین پدر و پسرهای ملی‌پوش تبدیل شوند.

ناصر و آرش نوآموز

آرش نو آموز اولین پسر فوتبالیست ایرانی بود که موفق شد جا پای پدر بگذارد. ناصر نوآموز یکی از فوتبالیست های مطرح ایران در اواخر دهه سی و دهه چهل بود. او بازیکن دارایی بود و برای تیم ملی هم بازی می کرد. از آنجا که در آن زمان تیم ملی دیدارهای رسمی زیادی انجام نمی شد تنها هفت بازی رسمی در کارنامه تیمسار نو آموز ثبت شده است. نو آموز سالها رئیس فدراسیون فوتبال ایران بود و در دوران ریاستش، پسرش آرش هم ملی‌پوش شد. آرش پس از چهره شدن در پاس از سوی علی پروین به تیم ملی دعوت شد. او 8 مهر 1371 در دیدار دوستانه ایران و کامرون اولین بازی ملی اش را انجام داد. او در نیمه اول در میدان حاضر بود. آرش البته در سال 72 هم در دو بازی دیگر دقایقی به میدان رفت.

آرش یکی از اعضای تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 1992 هم بود و به عنوان چهارمی جهان رسید. او در سال 1375 به آمریکا رفت و سابقه بازی در ام.ال.اس را هم دارد. نو آموز دوم برای تیم های پورا، بهمن هم بازی کرده است.

عزت‌الله و علی جانملکی

مرحوم عزت جانملکی یکی از مدافعان صاحب نام تاج در دهه 50 بود. جانملکی با تیم ملی ایران در بازیهای آسیایی 1974 تهران قهرمان شد و در آن بازیهای شش بار برای ایران بازی کرد. جالب اینکه پس او علی جانملکی هم حضور در بازی های آسیایی به همراه ایران را تجربه کرد.

علی یکی از اعضای ایران در بازیهای آسیایی 1998 بود و در بازی ایران مقابل لائوس اولین بازی ملی اش را تجربه کرد.. بازیهای ملی علی جانملکی به همان تک بازی محدود شد. علی چندین سال در پاس بازی کرد و سپس فوتبال خود را در تبریز به پایان رساند.

علی و محمد پروین

پسر یکی از اسطوره های فوتبال ایران بودن اصلا کار آسانی نیست. محمد پروین از همان هفده، هجده سالگی نشان داد بازیکن با استعدادی است اما هرگز نتوانست آنطور که باید و شاید در فوتبال ایران چهره شود. او در 17 سالگی به عضویت پرسپولیس در آمد و گهگتاه برای این تیم به میدان می رفت سپس برای استیل اذین، سایپا، دونایسکا استردا، پیکان، گهر زاگرس و پارسه هم بازی کرد. محمد هرگز به آن بازیکنی که انتظار می رفت تبدیل نشد و در نهایت در 26 سالگی قید فوتبال را زد.

آقای گلی مسابقات لیگ دسته اول (جام آزادگان) ۸۷–۱۳۸۶ همراه با استیل‌آذین با ۱۵ گل زده اوج درخشش پروین دوم بود. او پس از درخشش در لیگ یک به تیم ملی ایران دعوت شد و یکی از اعضای تیم ملی در بازی های غرب آسیا بود و زیر نظر علی دایی قهرمانی در آن رقابتها را تجربه کرد. پروین دوم در 17 مرداد 87 در برد سه- صفر ایران مقابل فلسطین یک نیمه بازی کرد.

آمار علی پروین را اگر با پسرش مقایسه کنیم به تفاوت پی می بریم؛ 10 سال عضویت در تیم ملی و انجام 76 بازی ملی.

هر سه پسرانی که موفق شدند پس از پدرشان در تیم ملی بازی کنند بسیار کم بازی کردند و دقایق بازی شان حداکثر به 90 دقیقه می رسد.

این نشان می دهد چه فاصله زیادی بین کیفیت بازی پسران و پدران وجود داشته است.

امیر عابدزاده با انجام یک بازی ملی به چهارمین بازیکن ملی‌پوشی تبدیل شد که پدرش هم در تیم ملی بازی کرده است.

57189

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: داخلی اختصاصی تیم ملی علی پروین احمدرضا عابدزاده امیر عابدزاده جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی

تیم فوتبال ذوب‌آهن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف تیم تراکتور تبریز می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی امروز با برگزاری 7 دیدار به پایان می‌رسد که در یکی از این رقابت‌ها، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه یادگار امام به مصاف تراکتور خواهد رفت.

مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی عصر امروز به پایان می‌رسد ک ذوب‌آهن در یکی از مهم‌ترین این مسابقات در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت؛ بازی جذاب و نفس‌‌گیر که با توجه به نتیجه آخرین بازی دو تیم در لیگ از حساسیت بالاتری هم برخوردار شده است.

ذوب‌آهن و تراکتور کمتر از دو هفته قبل در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ مقابل هم قرار گرفتند و سرخپوشان تبریزی در آن بازی با نتیجه عجیب و غریب 4  بر یک شکست خوردند و حالا امروز به دنبال انتقام و جبران مافات در جام حذفی هستند.

شاگردان ربیعی در بهترین شرایط ممکن به مصاف تراکتور می‌روند؛ گاندوهای اصفهانی از 3 بازی آخرشان 2 برد ارزشمند را به دست آورده‌ و به روزهای اوج‌شان نزدیک شده و از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می‌برند. از طرف دیگر قهرمانی در جام حذفی تنها شانس ذوبی‌ها برای گرفتن سهمیه آسیایی است و همین نکته به سبزپوشان اصفهانی انگیزه دو چندانی خواهد داد.

در طرف مقابل تراکتور روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد؛ سرخ‌های تبریز در هفته‌های اخیر 2 شکست پیاپی را تجربه کردند و در نهایت خمس از مربیگری این تیم کنار رفت و از یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی آینده این تیم نام برده شود. هر چند گل‌محمدی از مدیران تراکتور برای حل مشکلات شخصی چند هفته‌ای مهلت گرفته و در این مدت هدایت سرخ‌پوشان تبریزی بر عهده حمید مطهری خواهد بود

با تمام این تفاسیر ذوب‌آهن مقابل تراکتور کار سختی در پیش خواهد داشت؛ تراکتوری‌ها قهرمانی لیگ را از دست داده‌اند و برای کسب سهمیه آسیایی هم رقبای سرسختی دارند و همین امر ارزش قهرمانی در جام حذفی را برای آنها دو چندان خواهد کرد و برای رسیدن به این هدف با همه توان به میدان خواهند آمد و همین امر کار را برای ذوب‌آهن سخت خواهد کرد.

آنچه مسلم است دیدار ذوب‌آهن و تراکتور بازی حساس، جذاب و سختی خواهد بود. تقابل 2 تیم در کمتر از  دو هفته گذشته، موجب شده است که کادر فنی دو تیم شناخت کاملی از تیم رقیب داشته و به خوبی با نقاط ضعف و قدرت هم آشنا شوند. از طرف دیگر انگیزه بالای هر 2 تیم، حساسیت این دیدار را دوچندان کرده است. باید منتظر ماند و دید که نتیجه این دیدار حساس به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

پیروزی ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم با تعویض‌های طلایی ربیعیواکاوی برتری ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم؛ بهشت امیدواران

 

برترین گلزنان:

رحمان جعفری با 9 گل و جواد محمدی با 7 گل برترین گلزنان این دیدار هستند.

اتفاق ویژه:

تکرار تقابل ذوب‌آهن و تراکتور در ورزشگاه یادگار امام  می‌تواند جذابیت‌های این دیدار را افزایش دهد.

ترکیب احتمالی تراکتور:
حسین پورحمیدی، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم نژاد، محمد نادری، میلاد کر، رحمان جعفری، صفا هادی و امیرحسین حسین‌زده.

سرمربی: حمید مطهری

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:
پارسا جعفری، محمدقریشی، فریبرز گرامی، امیرحسین جدی، گریگول چابرادزه، علی مصلح، امید لطیفی، مهرداد رضایی، کمال کامیابی‌نیا، محمدحسین اسلامی، مجید علیاری.
سرمربی : ربیعی

آمار رویارویی‌های دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز  در جام حذفی به شرح زیر است:

جام حذفی:

ذوب‌آهن و تراکتور‌ در تاریخ جام حذفی تنها یک بار برابر هم بازی کرده‌اند که نتیجه آن به نفع تیم تبریزی رقم خورده است.

مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل 96-95:

ذوب‌آهن 2 - تراکتورسازی 3

برنامه سایر دیدارهای این مرحله به شرح زیر است:

جمعه 7 اردیبهشت ماه

آلومینیوم اراک_پرسپولیس

فجرسپاسی_گل‌گهر سیرجان

ملوان_ سایپا

هوادار_مس سونگون

مس کرمان_چادر ملو اردکان

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • صعود ایران به فینال آسیا؛ پسران شمسایی در یک‌قدمی جام
  • نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • حمید مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم
  • مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم!