Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@03:11:24 GMT

71 درصد مخازن سدهاي خراسان شمالي خالي است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۸۱۲۷

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان در گفتگوي ويژه خبري با بيان اينکه توان ذخاير آبي سدهاي خراسان شمالي 226 ميليون مترمکعب است گفت: ذخاير سدهاي استان، هم اکنون 65 ميليون متر مکعب است؛ به عبارت دیگر 71 درصد مخازن خالي است.

سيد ابراهيم علوي با اشاره به اينکه سد شيرين دره با 54 ميليون متر مکعب بيشترين ذخيره آبي سدهاي استان را دارد افزود: سد بارزوی شيروان و بيدواز اسفراين کمترين ذخاير آبي را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي ميزان بارندگي ها از ابتداي سال آبي جاري تاکنون را 165 و نيم ميليمتر اعلام کرد و افزود: در مدت مشابه پارسال 174 ميلي متر بارندگی داشتیم.

علوی با بيان اينکه 88 درصد کل منابع آبي استان در بخش کشاورزي مصرف مي شود بر ضرورت مديريت مصرف بهينه آب تأکيد کرد و گفت: تقويت پوشش گياهي و ايجاد و افزايش طرح هاي مناسب آبخيزداري، از راهکارهاي مديريت ذخيره سازي آب است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گفتگوي ويژه خبري خراسان شمالی علوی بجنورد شبکه اترک خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صدریان فر صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: دریچه‌های سد دز برای رهاسازی آب در حد ایمن باز هستند و آب اضافه در حد سیلاب نیست و با توجه به ظرفیت سد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در ادامه نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز عنوان کرد و افزود: ورودی سد دز حدود ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه بود، بنابراین خروجی سد را از روزهای قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب را ایجاد کنیم.

صدریان فر اظهار کرد: وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سدهای استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: این میزان در سدهای زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

کد خبر 6096304

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان