Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:11:23 GMT

ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی کلاله تخریب می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۳۹۷۴۶

ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی کلاله تخریب می شوند

گنبدکاووس – ایرنا – مدیرجهاد کشاورزی کلاله اعلام کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها، با عوامل تغییر کاربری و تفکیک اراضی زراعی برخورد و هرگونه ساخت وساز غیرمجاز در اراضی زراعی، با حکم قضایی تخریب می شود.

علی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد:دراجرای تبصره2، ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی وباغ ها و با اخذ دستور مقام قضایی از اول سالجاری تاکنون 10 مورد ساخت وساز غیرمجاز در اراضی زراعی روستای صالح آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان و نیز اراضی زراعی حومه شهر کلاله، تخریب و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر اساس قانون یاد شده، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر تخریب بناهای احداث شده، طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.
علیزاده خاطر نشان کرد: گروه های گشت جهاد کشاورزی با حضور فعال در عرصه های کشاورزی و باغی و نیز بررسی گزارش های دریافتی از سامانه131، با هرگونه تغییر کاربری، تفکیک وساخت و ساز غیر مجاز برخورد می کنند.
شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان، 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
/1860/7478

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ساخت و ساز غيرمجاز كلاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۳۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز