Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@21:05:07 GMT

سارا شیربیگی، ققنوس فوتسال ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۴۲۵۴۱

سارا شیربیگی، ققنوس فوتسال ایران

به گزارش پارس نیوز، 

 در لابه لای هیاهوی سیاست و اقتصاد متزلزل شاید می‌توان دلخوش بود به یک لبخند، آن هم در یک محدودیت سخت و سرد که آدمی را دو دل می‌سازد چرا که سردرگم میمانی کلمات را آغشته به حسرت بکار گیری یا که در شادمانی به توصیف آن بپردازی.

خاطراتی که امروز از قهرمانی دختران فوتسالیست‌مان در ذهن داریم همانند حس خوب یک لبخند شیرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چیزی شبیه به یادآوری رمان‌های جنگ جهانی که چند قطعه عکسی از آن به جامانده است و روزی آیندگان از آن خواهند گفت.

می‌توان اوج سکانس‌های این رمان را به بغض‌های نهفته در پاهای سارا ربط داد، سارا شیربیگی بازیکن پرقدرت و خوش قلب کورد که شاید معنای سختی را از همان ابتدای زندگی به خوبی حس کرد تا شیرینی لبخند پیروزی را هزاران برابر تجربه کند.

اسلام آباد غرب از محروم‌ترین نقاط ایران سارا را فرزندی خلف از دامان خود می‌بیند، انتخاب تیتر سارا در خور وضع اوست چرا که سوخت تا که دوباره به وجود آمد و بالید. بله، سارا شیربیگی فرزند خلف اسلام آباد غرب است. خطه‌ای مظلوم و قهرمان.

سارا در خانواده‌ای معمولی متولد شد اما هوش و استعداد این دختر بیشتر به موهبت‌های خدادادی نزدیک بود. از وقتی یک محصل نوپا، پا به توپ شد و انگیزه و توانایی‌های غیر قابل چشم پوشی سارا مربیان ورزش را قانع کرد تا او را برای مسابقات استانی انتخاب کنند.

شاید هیچ امکاناتی در خور شوق و این استعداد وصف ناپذیر سارا وجود نداشت اما سارا شیر بیگی در دل، یک آرزو داشت. او می‌خواست مرزهای محدودیت را در غرب کشور بشکند و انگیزه‌ای برای دیگر دختران کورد باشد.

دوستانش می‌گویند فریادهای سارا همیشه اوج دلسوزی بود. او می‌خواست ثابت کند که می‌شود پیگیر علاقه و توانایی خود بود حتی در اوج محدودیت و دیوارهای بلند.

سارا مشوق دختران شهر بود. شاید تمام چیزهایی که به او ربط داشته واقعا دلیلی دارد، همانند این نام خانوادگی محکم و سخت که با نجابت نام او ارمغان آور یک شیر زن کورد است.

شیرزن کورد بدون شک از بهترین‌ها بود و بازم هم اگر ناعدالتی نبود باید بهترین می‌شد. شاید بتوان گفت رسانه نیز خود را از سارا دریغ کرد تا که بی‌نام و نشانی سارا او را به حق خود نرساند.

ای کاش قدر سارا را بدانیم چرا که هزاران ققنوس همانند سارا در مناطق کورد نشین در تکاپو و تلاشند تا از سوختن، از جنگیدن و آب شدن، قهرمانی برای همیشه تاریخ ورزش ایران بسازند.

چیاکو ویسی

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اقتصاد ذهن جنگ جهانی رمان قلب ایران شیر رسانه ایران فوتسال ورزش پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۲۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید لورکوزن به لطف داور بی‌شکست ماند!

به گزارش "ورزش سه"، دیشب اشتوتگارت چیزی تا رسیدن به پیروزی برابر قهرمان آلمان فاصله نداشت ولی تیم ژابی آلونسو انگار از دقیقه 90 تغییر شکل می‌دهد. بایر بار دیگر توانست بازی باخته را برگرداند و با گل دقیقه 96 از یک شکست مسلم فرار کرد و تیم سوم جدول را از سه امتیاز محروم کرد.

گل اندریخ البته مشکوک بود و در پایان بازی سباستین هونس، مربی اشتوتگارت، شدیدا معترض بود. مربی اشتوتگارت به دقایق تلف شده بازی نیز اعتراض داشت.

سباستین هونس در اسکای به تمجید از تیمش پرداخت و درحالی‌که از داوری آزرده‌خاطر بود گفت: «متاسفانه در زمین فقط بازیکنان دو تیم واقعا خوب بودند.»

پنج دقیقه وقت اضافه پس از نیمه دوم هیجان‌انگیز اعلام شد. برای هونس این اولین اشتباه داور، فلیکس زوایر، بود: «گل تساوی در دقیقه ششم وقت اضافه به ثمر رسید. چرا بازی هنوز تمام نشده بود؟ شنیده‌ام که 30 ثانیه در زمان تعویض از دست می‌رود و ما فقط یک تعویض در دقیقه 92 داشتیم.»

این استنزل بود که صحنه تعیین کننده بازی را با خطای خودش خلق کرد. او روی عدلی خطا کرد. هونس از او انتقاد کرد: «حریف واقعاً در آن صحنه خطا را می‌خواست اما باید اعتراف کنم حرکت بازیکن ما هوشمندانه نبود.»

خطا؟ برخورد توپ به دست؟

آنتونی روو با ویکتور بونیفیس وارد دوئل هوایی شد. این بازیکن فرانسوی توسط ستاره نیجریه‌ای بایر از پشت به عقب رانده شد، بنابراین او نتوانست توپ را با سر بزند. هونس با عصبانیت گفت: «به سادگی در آنجا خطا رخ داد.»

اما این همه ماجرا نبود، زیرا توپ در ادامه به دست پیرو هینکاپی برخورد کرد که تبدیل به یک پاس گل برای رابرت اندریخ شد تا نتیجه نهایی 2-2 شود.: «برای من، گل باید مردود می‌شد. حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که به آن نگاه کرد. عدم بررسی VAR در چنین موقعیتی برای من غیر قابل درک است.»

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • شاید لورکوزن به لطف داور بی‌شکست ماند!
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • لذت یک روز تعطیل در دل طبیعت زیبا
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت