Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی در نقاط مختلف مشهد می‌تواند کارآمد باشد. ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ استانها خراسان رضوی نظرات

محمد حاجیان شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر این است که با توجه به کمبود آبی که در مشهد شاهد آن هستیم، تفکیک آب شرب را از منابعی که برای آبیاری فضای سبز صورت می‌گیرد انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه برای انجام این کار می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد ادامه داد: قطعا با توجه به شرایط بودجه‌ای موجود در شهرداری مشهد تفکیک آب شرب از آب خام مسئله‌ای زمانبر خواهد بود و علاوه بر این هزینه اجرایی شدن این طرح نیز بالا است.

حاجیان شهری بیان کرد: علاوه بر این، ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی نیز در این راستا می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد و در تلاش هستیم تا شهریورماه یکی از این تصفیه‌خانه‌های محلی را به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه باید برای زمان بارش‌هایی مثل بارش‌های اخیر نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود گفت: احداث کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر مشهد می‌تواند در این زمینه کارساز باشد تا در زمان بارش‌هایی مانند بارش اخیر مشهد شاهد مشکلاتی مانند آب گرفتگی و متعاقب آن ترافیک نباشیم.

حاجیان شهری افزود: مهمترین کارکرد این کانال‌ها این است که در هنگام بارش، بلافاصله آب را به سمت خروجی‌ها هدایت می‌کند و مشکلات بعدی در این زمینه شکل نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی خواهیم بود.
به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش باد‌های جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد و فردا صبح نیز انتظار خیزش گردوخاک محلی و موقتی با شدت کمتر مورد انتظار است.
همچنین طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.
به گفته مدیر کل هواشناسی خوزستان: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.
از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، بطوریکه روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد.
شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۶ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است