Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران معتقد است با توجه به امکانات درمانی، تعرفه‌ها و هزینه‌های تمام شده درمان در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در زمینه تورسیت‌درمانی سرمایه‌گذاری کند.

دکتر سیدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در سی و شش سال اخیر بیان کرد:‌ «دانشگاه آزاد در حوزه آموزش دستاورد عظیمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دورانی؛ نیاز مردم، دانشجویان و جوانان به امر تحصیل و محدودیت دانشگاه‌های مختلف (دانشگاه‌های علوم و فنون و دانشگاه‌های پزشکی) باعث شد که دانشجویان به سرعت جذب دانشگاه‌های خارج شوند و یا کسانی که توانمندی رفتن به خارج را نداشتند شانس ورود به دانشگاه را نداشته باشند، دانشگاه آزاد اسلامی اما این مشکل را حل کرد.»

وی افزود: «تاکنون بیش از 5 میلیون فارغ‌التحصیل از رشته‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی داشته ایم که این رقم بسیار بزرگی در ارتقای آموزش و سرعت برای توسعه و توسعه پایدار کشور داشته و این روند ادامه دارد و اکنون یک میلیون نفر هر ساله در رشته‌های مختلف در اقصی نقاط کشور وارد دانشگاه می‌شوند.»

دانشگاه باید توانمندی‌اش در ایجاد شغل و ایجاد فضای ارتباطی با صنعت قوی باشد و توسعه یابد، چراکه ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار ضعیف بوده و این نقص بزرگی است

معاون سابق علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در سراسر کشور واحد دارد و دانشجو می‌پذیرد، درباره نقاط ضعف آن گفت: «دانشگاهی که چهار دهه از عمر آن می‌گذرد و بر روی پای خود ایستاده و جز شهریه دانشگاه از هیچ منبع دیگری اداره نشده یقینا محدودیت‌هایی در برنامه اش وجود داشته است، اما با سرمایه‌گذاری که همان شهریه دانشجویان بوده و توسعه‌ای که مردم تقبل و حمایت کردند، اکنون دانشگاه‌، بزرگترین سرمایه ملی متعلق به مردم و نظام است و بهترین آزمایشگاه‌ها، استادان، تجهیزات و ... را دارد.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: «دانشگاهی که هیچ حمایت اعتباری نداشته و با شهریه دانشجویان روی پای خود ایستاده و به این نقطه رسیده، معجزه و توانمندی بزرگ نظام است که با این سرعت و کیفیت و با این وسعت در کشور ایجاد شده است.»

لزوم بازمهندسی دانشگاه آزاد اسلامی

وی راهکار برطرف کردن نقاط ضعف دانشگاه آزاد اسلامی را بازمهندسی جدید عنوان کرد و گفت: «توسعه دانشگاه باید بر اساس بازمهندسی جدید باشد، باید نیازهای استانی و کشوری را فراهم کنیم و برنامه توسعه آموزشی داشته باشیم. بسیاری از استان ها می‌توانند در خاک، آب، دریا، کشاورزی و نسبت به وضعیت و نیاز هر استان برنامه ریزی کنند.»

این مسئول با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید بر اساس نیاز کشور، دانشگاه «حل مشکل» باشد، ادامه داد: دانشگاه باید توانمندی‌اش در ایجاد شغل و ایجاد فضای ارتباطی با صنعت قوی باشد و توسعه یابد، چراکه ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار ضعیف بوده و این نقص بزرگی است.»

ابطحی درباره باید و نبایدها و ضرورت نیاز امروز دانشگاه اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی باید توسعه پیدا کند، توسعه ای که بر اساس نیاز کشور باشد و ارتباطش با صنعت به پیش برود و برنامه ای برای حل مشکلات و نیازهای دانشجو داشته باشد. پرسش‌نامه‌هایی که در حال تهیه و به آن نظام موضوعات گفته شود نشان می دهد که در آینده به چه رشته هایی در کشور نیاز داریم.»

وی بیان کرد:‌ «در رشته های علوم پزشکی به قدری نیاز وسیع است که علاوه بر اینکه می توان دانشجوی ایرانی ترتبیت کرد می توان ورود دانشجوی خارجی را فراهم کرد و در بیش از آنچه که الان هست پذیرای دانشجوی پزشکی باشیم. اکنون استاد و هیات علمی رشته‌های پزشکی به میزان کافی تربیت شده و امکانات از لحاظ فضا و نیروی انسانی آنقدر داریم که علاوه بر پذیرش دانشجوی داخلی می توان دانشجوهای همسایه در رشته های پزشکی را پذیرش کرد.»

در رشته های علوم پزشکی به قدری نیاز وسیع است که علاوه بر اینکه می توان دانشجوی ایرانی ترتبیت کرد می توان ورود دانشجوی خارجی را فراهم کرد و در بیش از آنچه که الان هست پذیرای دانشجوی پزشکی باشیم

ابطحی ادامه داد:‌ «توریست درمانی از آن امکانات بسیار خوبی است که دانشگاه آزاد می تواند روی آن سرمایه گذاری کند. هر بیماری که وارد کشور شود دو برابر یک توریست سیاحتی می‌تواند ارز وارد کشور کند. امکانات درمانی ما که به لحاظ توسعه ای به خوبی انجام شده و تعرفه‌ها و هزینه های تمام شده در کشور که از تمام کشورهای همجوار ارزانتر است، می تواند در توریست درمانی تاثیرگذار باشد و دانشگاه می تواند روی آن سرمایه گذاری و پیگیری کند.»

وی درباره دستاورد شاخص دانشگاه آزاد در حوزه پزشکی به آنا گفت:‌ «ظرف سه سال اخیر 10 هزار دانشجو- که بر اساس ضوابط جدید محدود شده- وارد رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شده و فارغ التحصیل شده‌اند. امتحانات جامعی که وزارتخانه بهداشت در سراسر کشور با دانشجوهای دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌کند، همیشه نمرات بسیار بالا و نفرات برتر در امتحانات جامع پیش کارورزی و نفرات برتر در امتحانات دستیاری از آن دانشگاه آزاد بوده است.»

ابطحی افزود: «میزان درصد قبولی ما از بین فارغ التحصیلان رشته های تخصصی دستیاری نسبت به دانشگاه علوم پزشکی بالاست و علاوه بر اینکه درصد بالاتری دارد در رشته های خیلی خوب و مطلوب مثل رادیولوژی، بیماری پوست و طب فیزیکی که داوطلب زیاد دارد و قبولی در آن مشکل است و رقابت بسیار تنگاتنگ انجام می‌شود، فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در این رشته‌ها قبول می‌شوند چراکه دانشجویان بسیار تلاش می کنند و امکانات آموزشی هم در حدی است که به خوبی دانشجو تربیت می‌شود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۴۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا،  انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از روز شنبه ۱ اردیبهشت آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت  ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org  دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت