Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@17:51:32 GMT

روابط علمی و دانشگاهی ایران و لبنان گسترش می یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۰۹۸۵

روابط علمی و دانشگاهی ایران و لبنان گسترش می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید محسن رحیمی مدیر کل  امور دانشجویان شاهد و ایثارگر بعنوان نماینده معاونت آموزشی وزارت بهداشت جهت پیگیری مسایل آموزشی به لبنان سفر کرده است.

رحیمی در ملاقاتی با رئیس دانشگاه لبنان بر ارتقای سطح تبادلات علمی بین دو کشور تاکید کرد.

در این ملاقات که سفیر جمهوری اسلامی در بیروت نیز حضور داشت، رئیس دانشگاه لبنان اظهار داشت: این دانشگاه با ۱۷ دانشکده و ۷۵ هزار دانشجو ، با توجه به مشترکات فرهنگی بسیار زیاد بین دو کشور تمایل و آمادگی دارد که تبادلات علمی خود را با دانشگاه های ایران گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی نیز ضمن ارئه گزارشی از وضعیت آموزشی  دانشگاهها و تعداد دانشجویان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه بین المللی سازی در حوزه آموزش وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۴۰ کشور مختلف دنیا دانشجویان در حال تحصیل در ایران هستند، گفت: با توجه به توانمندی دانشگاه های ایران از نظر کمی و کیفی، آمادگی کامل جهت ارتباطات آکادمیک در سطوح عالی با کشور لبنان وجود دارد.  

کد خبر 4301653

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشجویان شاهد و ایثارگر لبنان محسن رحیمی همکاری مشترک وزارت بهداشت وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش دانشجویان حسین توکلی دوره دکتری دانشگاه های علوم پزشکی منصور غلامی دانشگاه تهران آزمون استخدامی طلاب مرکز سنجش آموزش پزشکی کلاس درس شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تربیتی در محیط‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در آئین بزرگداشت روز استاد و مقام شهید مطهری در آموزشکده فنی و حرفه ای بوشهر با گرامیداشت مقام استاد و یاد و خاطره استاد شهید مطهری اظهار کرد: وجدان بیدار استادان و دانشجویان مراکز آموزش عالی استان در دفاع از مظلوم قابل ستایش و تقدیر است.

فرماندار بوشهر افزود: وقتی دانشجویان و استادان دانشگاه‌های دنیا در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود.

وی با اشاره به دانشجویان امروز به عنوان آینده سازان فردای میهن اسلامی اظهار کرد: استادان باید در کنار آموزش علم به تربیت دینی، اعتقادی، انقلابی، اخلاقی دانشجویان نیز بپردازند.

رحیمی افزود: نقش تربیتی در محیط‌های آموزشی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نگاه استادان در مورد مسائل فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی در کنار مسائل آموزشی نیز باید جدی‌تر شود.

فرماندار بوشهر گفت: دشمن با دست گذاشتن روی سه عنصر، ماهیت و هویت خانواده، هویت معلم و استاد، علما و بزرگان دین، سعی در این دارند تا هویت ملی و سیاسی تمدن ما را بگیرند.

رحیمی با اشاره به وعده صادق افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجازه کوچک‌ترین تعرض و تجاوزی را به هیچ قدرتی نمی‌دهد.

کد خبر 6099976

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
  • لزوم گسترش اکتشافات مس با روش‌های نوین
  • نقش تربیتی در محیط‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران