Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@13:40:52 GMT

یک سوم مدارس ایلام نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی‌

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۲۶۷

یک سوم مدارس ایلام نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی‌

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: ایمن سازی مدارس با توجه به اینکه با جان جمعیت انسانی دانش آموزان سروکار دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارس ایسنا، محمدرضا حیدری در جمع اصحاب رسانه با بیان این مطلب اظهار کرد: اهمیت این موضوع در مدارس به نحوی است که در زلزله اخیر مورموری مدارس آموزش‌وپرورش برای پایگاه امداد و نجات پایلوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک سوم فضاهای آموزشی استان نیازمند بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی هستند، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی نوسازی مدارس عدالت آموزشی است به گونه‌ای که فضاهایی که در محروم‌ترین نقاط احداث می‌کنیم از نظر کیفیت و استانداردها با فضاهای مناطق شهری برابر هستند.

حیدری با اشاره به اینکه در 3ماهه چهارم سال قبل و 2ماهه اول امسال بیشترین تجهیزات به آموزش‌وپرورش تحویل شده و اخیرا هم اقلامی به مناقصه رفته است، اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین ست هوشمنسازی را به تعداد 70 ست، علاوه بر موار سنوات قبل تحویل آموزش‌وپرورش دادیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان به مشکلاتی حوادث طبیعی سیل شهر ایلام، زلزله مورموری و زلزله استان کرمانشاه برای فضاهای آموزشی ایلام به وجود آورده است اشاره و عنوان کرد: این اتفاقات باعث ایجاد خسارت شد به‌طوری که مجبور شدیم 6 فضای آموزشی را در ایلام تخلیه کنیم که این کار به نوبه خود سبب تراکم بیش از اندازه دانش‌آموزان در شهر ایلام شده‌است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیازمند 567 کلاس جدید هستیم و 236 کلاس نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

حیدری، اجرای معماری ایرانی-اسلامی را اولویت ساخت فضاهای آموزشی جدید عنوان و اضافه‌کرد: درصدد استانداردسازی سامانه سرمایشی و گرمایشی مدارس به‌ویژه در شهرستان‌های دهلران و مهران و خصوصا در مهران که میزبان زائرین اربعین است هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است