Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@02:04:40 GMT

۴۰ درصد بیکاران، فارغ التحصیلان دانشگاهی‌اند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۶۶۵

۴۰ درصد بیکاران، فارغ التحصیلان دانشگاهی‌اند

ساعت24-حسین سلاح ورزی که در مراسم امضای تفاهم ‌نامه مشترک برای تربیت تکنسین‌های ماهر در اتاق بازرگانی ایران سخن می گفت اظهار کرد: این تعداد از بیکاران تحصیل‌کرده در کشور این پیام را به ما می‌رساند که روی آموزش‌های مهارت محور در کشور کار نشده و باید به آن بیشتر توجه شود البته در اتاق بازرگانی ۲۰۰ تشکل‌ ملی و ۴۰۰ تشکل استانی وجود دارد که می‌توانند در زمینه آموزش‌های مهارت محور موثر باشند و این مهم را حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس قوانین بالادستی متعدد از جمله سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید در منطقه رتبه اول علمی فناوری را داشته باشیم  و در اسناد دیگر هم تاکید شده که به این رتبه برسیم و سهم آموزش فنی حرفه ای را نیز افزایش دهیم. این تفاهم نامه شروع خوبی است که از صنعت هوافضا شروع شده و اثرات مفیدی را به همراه خواهد داشت.

افشین کلاهی - رئیس هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان – نیز در ادامه گفت: امسال مساله تولید اشتغال و کارآفرینی مطرح شده و ساده ترین راه تحقق آن فراهم کردن زیست بوم بوده و نیازی به پروژه های حمایتی و کارهای عجیب غریب نیست.

وی با بیان اینکه یکی از پایه های تحقق این شعار آموزش به ویژه بر پایه مهارت است، افزود: نیروی کار ماهر بیکار نداریم و یکی از دلایل بیکاری افراد تحصیل کرده این است که مهارت لازم را ندارند. آموزش های دانشگاه ارتباط مستقیمی با اقتصاد ندارد و در این زمینه رتبه ۱۳۰ در جهان هستیم.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش بنیان ادامه داد: آموزش ها به روز نیستند،  نیروهائی که از دانشگاه می آیند به کار نمی آیند و از علم و تکنولوژی جدید آگاهی ندارند. آموزش ها با هدف کسب مهارت طراحی نشده است. باید روی ارتباط بین تشکل ها و دانشگاه ها و دوره های آموزشی تاکید کرد که در این زمینه کارهای مناسبی در اتاق بازرگانی ایران انجام شده است.

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بهمن افتخاری - عضو هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان و رئیس انجمن صنعت هوا و فضا بود که اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر فروند هواپیما که در کشور وجود دارد باید ۱۵ تکنسین که آموزش‌های به‌روز دنیا را دیده باشند وجود داشته باشد.

وی افزود: بر اساس سند توسعه هوافضای کشور حمل‌ونقل نیازمند تخصص‌های ویژه  به‌روز و منطبق با ضرورت‌های بین‌المللی هستیم تا بتوانیم نیاز کشور را در این بخش را با توجه به اینکه به ساخت هواپیما واردشده‌ایم تأمین کنیم.

عضو هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ادامه داد: با در نظر گرفتن کسانی که قرار است برای ساخت هواپیما در کشور وارد شوند و با در نظر گرفتن تکنسین‌های که برای مراقبت از این هواپیماها موجود است درمجموع نیازمند ۳۰ هزار نفر در این بخش هستیم.

انتهای پیام

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولینی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از روز شنبه ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

از روز شنبه اردیبهشت ۱۴۰۳، اعزامی‌های تیر ماه به بعد می‌توانند ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است