Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@05:59:23 GMT

فضای مجازی عامل اصلی طلاق زوجین جوان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۵۲۹۷۲

فضای مجازی عامل اصلی طلاق زوجین جوان

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو، رییس دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین در خصوص این خبر که فضای مجازی عامل اصلی طلاق زوجین جوان می باشد افزود: بیشتر آشنایی زوجین در خیابان که به ازدواج ختم می شود منجر به طلاق می شود یعنی زوجین بدون شناخت از یکدیگر و تحقیق ازدواج کرده و بعد از مدت کوتاهی با بروز اختلافاتی جدا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اظهار داشت: شبکه های ماهواره ای نیز امروزه نقش رییس مهمی را در تضعیف خانواده های ایرانی دارند و با عادی جلوه دادن بسیاری از ناهنجاری های جامعه خود همچون تجمل گرایی، روابط نامشروع و ارتباط زوجین با جنس مخالف بعد از ازدواج را در بین زوجین ترویج می دهند که با فرهنگ اصیل ما که برگرفته از دین مبین اسلام است سازگاری ندارد.

وی با بیان این موضوع که بیشتر طلاق ها در پنج سال آغازین زندگی اتفاق می افتد، گفت: اکثر ازدواج‌های خیابانی منجر به طلاق می شود یعنی زوجین به سرعت و بدون هیچ گونه تحقیقی نسبت به یکدیگر ازدواج می کنند و سپس جدا می‌شوند.

حجت الاسلام  والمسلمین کثیرلو تصریح کرد: بسیاری از مراجعین به دستگاه قضایی برای امر طلاق، علت اختلاف خود را خیانت همسر خود از طریق فضای مجازی را عنوان می کنند که این موضوع نشان دهنده آن است که فضای مجازی نقش اساسی در فروپاشی بنیان خانواده را دارد و موجب جدایی بسیاری از زوجین جوان شده است.

رییس دادگستری شهرستان قزوین مهریه بالا را باعث بسیاری از طلاق ها دانست و افزود: خانواده ها باید این مسئله را بدانند که سکه و مهریه بالا هیچ تضمینی برای تحکیم خانواده و شروع یک زندگی خوب نیست چرا که در بسیاری از پرونده های طلاق مهریه بالا موجب اختلاف به زوجین شده است.

وی اظهار داشت: از عوامل مهم طلاق می توان عدم فراگیری مهارت‌های زندگی زوجین قبل از ازدواج را دانست که لازم است در این خصوص نهاد های فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای با برنامه ریزی نسبت به آموزش زوجین قبل از ازدواج اقدام نمایند.

رییس دادگستری شهرستان قزوین بیان داشت: اعتیاد، فقر و بیکاری نیز از عوامل بسیاری از طلاق ها است که ریشه خارجی دارد که در این خصوص باید دولت و ادارات فرهنگی همچون آموزش و پرورش، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، روحانیون، نویسندگان وبه ویژه رسانه ملی به میدان بیایند و نسبت به حل این معضلات اجتماعی اقدام عملی کنند تا این عوامل خارجی موجب تضعیف بنیان خانواده های ایرانی نشود.

حجت الاسلام کثیرلو در پایان خاطر نشان کرد: قوه قضاییه سیاست های کاهش طلاق را اتخاذ کرده است که بسیاری از این سیاست ها در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مرحله اولیه و برنامه ریزی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب تبلیغات طلاق فضای مجازی فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ایین آغاز زندگی مشترک این دو زوج گفت: بسترسازی برای آغاز زندگی مشترک برای همه گروه‌های جمعیتی و سنی از جمله افراد دارای معلولیت از موضوعاتی است که این اداره کل در شهرداری تهران دنبال می‌کند. 

حمید صاحب با بیان اینکه در سال گذشته از سوی یکی از مجموعه‌های مرتبط با حوزه ناشنوایان جشن ازدواج برای ۵۰ زوج برگزار شده است، افزود: در سال جاری تسهیل گری ازدواج با استفاده از مشوق‌هایی که در قانون پیش بینی شده است در دستور کار قرار دارد و امیدواریم امسال شاهد اجرای مراسم پیوند زوجین جوان دارای معلولیت بیشتری با یکدیگر باشیم.

به گفته وی، با همکاری تشکل‌های مرتبط با حوزه افراد دارای معلولیت جشن ازدواج برای گروه‌های مختلف معلولیت برگزار شود. 

در این آیین که با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، خطبه عقد این زوجین جاری و هدایایی به انان اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر