Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ابلاغ های الکترونیکی در سال گذشته حدود 49 درصد بود، افزود: نتایج بررسی عملکرد دستگاه قصایی در این زمینه نشان می دهد که این طرح با موفقیت همراه بوده و علاوه بر کاهش تردد مراجعه کنندگان در دادگاه ها، منجر به کاهش زمان دادرسی ها نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تعداد اوراق قضایی ابلاغ شده از سوی شعب و واحدهای شوراهای حل اختلاف آذربایجان شرقی در سال گذشته را 517 هزار و 549 فقره اعلام کرد که از این تعداد 264 هزار و 520 فقره به صورت دستی و 253 هزار و 29 فقره نیز از طریق الکترونیکی انجام گرفته است.
محبوب علیلو ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده و تاکید رییس کل دادگستری سعی بر این است تا پایان سالجاری80 درصد اوراق قضایی و اوقات رسیدگی به صورت الکترونیکی ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: انتظار می رود با مساعی و تلاش همکاران و رؤسای حوزه های قضایی این مهم که نقش بسزایی در جلوگیری از اطاله دادرسی دارد تحقق یابد.
معاون قضایی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری نوین در راستای بهبود عملکرد شوراها، تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی و کاهش زمان رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی، گفت: با هماهنگی به عمل آمده با معاونت آمار و فناوری اطلاعات و تلاش همکاران از 34 حوزه قضایی شهرستان و بخش استان در مجموع تا کنون 31 حوزه به سیستم ثبت متمرکز پرونده متصل شده و سه حوزه باقی مانده نیز به محض حل موضوع استقرار، به سیستم اتصال خواهند یافت.
3038/3071
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آذربایجان شرقی حقوق فناوری فناوری اطلاعات قضایی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۵۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد