Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال شکایت سازمان میراث فرهنگی و بعد از پیگیری های مستمر و متداوم از سوی تبلیغات اسلامی کردستان، در نهایت تلویزیون شهری تبلیغات و اطلاع رسانی مرتبط با فعالیت ها و اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در خیابان امام خمینی (ره) سنندج جمع آوری شد.

بعد از احداث مجتمع فرهنگی نور واقع در خیابان امام خمینی (ره) شهر سنندج، بخشی از فضای آن به ساختمان اداری تبلیغات اسلامی استان کردستان اختصاص پیدا کرد و این اداره کل برای فعالیت ها و برنامه های کاری خود یک تلویزیون شهری را بر روی این ساختمان نصب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که کار اصلی این تلویزیون شهری در یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر سنندج، تبلغ فعالیت های دینی و اطلاع رسانی در خصوص مناسبت های ملی و مذهبی بود، بر اساس آنچه که دیروز اعلام شد، به دلیل بر هم خوردن نمای تاریخی خیابان امام خمینی (ره) این تلویزیون شهری جمع آوری شد.

بر اساس یادداشتی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان منتشر شده و نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است، نسبت به جمع آوری این تلویزیون شهری اعتراض شده است.

در این یادداشت آمده است: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از متولیان فرهنگ و دین همواره مبلغ نظم و انضباط و تعهد به قوانین و مقررات بوده و در سال هزاران گفتمان و کارگاه آموزشی از طریق روحانیون و مبلغین در سراسر کشور برای آحاد مردم برگزار می کند و در این راه از همه ابزارهای لازم بهره برده است.

اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برای تبلیغ دین و فرهنگ یکی از ابزارهایی که مورد استفاده قرار می داد و در همه جا مرسوم است استفاده از تلویزیون شهری بود که بر روی ساختمان اداره کل واقع در خیابان امام خمینی (ره) نصب شده بود و یکی از فرصت های بسیار خوب این دستگاه فرهنگی برای یادآوری مناسبت ها ترویج ایثار و شهادت، امر به معر وف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و دستاوردهای انقلاب اسلامی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و دهها موضوع ارزشی محسوب می شد.

علیرغم اینکه استفاده فرهنگی و اجتماعی از این تلویزیون شهری انجام می‌شد این فرصت توسط میراث فرهنگی کردستان به بهانه حفاظت از میراث فرهنگی از ما گرفته شد و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۷ به حکم دادگاه اقدام به قلع و قمع آن کردند.

در حالی که علت اصلی برای جمع آوری این تابلو حفظ هویت تاریخی خیابان امام خمینی (ره) عنوان شده است که هم اکنون در همین معبر هزارانه تابلو گاهی با ابعاد بسیار بزرگتر نیز از سوی اصناف نصب شده اند و تاکنون اقدامی در خصوص جمع آوری و یا حتی ساماندهی آنها صورت نگرفته است.

نکته جالب توجه تر اینکه در دو دهه اخیر چندین پاساژ با ارتفاع بسیار بلند در این مسیر ساخته شده و هم اکنون تابلوهایی با رنگهای مختلف و با ابعاد بسیار بزرگ بر دیوار آنها نصب شده و تاکنونی نهاد و یا سازمانی حتی یک تذکر نیز به آنها نداده است.

هر چند که تلاش های خبرنگار مهر برای گفتگو با مسئولان میراث فرهنگی استان کردستان به نتیجه نرسید ولی به نظر می رسد که بعضی وقتها زور ادارات تنها به برخی سازمان ها و ادارات می رسد و به همین دلیل است که در اولین اقدام تلویزیون شهری تبلیغات اسلامی کردستان قربانی این نوع نگاه شد.

بحث حفظ هویت تاریخی خیابان امام خمینی (ره) در شهر سنندج از زمان استانداری اسماعیل نجار استاندار دور اول دولت احمدی نژاد در کردستان مطرح شد و از آن زمان مسئولان وعده می دهند که در آینده ای نزدیک این مهم اجرایی می شود که همچنان بعد از ۱۲ سال این روند به نتیجه ای نرسیده است.

در آخرین اقدام دو سال قبل وعده داده شده که مسیر خیابان امام خمینی (ره) از سه راه حبیبی تا میدان انقلاب به عنوان پیاده راه اجرا شده و اجازه تردد وسائل نقلیه داده نشود که این وعده نیز از همان زمان مطرح شدن بایگانی شده و دیگر خبری از اجرایی شدن آن نبود.

کد خبر 4301502

منبع: مهر

کلیدواژه: تابلو تبلیغات اسلامی کردستان میراث فرهنگی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه برجام بارش باران مشهد خرم آباد اشتغال بیرجند تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است