Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:10:40 GMT

98 درصد مصوبات سفر رهبري به کردستان محقق شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۹۰۱۷

98 درصد مصوبات سفر رهبري به کردستان محقق شد

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان گفت: 98 درصد از طرح هاي مصوب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين استان در سال 1388، با هزينه بيش از 15 هزار ميليارد ريالي به بهره برداري رسيده است.

بهرام نصراللهي زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: در جريان سفر مقام معظم رهبري به کردستان، 129 مصوبه با بيش از يک هزار و 200 طرح تصويب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه طرح هاي باقيمانده هم اکنون در حال اجرا هستند و از دفتر رهبر معظم انقلاب براي تکميل آنها کمک شده است، افزود: در اين سفر؛ طرح هايي اساسي و بنيادين و زيربنايي براي توسعه استان مصوب شد که امروز مردم کردستان از مزياي آنها بهره مند هستند.
نصراللهي زاده اضافه کرد: سفر رهبري به کردستان نقطه عطفي در تاريخ توسعه استان به شمار مي آيد و بعد از اين سفر در استان شاهد جهش در زيرساخت هاي توسعه اي هستيم.
وي اعتبار اوليه طرح هاي مصوب سفر رهبري را هشت هزار و 300 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: اين مبلغ طي چند سال گذشته به ميزان بيش از 15 هزار ميليارد ريال افزايش پيدا کرده است.
وي يادآور شد: گازرساني به روستاها از طرح هاي مصوب اين سفر بود که تاکنون 400 روستا از اين مصوبه بهره مند شده و اينک تعداد روستاهاي گازرساني شده در کردستان از ميانگين کشوري بالاتر است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان افزود: اجراي طرح هادي در روستاها از ديگر مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان بود که ذيل اين مصوبه در بيش از 100 روستا طرح هادي اجرايي شده است.
وي اضافه کرد: در اين سفر مقرر شد 9 مرکز بهداشتي درماني شهري و 11 مرکز بهداشتي درماني روستايي در استان احداث شود که بيمارستان 600 تختخوابي کوثر سنندج يکي از اين پروژه هاست که اکنون از طرح هاي مهم در حوزه زيرساخت هاي بهداشت و درمان کردستان به شمار مي آيد.
نصراللهي زاده احداث چهار سالن ورزشي 1200 نفره را از ديگر مصوبات اين سفر اعلام کرد و يادآور شد: تاکنون سه طرح از اين مصوبه ها به بهره برداري رسيده و چهارمين طرح نيز تامين اعتبار شده و در دست اجرا است.
وي اظهار داشت: حدود 15 طرح هاي از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان تا سال 95 نيز به آنها اعتبار تزريق شده و اين کمک ها براي تامين اعتبار آنها استمرار دارد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کردستان: کانون زبان سنندج، دانشکده علوم قرآني سنندج، دارالقرآن بين المللي سنندج و راه اصلي سنندج - مريوان از پروژه هايي بوده که در سال 95 و 96 به آنها اعتبار تزريق شده است.
نصراللهي زاده گفت: در سال 95 و 96 حدود 500 ميليارد ريال اعتبار به تکميل راه اصلي سنندج - مريوان تزريق شده است و بدليل سنگين بودن طرح، عمليات اجرايي آن همچنان ادامه دارد.
وي تاکيد کرد: هتل پارسيان که هم اکنون با مشارکت بنياد مستضعفان و بخش خصوصي در سنندج در حال احداث است را مي توان از ديگر مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان اعلام کرد.
وي افزود: با کمک طرح هاي مصوب سفر رهبري در دوره اي طولاني شاهد فعاليت هاي عمراني و افزايش اشتغال در بخش هاي عمراني استان بوديم و عده زيادي از برکات اين سفر بهره مند شده اند.
به گفته وي، طرح هاي آبرساني، احداث سدها، احداث راه هاي شهري و روستايي و بسياري از پروژه هاي زيرساختي ديگر در واقع از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان است.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامي ارديبهشت سال 88 به کردستان سفر کرده بودند و ايشان به مدت هشت روز از 22 تا 30 همان ماه در نقاط مختلف استان اقامت داشتند و با مردم ديدار کردند.
22 ارديبهشت سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامي به کردستان به 22 گولان مشهور است؛ در تقويم کُردي گولان مصادف با ماه ارديبهشت بوده و به معناي ماه گل ها است.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی مایه فخر و مباهات کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت هفدهم اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

کد خبر 751043

دیگر خبرها

  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • تبارنامه‌ی ما دفتر شهیدان است
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری