Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:32:11 GMT

98 درصد مصوبات سفر رهبري به کردستان محقق شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۶۹۰۱۷

98 درصد مصوبات سفر رهبري به کردستان محقق شد

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان گفت: 98 درصد از طرح هاي مصوب سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين استان در سال 1388، با هزينه بيش از 15 هزار ميليارد ريالي به بهره برداري رسيده است.

بهرام نصراللهي زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: در جريان سفر مقام معظم رهبري به کردستان، 129 مصوبه با بيش از يک هزار و 200 طرح تصويب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه طرح هاي باقيمانده هم اکنون در حال اجرا هستند و از دفتر رهبر معظم انقلاب براي تکميل آنها کمک شده است، افزود: در اين سفر؛ طرح هايي اساسي و بنيادين و زيربنايي براي توسعه استان مصوب شد که امروز مردم کردستان از مزياي آنها بهره مند هستند.
نصراللهي زاده اضافه کرد: سفر رهبري به کردستان نقطه عطفي در تاريخ توسعه استان به شمار مي آيد و بعد از اين سفر در استان شاهد جهش در زيرساخت هاي توسعه اي هستيم.
وي اعتبار اوليه طرح هاي مصوب سفر رهبري را هشت هزار و 300 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: اين مبلغ طي چند سال گذشته به ميزان بيش از 15 هزار ميليارد ريال افزايش پيدا کرده است.
وي يادآور شد: گازرساني به روستاها از طرح هاي مصوب اين سفر بود که تاکنون 400 روستا از اين مصوبه بهره مند شده و اينک تعداد روستاهاي گازرساني شده در کردستان از ميانگين کشوري بالاتر است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کردستان افزود: اجراي طرح هادي در روستاها از ديگر مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان بود که ذيل اين مصوبه در بيش از 100 روستا طرح هادي اجرايي شده است.
وي اضافه کرد: در اين سفر مقرر شد 9 مرکز بهداشتي درماني شهري و 11 مرکز بهداشتي درماني روستايي در استان احداث شود که بيمارستان 600 تختخوابي کوثر سنندج يکي از اين پروژه هاست که اکنون از طرح هاي مهم در حوزه زيرساخت هاي بهداشت و درمان کردستان به شمار مي آيد.
نصراللهي زاده احداث چهار سالن ورزشي 1200 نفره را از ديگر مصوبات اين سفر اعلام کرد و يادآور شد: تاکنون سه طرح از اين مصوبه ها به بهره برداري رسيده و چهارمين طرح نيز تامين اعتبار شده و در دست اجرا است.
وي اظهار داشت: حدود 15 طرح هاي از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان تا سال 95 نيز به آنها اعتبار تزريق شده و اين کمک ها براي تامين اعتبار آنها استمرار دارد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان کردستان: کانون زبان سنندج، دانشکده علوم قرآني سنندج، دارالقرآن بين المللي سنندج و راه اصلي سنندج - مريوان از پروژه هايي بوده که در سال 95 و 96 به آنها اعتبار تزريق شده است.
نصراللهي زاده گفت: در سال 95 و 96 حدود 500 ميليارد ريال اعتبار به تکميل راه اصلي سنندج - مريوان تزريق شده است و بدليل سنگين بودن طرح، عمليات اجرايي آن همچنان ادامه دارد.
وي تاکيد کرد: هتل پارسيان که هم اکنون با مشارکت بنياد مستضعفان و بخش خصوصي در سنندج در حال احداث است را مي توان از ديگر مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان اعلام کرد.
وي افزود: با کمک طرح هاي مصوب سفر رهبري در دوره اي طولاني شاهد فعاليت هاي عمراني و افزايش اشتغال در بخش هاي عمراني استان بوديم و عده زيادي از برکات اين سفر بهره مند شده اند.
به گفته وي، طرح هاي آبرساني، احداث سدها، احداث راه هاي شهري و روستايي و بسياري از پروژه هاي زيرساختي ديگر در واقع از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان است.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامي ارديبهشت سال 88 به کردستان سفر کرده بودند و ايشان به مدت هشت روز از 22 تا 30 همان ماه در نقاط مختلف استان اقامت داشتند و با مردم ديدار کردند.
22 ارديبهشت سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامي به کردستان به 22 گولان مشهور است؛ در تقويم کُردي گولان مصادف با ماه ارديبهشت بوده و به معناي ماه گل ها است.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۶۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری