Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان همدان از وجود ظرفیت‌های کارآفرینی در حوزه استانداردسازی واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: هر یک از واحدهای تولیدی استان که مشمول استاندارد اجباری هستند، موظف به استخدام و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص در واحد کنترل کیفیت مجموعه خود می‌شود.

محمد مددی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کارکرد سامانه‌های مجازی استاندارد کشور اظهار کرد: در جهت ارائه خدمات بهینه و کمک به کاهش هزینه‌های استانداردسازی، سامانه‌هایی در سطح ملی در سایت استاندارد ایجاد شده تا نظارت بر اجرای استاندارد در واحدهای مشمول استانداردهای اجباری به صورت مستقیم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این سامانه به صورت کارتابل در اختیار واحدهای دارای نشان استاندارد و واحدهای در حال اخذ مجوزها قرار دارد، افزود: واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد و متقاضی اخذ پروانه، می‌توانند با استفاده از شبکه اینترنت وارد دفتر کاری خود در این سامانه شوند و روند کاری استاندارد محصولات خود را مدیریت و پیگیری کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: ارسال نتایج آزمون، نتایج بازدیدهای دوره‌ای فنی و کلیه اقداماتی که در این سازمان درباره هر واحد تولیدی از طریق این سامانه صورت می‌گیرد و مدیران، با استفاده از این طریق در تعامل بیشتر با سازمان استاندارد قرار دارند.

مددی درباره ظرفیت‌های موجود کارآفرینی در حوزه استانداردسازی استان نیز بیان کرد: هر یک از واحدهای تولیدی استان که مشمول استاندارد اجباری هستند و یا اقدام به دریافت استاندارد اختیاری یا تشویقی می‌کنند، موظف به استخدام و بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص در واحد کنترل کیفیت مجموعه خود می‌شود.

وی افزود: استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های متناسب با حوزه‌های صنعتی فعال در استان، به عنوان یکی از ملزومات دریافت نشان استاندارد تعریف شده که می‌تواند علاوه بر افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی، موجب اشتغال و به‌کارگیری نیروهای جوان و تحصیلکرده دانشگاهی در رشته‌های مختلف شود.

مدیرکل استاندارد همدان در ادامه به برون‌سپاری وظایف تصدی‌گری این سازمان اشاره کرد و گفت: اداره‌کل استاندارد استان همدان اقدامات خوبی در جهت آموزش همکار تخصصی و تکمیلی و بازآموزی مدیران کنترل کیفیت انجام داده و مدارک مورد نیاز و پروانه‌های صلاحیت مربوطه را برای مدیران حاضر در این دوره‌ها صادر کرده است.

وی تعداد مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه استاندارد کیفیت استان را اعلام کرد و گفت: 400 نفر در واحدهای تولیدی و خدماتی فعال و دارای نشان استاندارد استان فعالیت دارند.

مددی تعداد واحدهای مشمول استاندارد اجباری شناسایی شده استان را 80 واحد عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه تولید چینی‌آلات بهداشتی، از 60 واحد فعال شناسایی شده در استان، 45 واحد برای اخذ مجوز اقدام کرده‌اند، 23 واحد موفق به اخذ پروانه استاندارد کیفیت کالاهای تولیدی خود شده و بقیه در حال اخذ مجوز و تأییدیه‌های فنی مربوطه هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام استاندارد استانداردسازی منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌

ایسنا/زنجان مدیر امور اجتماعی اداره‎‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی در سال گذشته به ۱۴۵ واحد رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۷ درصدی داشت.

سجاد اوجاقلو در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه های بهداشت کارگری هستند، اظهار کرد: هم اکنون تعداد کمی از واحدهای تولیدی که مشمول راه‌اندازی خانه بهداشت هستند در استان باقی مانده است که تاسیس خانه بهداشت در آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت، ادامه داد: ارائه خدمات رفاهی و استراحتگاهی برای کارگران در شهرهای سیاحی و زیارتی جزو برنامه‌ها قرار دارد، چرا که ارائه خدمات رفاهی جزو نکات مورد تاکید است و در این راستا در سال گذشته به ۲۳۲۰ کارگر و خانواده‌هایشان خدمات ارائه شده است.
 
اوجاقلو با اشاره به ارائه خدمات ورزشی به کارگران نیز خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های فرهنگ کار افزایش داده شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشند. داشتن جامعه کارگری با نشاط و پویا بهره‌وری را افزایش می‌دهد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۹ واحد و هسته فناور در حوزه دام و طیور
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌