Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه احیای کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور در استان اردبیل اجرا می‌شود. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین کربلائی خیاوی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: 6 حوزه وظایف حاکمیتی سازمان در زمینه تحقیقات و پژوهش، آموزش بهره‌برداران، ترویج کشاورزی، تولید محصولات فناورانه، نظارت بر تولید بذر، نهال، کود و سم و حفاظت و مدیریت ذخایر ژنتیکی برای این مجموعه تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با تشریح فعالیت‌های این مرکز در راستای اجرای سیاست‌های آموزشی و پژوهشی سازمان تصریح کرد: رویکرد پروژه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در راستای تحقیقات کاربردی و آینده‌پژوهی است.

وی گفت: رسالت اصلی ما در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی استان و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل آن است و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه علوم زراعی، باغی، خاک و آب، فنی مهندسی کشاورزی، گیاه‌پزشکی، علوم دامی، منابع طبیعی، حفاظت خاک و آبخیزداری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بر مبنای وظایف حاکمیتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دنبال می‌شود.

کرلائی خیاوی از اجرای طرح احیای کلکسیون گیاهان دارویی شمالغرب کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: جمع‌آوری گیاهان دارویی و حفاظت از آن‌ها امری ضروری است و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه احیای کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور را در استان اردبیل اجرا کرده است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در استان گفت: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای رستوران‌هایی که از غذاهای بومی استفاده می‌کنند، درصدد تقویت ظرفیت‌های خوراک استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ایمان درخشی در حاشیه تور گردشگری خبرنگاران برای آشنایی با شهر خلاق خوراک و گیاهان دارویی منطقه دالاهو کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت: در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویدادهایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده  و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذاهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از 20 نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: همچنین بیش از 80 نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این 80 نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است