Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:23:58 GMT

طرف های خارجی رای مردم ونزوئلا را محترم بشمارند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۸۳۱۹

طرف های خارجی رای مردم ونزوئلا را محترم بشمارند

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است طرف های خارجی با توجه به نتایج انتخابات ونزوئلا، به رای مردم این کشور احترام بگذارند و از برقراری ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی در این کشور حمایت کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، بهرام قاسمی ضمن تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و انتخاب مجدد نیکولاس مادورو، گفت: برگزاری انتخابات و نتیجه حاصل از آن برغم فشارهای داخلی و تهدیدات و تحریم های خارجی، یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای مردم سالاری در ونزوئلا و دولت و ملت این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است طرف های خارجی با توجه به نتایج این انتخابات، به رای مردم ونزوئلا احترام بگذارند و از برقراری ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی در این کشور حمایت نمایند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر همبستگی عمیق با دولت و ملت ونزوئلا تاکید و آمادگی کامل خود را برای تقویت هر چه بیشتر و همه جانبه روابط دوجانبه اعلام می کند.
نیکولاس مادورو شب گذشته با کسب حدود 68 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به پیروزی رسید و برای یک دوره شش ساله دیگر در این مقام ابقا شد.
سیام**9314**1449

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي قاسمي ونزوئلا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»

به گزارش هم‌میهن، او افزود: شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.

او گفت: تمام این موضوعات سیاسی است و این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آن‌ها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد.

او افزود: چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد. رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آن‌ها عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.

دیگر خبرها

  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا