Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:38:10 GMT

اهواز| شهرداری اهواز برای تامین حقوق پرسنل مشکل دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۹۶۵

اهواز| شهرداری اهواز برای تامین حقوق پرسنل مشکل دارد

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به مراجعات شورای شهر گفت: ۸۰ درصد مراجعات مردمی به بحث اشتغال اختصاص دارد و با توجه به این که شهرداری حتی در تامین حقوق پرسنل با مشکل مواجه است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدجعفر فلسفی امروز در چهلمین جلسه علنی شورا به سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و با بیان این که حماسه سوم خرداد یک حماسه الهی بود، اظهار داشت: خداوند این توفیق را به بنده داد که در این عملیات حماسی حضور داشته باشم و از نزدیک شاهد باشم که رزمندگان ما با خلوص نیت و ایمان واقعی توانستند معادلات دنیا را به هم بزنند و این حماسه شگرف را خلق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات طریق القدس در آذر ماه سال 60 و به دنبال آن عملیات فتح المبین که به مثابه یک معجزه بود نیز‌ نشانگر‌ مجاهدت و‌ جان فشانی رزمندگان است و تا همیشه در تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهد بود.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان خاطراتی از رشادت‌های مردان جبهه های نبرد حق علیه باطل، گفت: در عملیات فتح المبین به بن بست خوردیم و از نظر روحی بسیار ناامید شده بودیم؛ خاطرم هست که شهید سعید دُرفشان ما را دور هم جمع کرد و گفت: «الخیر فی ما وقع» خیر در آن چیزی است که اتفاق افتاده، اما شاید ما در آن لحظه متوجه کُنه کلام شهید نشدیم تا این که ورق برگشت و به صورتی‌ معجزه وار توانستیم به پیروزی برسیم.

وحدت بی‌نظیر و بی‌سابقه اعضای شورای شهر اهواز

وی بیان کرد: هیچ معادله مادی نمی‌توانست این پیروزی بزرگ را متصور‌ باشد ولی رزمندگان ما با ایمان واقعی این معادلات را برهم زدند و ثابت کردند که هر جا ایمان واقعی وجود داشته باشد خداوند متعال با امداد غیبی خود به داد مومنین می‌رسد و آنها را تنها نمی‌گذارد.

فلسفی با بیان اینکه این حماسه‌ها همیشه زنده و گویا هستند، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دل مشغولیات دنیا ما را از این دین بزرگی که بر گردن داریم غافل سازد. همیشه باید توجه داشته باشیم که موقعیت و شرایطی که امروز داریم مرهون خون شهیدان و ایثار رزمندگان دفاع مقدس است.

وی در ادامه به وحدت بی‌نظیر و بی‌سابقه اعضای شورای شهر اهواز با یکدیگر اشاره و عنوان کرد: منشاء این وحدت لطف خداوند است و وجود اختلاف نظر هم امری طبیعی است اما هنر آن است که با وجود این اختلاف نظرها ما قادر به همگرایی باشیم.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: ما به چالش‌های مدیریت شهری واقف هستیم و می‌دانیم که شهر اهواز با چه بُحران‌های سختی دست و پنجه نرم می‌کند. قریب به 5سال است که ما شهر را تنها با 600 میلیارد اداره می‌کنیم و اگر صد شهردار دیگر بیاید و نتواند تغییری در منابع مالی ایجاد کند همه ما معترض خواهیم شد. 

وی افزود: در بحث قطار شهری بنده به عینه دیدم که شهردار با آقای نوبخت به صورت جدی مذاکراتی انجام داد و به ایشان یادآور شد که با وجود قول رئیس جمهور در سال 93 مبنی بر مساعدت مالی 450 میلیون دلاری برای پروژه قطار شهری اهواز هنوز این وعده محقق نشده است.

52 دستگاه وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد

فلسفی ادامه داد: در بحث حمل و نقل عمومی‌‌ ما با مشکل کمبود اتوبوس مواجه هستیم اما به لطف خداوند پبا پیگیری‌های راسخ شهردار و اعضای شورا 52 دستگاه وسیله نقلیه به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد.

وی از افتتاح پل شهید بندر در چند روز آینده خبر داد و افزود: افتتاح این پروژه به رغم سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد؛ معنایی جز حرکت و پیش رفت ندارد و از این بابت خداوندمتعال را شاکرم و از مردم قدرشناس و صبور اهواز هم تشکر می‌کنم.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به مراجعات مردمی به شورای شهر گفت: 80 درصد مراجعات مردمی به بحث اشتغال اختصاص دارد و با توجه به این که شهرداری حتی در تامین حقوق پرسنل با مشکل مواجه است تنها از طریق بازارچه‌های خود اشتغالی می‌تواند به رفع این چالش کمک کند. معمولا هر روز ما با مراجعات مردمی مواجه هستیم و رسیدگی به این مراجعات مستمر را وظیفه خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ما باید بر مسائل اصلی شهر تمرکز کنیم و از طریق تعامل با سیستم اجرایی این مشکلات را مرتفع سازیم که اخیرا نیز تعامل سازنده‌ای در این راستا صورت گرفته و امیداوریم به زودی شاهد تغییرات مثبتی در شهر باشیم.

باید ظرفیت فرهنگی و اجتماعی مساجد تقویت شود

همچنین دیگر عضو شورای شهر اهواز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و یادآوری روایات معصومین (ع) و توصیات اخلاقی مبنی بر استفاده هر بیشتر از فرصت عظیم این ماه بر توجه و برنامه‌ریزی اعضا جهت بهره بردن از فضای معنوی ماه مبارک تاکید کرد.

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور با ارائه پیشنهادی مبنی بر حضور منظم اعضا در مساجد و محافل معنوی، گفت: یکی از بحث‌های عمده شورای پنجم در حوزه فرهنگی مسجد محوری است و دراین راستا باید ظرفیت فرهنگی و اجتماعی مساجد تقویت شود.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های شهرداری در ماه مبارک رمضان بر برقراری ایستگاه‌های افطاری ساده در لبیک گفتن به ندای رهبری تاکید کرد.

موسی پور اظهار امیدواری کرد که با همکاری مساجد و یک نگاه مردمی این امر بیش از پیش در سطح شهر نمود پیدا کند.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز از انعقاد قرارداد ساخت دو پل عابر پیاده برای شهر دانشگاهی در محدوده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز و در محدوده درب استادیوم تختی خبر داد.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از حذف پل عابر پیاده این دانشگاه برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی اظهار کرد: بعد از اجرای این پروژه، شرایط تردد دانشجویان در عرض اتوبان جمهوری برای رسیدن به در دانشگاه، ناایمن شده است و احتمال وقوع خطر وجود دارد و از سوی دیگر می‌خواهیم تردد عابران پیاده در تقاطع خیابان «رفیش» را نیز پوشش دهیم، بنابراین در حد فاصل تقاطع و چراغ راهنمایی رفیش که در محدوده پایین‌تر از درب غربی دانشگاه است، پل عابر پیاده احداث می‌شود.

وی با اشاره به طراحی سه پل عابر پیاده افزود: قرارداد احداث پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز و قرارداد احداث پل عابر پیاده درب استادیوم تختی منعقد و ابلاغ شده است. هر کدام از این پروژه‌ها به حدود ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و عملیات اجرایی این پروژه‌ها به زودی آغاز می‌شود و اجرای هر کدام حدود شش ماه زمان می‌برد. البته معمولا پل‌های عابر پیاده در محل کارگاه ساخته می‌شوند و بعد به محل پروژه منتقل می‌شوند؛ در این پروژه‌ها بعد از تعطیلی دانشگاه، این کار انجام می‌شود تا مزاحمتی برای دانشجویان ایجاد نشود.

وی عنوان کرد: طرح پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز مقداری متفاوت خواهد بود و روی سازه آن کار معماری برای زیبایی بیشتر انجام می‌شود. این پل، ستون میانی ندارد و دارای معماری باستانی خوزستان شامل طرح گنبدی و ستون‌های ایوان‌مانند خواهد بود.

سلیمانی گفت: در پروژه پل عابر پیاده درب استادیوم تختی نیز المان‌های ورزش‌های مختلف با نورپردازی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در نظر داریم ابتدا ایمن‌سازی را انجام دهیم، طراحی اولیه پل‌ها معمولی هستند و در اقدام بعدی می‌توان در مورد مکانیزه بودن پل تصمیم‌گیری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی