Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@13:03:42 GMT

بنیاد قرآن به دنبال گفتما‌ن‌سازی قرآن است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۷۷۷

بنیاد قرآن به دنبال گفتما‌ن‌سازی قرآن است

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سيدمهدی حسين‌زاده، دبیرکل بنياد قرآن در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن ضمن حضور در غرفه ایکنا، به ارائه توضیحاتی در زمینه فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و بیان کرد: بنیاد قرآن در سال 59 تاسیس شده و هم پای انقلاب اسلامی است و امسال که چهلمین سال انقلاب است ما هم دو سال دیگر سالگرد چهلمین سال بنیاد قرآن را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: در آن سال که بنیاد قرآن تاسیس شد، بیشتر در حیطه انتشارات فعالیت داشت و آثاری که الآن داریم، این آثار 40 ساله همواره به روز است و کتاب‌هایی چاپ شده که اینها با یک سال و دو سال و ... کهنه نشده و چون خیلی از کتب و آثار عمیق و نسخه‌های خطی و متناسب با جامعه را منتشر کرده‌ایم، لذا کهنه نمی‌شوند.
حسین‌زاده تصریح کرد: این کار انتشارات در حوزه خودش به نحو احسن انجام شد و ادامه هم دارد، ولی به دلیل کارهای دیگر که هم‌عرض آنها شروع شد، کمتر توانستیم به آن بپردازیم و گاهی اوقات به همین دلیل به ما اعتراض می‌شد که کار نشر ضعیف شده است.
وی در ادامه بیان کرد: اگر به کارهای گذشته برگردیم، شاید فرصتی برای بیان آن نباشد، اما کارهایی که فی‌الحال داریم و هر سال به آن اشاره و تأکید می‌کنیم، چون از کارهای ماندگار است و در چشم‌انداز بنیاد قرآن و در آن منشوری که داریم ماندگار است. یکی از آنها که سال قبل انجام شد، طرح بشارت حکیم، زبان‌پژوهی قرآن و دوره مترجمی قرآن بود که با شهردای تهران در این زمینه همکاری داشتیم و در کل فرهنگسراها این کتاب تدریس شد.
دبیر کل بنیاد قرآن تصریح کرد: یک قرآنی چاپ شده که موجود است، علاوه بر این یک قرآن مشتمل بر جزء سی انجام شده و از همان قرآن همراه با طرح و تمرین و ... که درسی است و این به عنوان یک کار ویژه محسوب می‌شود که می‌تواند در اماکن مختلف مورد استفاده قرار گیرد و این کار نهادینه شود.
وی در ادامه با اشاره به دیگر کارهای این بنیاد گفت: کار دوم که در دست داریم و امسال به پایان رسیده، طرح «فضه، گفتمان قرآنی، سبک زندگی قرآنی» است. فضه خادمه حضرت زهرا(س) است که بیست سال بعد از شهادت ایشان جز قرآن سخن نگفت و این طرح را به عنوان گتفمان قرآنی و سبک زندگی قرآن مطرح کرده‌ایم که امسال نیز در یک کتاب تنظیم شده و آماده چاپ و در حال تدریس است و حدود 14 آیتم دارد.
حسین‌زاده بیان کرد: این طرح 14 گونه می‌تواند تدریس شود، لذا امیدواریم که این طرح نیز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که سبک زندگی قرآنی و حفظ قرآن فراگیر شود، در این طرح این منویات محقق شود. با این کار سبک زندگی قرآنی ترویج می‌شود و با قرآن با یکدیگر حرف می‌زنیم و در تمام شئون زندگی ما قرآن وارد شود. این کتاب در 500 صفحه آماده نشر است و زمانی که امکانات مالی به دست ما برسد، این کتاب را نیز به چاپ خواهیم رساند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بنیاد قرآن نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود