Web Analytics Made Easy - Statcounter

یورو استات اعلام کرد در بیش از ۱۰ سال اخیر میزان سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و کشورهای این قاره از این بحران آسیب جدی دیده اند.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، آژانس آمار اروپا موسوم به یورواستات اعلام کرد که میزان سرمایه گذاری در ۲۴ کشور عضو اتحادیه اروپا از مجموع ۲۸ عضو این بلوک در بیش از ۱۰ سال اخیر با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال میزان سرمایه گذاری در اروپا بطور متوسط با ۲.۳ درصد کاهش روبرو شده و روند نزولی سرمایه گذاری در اروپا در سال گذشته میلادی به ۲۰.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی این منطقه کاهش پیدا کرد.  

همچنین کاهش سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۷ میلادی تا ۲۰۱۷ میلادی معادل ۲۲.۴ درصد تولید ناخالص داخلی این اتحادیه تنزل نشان می دهد. کشورهای اروپایی واقع در شرق و جنوب اروپا به این بحران بیشتر آسیب پذیر بودند و بیشترین روند کاهشی را در میزان سرمایه گذاری در این بازه زمانی تجربه کردند. آمارها حاکی از آن است که فقط ۳ کشور اروپایی سوئد، اتریش و آلمان با روند افزایشی سرمایه گذاری روبرو شدند.

سال گذشته میلادی تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حدود ۳ میلیارد یورو در بخش خصوصی و عمومی سرمایه گذاری کردند. صنعت ساخت و ساز تقریبا نیمی از سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص داد و ماشین آلات، تجهیزات و صنعت سلاح ۳۱ درصد از سرمایه گذاری ها را از آن خود کرد؛ ضمن اینکه سرمایه گذاری در بخش محصولات حقوق معنوی هم ۱۹ درصد ثبت شده است.

صندوق سرمایه گذاری اروپا در این بازه زمانی ۲۸۴ میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی سرمایه گذاری خود را به ۵۰۰ میلیارد یورو افزایش دهد. بر پایه این گزارش، بانک سرمایه گذاری اروپا در وب سایت خود اعلام کرد که قصد دارد سرمایه گذاری های خصوصی را در پروژهایی که به لحاظ استراتژی برای اتحادیه اروپا مهم هستند، هدایت کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • رکوردی تاریخی و بی‌سابقه در انتظار رئال
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا