Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - رئيس دفتر جمعيت دفاع از ملت فلسطين در اصفهان گفت: آمريکا با انتقال سفارت خود به بيت المقدس، توافق 1993 اسلو به عنوان يکي ديگر از تعهدات بين المللي را زير پاگذاشت و ثابت کرد که به پيمان هاي بين المللي پايبند نيست.

` فاطمه مرتضوي فر ` در گفتگو با ايرنا افزود: رژيم اشغالگر قدس پيش از اين در مجمع نمايندگان خود، دست اندازي به سرزمين هاي شرقي فلسطين را تصويب کرده بود اما جرات اجراي اين مصوبه را نداشت اما امريکا با انتقال سفارت خود را از تل آويو به بيت المقدس به اين رژيم جسارت داد تا تصميم اشغالگرانه خود را عملي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس دفتر جمعيت دفاع از ملت فلسطين در اصفهان بيان کرد: آمريکا به عنوان حامي رژيم غاصب صهيونيستي تلاش مي کند از راه هم پيماني با کشورهاي عربي حوزه خليج فارس قدرت اين کشورها را براي مقابله با رژيم صهيونيستي تضعيف و مردم مظلوم فلسطين را از حقوق خود محروم کند.
وي با اشاره به شکل گيري توافق 1993 اسلو افزود: رژيم اشغالگر قدس با خراب کردن خانه هاي فلسطينيان در مناطق سرزمين هاي اشغالي جناياتي بزرگ را مرتکب شد که جامعه جهاني براي جلوگيري از اين جنايات او را مجبور به توافق 1993 اسلو کرد.
مرتضوي فر افزود: براساس اين توافق بايد خانه هاي ويران شده و سرزمين هاي اشغال شده به فلسطيني ها باز گردد و هر اقدامي در مناطق شرقي فلسطين از جمله بيت المقدس بايد با توافق طرفين انجام شود.
رئيس دفتر جمعيت دفاع از ملت فلسطين در اصفهان گفت: کشورهاي مسلمان نبايد اجازه دهند رژيم صهيونيستي با زير پاگذاشتن قوانين بين المللي و ناديده گرفتن حقوق بشر، به اهداف خود دست يابد.
وي افزود: بيت المقدس قبله اول مسلمانان است و براي مسلمان حفظ شود.
مرتضوي فر، اتحاد کشورهاي اسلامي براي مقابله با جنايات رژيم اشغالگر قدس را بيش از پيش ضروري دانست و افزود: اين کشورها بايد براي دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطين متحد شوند.
رئيس دفتر جمعيت دفاع از ملت فلسطين در اصفهان با نتيجه بخش دانستن نشست سران کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي که روز دو روز قبل به ميزباني ترکيه در استانبول برگزار شد، افزود: کشورهاي اسلامي بايد با برپايي نشست هاي هم انديشي و کنارگذاشتن اختلاف ها براي دفاع از کيان اسلامي يکپارچه شوند و تلاش خود را در اين راستا به کار گيرند.
وي با اشاره به اينکه ايجاد تفرقه در بين مسلمانان از اهداف کشورهاي استعمارگر بوده است، افزود: رژيم اشغالگر قدس با ايجاد تفرقه بين کشورهاي مسلمان سعي کرده است تا قدرت مسلمانان براي مقابله با جنايات اين رژيم کودک کش تضيعف شود.
به گزارش ايرنا، شهر قدس که مسجد الاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده بخش لاينفک فلسطين بوده و يکي از مهمترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمارمي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي گردد و به رسميت شناختن اين شهر به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي است.
اين در حاليست که دونالد ترامپ رئيس جمهوري بي منطق و عصبي آمريکا ،
15 آذر سال گذشته اعلام کرد که قدس را به عنوان پايتخت اسرائيل به رسميت مي شناسد و با امضاي نامه اي، دستور انتقال سفارت آمريکا از تل آويو به قدس اشغالي را صادر کرد.
اين تصميم ترامپ با مخالفت جهاني روبرو شد و مجمع عمومي سازمان ملل نيز 30 آذر 1396 در جلسه اي اضطراري پيش نويس قطعنامه اي در مخالفت با تصميم اخير آمريکا درباره بيت المقدس را به راي گذاشت که نمايندگان 128 کشور به قطعنامه مجمع عليه تصميم آمريکا راي موافق و 9 کشور به آن راي مخالف دادند.
35 کشور راي ممتنع خود را به اين قطعنامه اعلام کردند و 21 کشور نيز در راي گيري شرکت نکردند.
با اين حال، هفته گذشته در اقدامي تحريک آميز و طي مراسمي خونبار، سفارت آمريکا از تل آويو به قدس اشغالي انتقال يافت.
2093 / 1339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خلاقیت جالب خدمه کشتی برای عبور از مقر دزدان دریایی (فیلم) نجات 16 خدمه کشتی باری در آب‌های چین

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کرد
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد