Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@16:54:16 GMT

چطور کتاب را وارد زندگی خود کنیم ؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۸۶۸۱

چطور کتاب را وارد زندگی خود کنیم ؟

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از ردآنلاین، آمارهای رسمی در بسیاری از کشورها حاکی از کاهش سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف است. در فرهنگ‌های مختلف کاهش مطالعه دلایل گوناگونی دارد که بحث درباره آن در حوصله این مقاله نمی‌گنجد.

بسیاری از کارشناسان راه‌حل‌های زیادی برای بیشتر کردن سرانه مطالعه پیشنهاد می‌کنند که اگر تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی مردم کشورهای مختلف را نادیده بگیریم، نکات پیشنهادی اینجا ممکن است برای همه مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیجا کروسواتی، رئیس انتشارات «بوک‌چویس» انگلستان نکاتی را مطرح کرده که ممکن است برای وارد کردن بیشتر مطالعه در فعالیت‌های روزمره مفید باشد:

زمان مناسب خودتان را پیدا کنید
هر فرد در زندگی خود دارای زمان‌های مشخصی برای استراحت و مطالعه است که ممکن است برای دیگران مناسب نباشد. پس بهتر است این زمان‌ها را برای خود پیدا کنید و سعی کنید در آن زمان‌ها مطالعه کنید. البته این قضیه آنقدرها هم ساده به نظر نمی‌رسد. این زمان شاید برای کسی اول صبح باشد و برای شخص دیگری موقع خواب مناسب است.

در مصرف تکنولوژی منطق و تعادل داشته باشید
استفاده از یک دستگاه کتابخوان الکترونیک یا تلفن همراه با صفحه مناسب، تا حدودی مشکلات مربوط به دسترسی کتاب را رفع می‌کند ولی باید حواستان باشد که این وسایل الکترونیکی به ابزارهای دیگری نیز مجهز هستند و ممکن است اعتیاد به این ابزارها شما را از خواندن کتاب غافل کند.از همین رو در استفاده از این ابزار تعادل را رعایت کنید و وقتی از چند وسیله الکترونیکی استفاده می‌کنید، بهتر است فضای ذخیره شما به صورت آنلاین باشد تا کتاب‌های ذخیره شده سریع‌تر در دسترس قرار بگیرند.

کتاب صوتی گوش کنید
تحقیقات میدانی انجام گرفته در سال‌های اخیر ثابت کرده که کتاب‌های صوتی در کشورهای مختلف سرانه مطالعه را بهبود بخشیده است. گوش کردن به کتاب صوتی در مواقعی مثل سفر یا کارهای روزمره می‌توان جایگزین مناسبی برای انواع چاپی و الکترونیک کتاب باشد.

در یک باشگاه یا محفل کتابخوانی ثبت‌نام کنید
بسیاری اوقات تنها کتاب‌خواندن باعث کسل شدن یا افسردگی می‌شود پس در صورت ایجاد چنین شرایطی بهتر است به طور دسته‌جمعی به مطالعه کتاب بپردازید. بهتر است از باشگاه‌های فرهنگی یا محافل کتاب‌خوانی شروع کنید. یا اینکه همراه خانواده یا دوستانتان کتاب بخوانید. هر ماه یک کتاب انتخاب کنید و برای یکدیگر بخوانید تا در کنار مسئله تنوع همه اعضای خانواده هم در آن مشارکت داشته باشند.

موضوعات چالشی انتخاب کنید
در دوران معاصر تعداد نویسندگتن و کتاب‌ها دارای تنوع قابل توجهی هستند. اگر به یک موضوع یا ژانر خاصی علاقه دارید سعی کنید موضوعات دیگر را نیز فراموش نکنید. با انتخاب موضوعات و کتاب‌های سخت خودتان را به چالش بکشید و از راحت طلبی فاصله بگیرید. این تنوع باعث انگیزه بیشتر برای مطالعه کتاب‌های بیشتر خواهد شد.

502

لیجا کروسواتی انتشارات بوک‌چویس کتابخوان الکترونیک کتاب صوتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کتابخوان الکترونیک کتاب صوتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»

کتاب «جرئت و حقیقت» به قلم محمد‌علی جابری و به همت نشر معارف  به چاپ رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب جرئت و حقیقت عضو جدید خانواده  برنا (کتاب های نوجوان نشر معارف) وارد بازار نشر شد.  این کتاب در قالب داستانی نگاشته شده  و موضوع کتاب در مورد معرفی بهشت حول یکی از شخصیت های کتاب است.

این کتاب یک رمان داستانی است برای علاقمندان به ادبیات. کتاب جرئت و حقیقت سرگذشت پسر یتیمی را روایت می‌کند که بر اثر دوستی، دچار انحراف در مسائل اخلاقی می‌شود. در ادامه راه و روش نجات و سرانجام این نوجوان است که حیرت مخاطب را برانگیخته می‌کند.

جذابیت کتاب در این است که با  شنیدن داستان و هم‌ذات‌پنداری با قهرمان آن برای هر مخاطبی، از کودکان تا بزرگسالان، دلکش می‌شود. از سوی دیگر در این کتاب  یکی از مشکلات رایج و مبتلا به در جوانان که ارتباط و دوستی  با جنس مخالف در جامعه است مطرح شده و روش توجیه نوجوانان با شیوه ای درست و قانع سازی نوجوانان با مفاهیم دینی  انجام شده است دلیل انتخاب  نام کتاب جرئت و حقیقت اشاره به یکی از رویدادهای داستان زندگی آرمان است که بعد از آن بازی سیر تحول او آغاز می‌شود.

نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

هلال ماه هم در یک گوشۀ آسمان ایستاده‌ است و ما را نگاه می‌کند. انگار دارد برایمان حرف می‌زند «تا همین هیجده‌نوزده‌سالگی‌تون، من بیش از دویست بار دور زمین گشته‌م. کار من همینه. دور زمین بگردم، از خورشید نور بگیرم و زمین‌و براتون روشن کنم. تو هر ثانیه، با کلی از آدما برای همیشه خداحافظی می‌کنم.» ماه همین‌جور که زیر پایش را می‌پاید و برایمان حرف می‌زند، از حرکتش هم غافل نیست. می‌داند همه‌چیز را رکود و درجا زدن خراب می‌کند. با زبانِ بی‌زبانی می‌گوید «خدا به‌خاطر شما آدما، یه کارایی گردن من، خورشید و بقیه گذاشته. ما هم با جون‌ودل داریم انجامش می‌دیم. شما هم مراقب باشید نمک خدا رو می‌خورید، یه‌وقت نمکدونش‌و نشکونید.»

چاپ اول این کتاب به همت نشر معارف در اسفند  1402 به قیمت 110000 تومان به شمارگان1000 جلد روانه بازار  شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»