Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@15:23:15 GMT

روایتی جدید از اعتیاد لاکچری بچه پولدارها

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۸۷۰۳

اکبر می‌گوید، مصرف‌کننده‌های تونی زود سرخوش می‌شوند اما از خور و خواب می‌افتند و میل به هیچ چیز ندارند جز مایعات بخصوص الکل که مهمانی‌های شبانه آنچنانی بدون آن نه شروع می‌شود، نه تمام.

 

تونی را گرمی400 هزار تومان می‌فروشند و بعضی وقت‌ها هم تا 700 هزار تومان به خاطر تضمین اصل بودنش. بچه پولدارها و خوشگذران‌های شهر نیز تونی را که از دیلر (ساقی)‌شان گرفتند، دلاری را لول می‌کنند و این پودر سفید و شبیه نمک را می‌کشند داخل بینی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان، داستاناعتیاد لاکچری است، قصه بی‌دردی و داشتن درد اعتیادهای مثلا باکلاس و لوکس.

داستان تونی دارد میان قشر مرفه اجتماع جدی می‌شود،‌ این قصه را در فضاهای مجازی هم گهگاه روایت می‌کنند و همین تحریکی است برای آدم‌هایی که نشسته‌اند تا مواد جدیدی عرضه شود و تست بزنند و نشئگی، ‌نو کنند.

بگویید کوکائین

تونی اما بیشتر از آن‌که ماده‌ای جدید باشد، نامی جدید است که بازهم بازیچه دست مافیای موادمخدر شده؛ هومان نارنجی‌ها کارشناس درمان اعتیاد و صاحب‌نظر حوزه پیشگیری که لااقل این‌گونه می‌گوید. او توضیح می‌دهد تونی چیزی نیست جز کوکائین که از گیاه کوکا می‌گیرند و در همه جای دنیا ماده گرانی است. با این‌که اکبر می‌گوید در شرق تهران که تونی را می‌سازند، لیدوکائین و ریتالین هم به کوکائین می‌زنند، ولی نارنجی‌ها می‌گوید تاثیر این مواد در مقابل کوکائین هیچ نیست و در نتیجه کوکائین می‌ماند که اسم خیابانی‌اش را گذاشته‌اند، تونی؛ مثل حشیش که بعضی جاها به آن می‌گویند پنیر.

خطر! دستمال

«هروئین سورچی» نامی است که درمانگران اعتیاد را این روزها در برخی شهرها از جمله اصفهان دارد آزار می‌دهد. سورچی صفتی است که مافیا به هروئین چسبانده‌اند تا آن را مختص مهمانی‌ها و جمع‌های پرعیش معرفی کند و وحشت مصرف هروئینِ بی‌صفت را بریزد مثل حشیش که عده‌ای به آن می‌گویند پنیر تا تلخی مصرفش را بگیرند و هاله ترس را از دور و برش بردارند.

اما دستمال، محرک توهم‌زایی که ورودش به بازار با انکار مراجع رسمی همراه بود ولی کم‌کم تائید شد در فهرست موادمصرفی بازار ایران آمده و فقط یک اسم و بازی مافیا با لغات نیست، چون مصرف‌کنندگان آن دارند کم‌کم به کلینیک‌های ترک اعتیاد می‌روند و خطری همچون طغیان مصرف شیشه را گوشزد می‌کند.

مرتضی خوشگفتار، کارشناس درمان اعتیاد که مصرف‌کنندگان دستمال را از نزدیک دیده، درباره بحرانی که این محرک در آینده‌ای نه‌چندان دور ایجاد خواهد کرد هشدار می‌دهد، خیلی جدی. او مشکلش با دستمال، بار گذاشتنش در سیگار، مصرف آسان و بی‌بو بودنش است که شک هیچ‌کسی را برنمی‌انگیزد در حالی که تغییرات شدید حسی و هیجانی ایجاد می‌کند و عامل ایجاد اختلالات حاد روانی است.

ولی امان از قیمت دستمال که هیچ ربطی به تونی و کوکائین گرانقیمت ندارد. یک مربع دو میلی‌متری دستمال را می‌شود در جاهایی غیر از تهران تا 3000تومان خرید که این قیمت در تهران می‌شکند و می‌شود 800 تا هزار تومان. این پول درجیب همه جوان‌ها پیدا می‌شود،‌ حتی در جیب نوجوان‌ها، خطر هم همین است، وگرنه برای کدام مصرف‌کننده مهم است که دستمال از دسته کانابینوئیدهاست و ماده موثرش از لایزرژیک دی‌اتیل آمید، ماده صناعی و شیمیایی مثل ال.اس.دی .

یادگاری از تونی مونتانا

مافیای موادمخدر اسم جدید کوکائین را گذاشته تونی، نامی که چندان هم بی‌مسما نیست و برمی‌گردد به یک فیلم هالیوودی به نام صورت‌زخمی که آلپاچینو در آن ایفاگر نقش تونی مونتانا بود. یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر که در برخی صحنه‌های فیلم مقابل کوهی از کوکائین و مشروبات الکلی مشغول نشئگی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خواب اعتیاد گرانی ریتالین اصفهان ایران بازی ترک اعتیاد درمان پول مشروبات الکلی اعتیاد پول ترک اعتیاد خواب مشروبات الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرهنگ رضا صادقی پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و ۵ نفر آقا با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیر‌های مختلف از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری دو نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

سرهنگ صادقی پور بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان خاطرنشان کرد: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • کامنت جالب دنی کارواخال؛ به بچه‌هایم خواهم گفت کنار کروس بازی کردم! / عکس
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • عوارض مصرف زیاد پنیر