Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@11:37:54 GMT

روایتی جدید از اعتیاد لاکچری بچه پولدارها

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۸۷۰۳

اکبر می‌گوید، مصرف‌کننده‌های تونی زود سرخوش می‌شوند اما از خور و خواب می‌افتند و میل به هیچ چیز ندارند جز مایعات بخصوص الکل که مهمانی‌های شبانه آنچنانی بدون آن نه شروع می‌شود، نه تمام.

 

تونی را گرمی400 هزار تومان می‌فروشند و بعضی وقت‌ها هم تا 700 هزار تومان به خاطر تضمین اصل بودنش. بچه پولدارها و خوشگذران‌های شهر نیز تونی را که از دیلر (ساقی)‌شان گرفتند، دلاری را لول می‌کنند و این پودر سفید و شبیه نمک را می‌کشند داخل بینی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان، داستاناعتیاد لاکچری است، قصه بی‌دردی و داشتن درد اعتیادهای مثلا باکلاس و لوکس.

داستان تونی دارد میان قشر مرفه اجتماع جدی می‌شود،‌ این قصه را در فضاهای مجازی هم گهگاه روایت می‌کنند و همین تحریکی است برای آدم‌هایی که نشسته‌اند تا مواد جدیدی عرضه شود و تست بزنند و نشئگی، ‌نو کنند.

بگویید کوکائین

تونی اما بیشتر از آن‌که ماده‌ای جدید باشد، نامی جدید است که بازهم بازیچه دست مافیای موادمخدر شده؛ هومان نارنجی‌ها کارشناس درمان اعتیاد و صاحب‌نظر حوزه پیشگیری که لااقل این‌گونه می‌گوید. او توضیح می‌دهد تونی چیزی نیست جز کوکائین که از گیاه کوکا می‌گیرند و در همه جای دنیا ماده گرانی است. با این‌که اکبر می‌گوید در شرق تهران که تونی را می‌سازند، لیدوکائین و ریتالین هم به کوکائین می‌زنند، ولی نارنجی‌ها می‌گوید تاثیر این مواد در مقابل کوکائین هیچ نیست و در نتیجه کوکائین می‌ماند که اسم خیابانی‌اش را گذاشته‌اند، تونی؛ مثل حشیش که بعضی جاها به آن می‌گویند پنیر.

خطر! دستمال

«هروئین سورچی» نامی است که درمانگران اعتیاد را این روزها در برخی شهرها از جمله اصفهان دارد آزار می‌دهد. سورچی صفتی است که مافیا به هروئین چسبانده‌اند تا آن را مختص مهمانی‌ها و جمع‌های پرعیش معرفی کند و وحشت مصرف هروئینِ بی‌صفت را بریزد مثل حشیش که عده‌ای به آن می‌گویند پنیر تا تلخی مصرفش را بگیرند و هاله ترس را از دور و برش بردارند.

اما دستمال، محرک توهم‌زایی که ورودش به بازار با انکار مراجع رسمی همراه بود ولی کم‌کم تائید شد در فهرست موادمصرفی بازار ایران آمده و فقط یک اسم و بازی مافیا با لغات نیست، چون مصرف‌کنندگان آن دارند کم‌کم به کلینیک‌های ترک اعتیاد می‌روند و خطری همچون طغیان مصرف شیشه را گوشزد می‌کند.

مرتضی خوشگفتار، کارشناس درمان اعتیاد که مصرف‌کنندگان دستمال را از نزدیک دیده، درباره بحرانی که این محرک در آینده‌ای نه‌چندان دور ایجاد خواهد کرد هشدار می‌دهد، خیلی جدی. او مشکلش با دستمال، بار گذاشتنش در سیگار، مصرف آسان و بی‌بو بودنش است که شک هیچ‌کسی را برنمی‌انگیزد در حالی که تغییرات شدید حسی و هیجانی ایجاد می‌کند و عامل ایجاد اختلالات حاد روانی است.

ولی امان از قیمت دستمال که هیچ ربطی به تونی و کوکائین گرانقیمت ندارد. یک مربع دو میلی‌متری دستمال را می‌شود در جاهایی غیر از تهران تا 3000تومان خرید که این قیمت در تهران می‌شکند و می‌شود 800 تا هزار تومان. این پول درجیب همه جوان‌ها پیدا می‌شود،‌ حتی در جیب نوجوان‌ها، خطر هم همین است، وگرنه برای کدام مصرف‌کننده مهم است که دستمال از دسته کانابینوئیدهاست و ماده موثرش از لایزرژیک دی‌اتیل آمید، ماده صناعی و شیمیایی مثل ال.اس.دی .

یادگاری از تونی مونتانا

مافیای موادمخدر اسم جدید کوکائین را گذاشته تونی، نامی که چندان هم بی‌مسما نیست و برمی‌گردد به یک فیلم هالیوودی به نام صورت‌زخمی که آلپاچینو در آن ایفاگر نقش تونی مونتانا بود. یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر که در برخی صحنه‌های فیلم مقابل کوهی از کوکائین و مشروبات الکلی مشغول نشئگی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خواب اعتیاد گرانی ریتالین اصفهان ایران بازی ترک اعتیاد درمان پول مشروبات الکلی اعتیاد پول ترک اعتیاد خواب مشروبات الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای حقوقی بر سر حراج دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی؛ مالک واقعی آن کیست؟

دستمال کاغذی که یک سند گرانبهاست و ارزش آن 300 هزاریورو است.

طرفداری | شخصی که واسطه امضای قرارداد لیونل مسی و بارسلونا روی یک دستمال کاغذی بود، با به حراج گذاشتن این سند ارزشمند در برابر اتهامات وارده از خود دفاع کرده است.

به گزارش رلوو، در دنیای پر زرق و برق ستارگان فوتبال، هر چیزی که به بزرگان این رشته پرهیجان و سودآور مرتبط باشد، می‌تواند ارزشمند و خاص تلقی شود. از جمله این موارد، یادگاری‌ها و اسناد مربوط به دوران ابتدایی فعالیت حرفه‌ای آنهاست. در این میان، دستمالی که در سال ۲۰۰۰ برای امضای اولین قرارداد حرفه‌ای لیونل مسی با بارسلونا استفاده شده بود، از این قاعده مستثنی نیست. این دستمال که زمانی فقط یک تکه کاغذ ساده بود، اکنون به خاطر امضای مسی و ارزش تاریخی‌اش، قیمتی معادل ۳۰۰ هزار یورو پیدا کرده است.

دعوای حقوقی بر سر یک دستمال کاغذی

مالکیت این دستمال ارزشمند، اخیراً موضوع یک دعوای حقوقی بین هوراسیو گاجیولی، ایجنت سابق مسی و جوزپ ماریا مینگلا، مدیر استعدادیابی بارسلونا شده است.گاجیولی که واسطه معامله اولین قرارداد مسی با بارسلونا بود، این دستمال را در خانه حراج بونهامز به معرض فروش گذاشته است. اما مینگلا مدعی است که این دستمال متعلق به هر دوی آنها و همچنین کارلس رکساچ، مدیر فنی وقت بارسلونا است. او خواهان این است که این دستمال در موزه بارسلونا نگهداری شود.

گاجیولی این ادعاها را متناقض و نادرست خوانده و می‌گوید که مینگوئلا فقط به دنبال جلب توجه و ارتقای جایگاه خود در رسانه‌ها از طریق این حراج است. او همچنین تأکید می‌کند که مالک این دستمال بوده و مینگلا هرگز آن را از او درخواست نکرده است.

ادعای عجیب مینگلا

مینگلا در اظهاراتی عجیب، گاجیولی را راننده خانواده مسی خوانده است. گاجیولی در پاسخ به این ادعا گفت:

من برای شغل رانندگان احترام زیادی قائلم. خوشحالم که مینگلا گفت که من راننده خانواده مسی بوده‌ام،  اگرچه لحن او توهین‌آمیز بود و باید عذرخواهی کند. اما این درست نیست. من راننده آنها نبودم.

ابعاد تاریخی این سند گرانبها

این دستمال فقط یک شیء ارزشمند  نیست، بلکه یادآور اولین قدم‌های لیونل مسی در مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ است. حفظ و نگهداری از این دستمال می‌تواند به عنوان بخشی از تاریخچه این ورزش محبوب تلقی شود. وضعیت این پرونده در حال حاضر در دادگاه پیگیری می‌شود و هنوز مشخص نیست که چه کسی مالک نهایی این دستمال تاریخی خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • دعوای حقوقی بر سر حراج دستمال‌کاغذی معروف لیونل مسی؛ مالک واقعی آن کیست؟