Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
محققان پی بردند اندازه دور کمر بزرگ‌تر با ریسک بالای کمبود ویتامین D مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه لیدن هلند در گزارشی عنوان می‌کنند که میزان ویتامین D در افراد دارای میزان بالا چربی دور کمر پایین‌تر است. از این رو محققان تاکید می‌کنند افراد دارای دور کمر بزرگ‌تر باید به طور مرتب میزان ویتامین D بدن‌شان را کنترل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه، محققان به سرپرستی «راچیدا رفیق»، به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه میزان چربی کل بدن و چربی دورشکمی در شرکت‌کنندگان با میزان ویتامین D‌شان مرتبط است.

محققان بعد از تطبیق شماری از فاکتورهای تاثیرگذار نظیر بیماری مزمن و میزان فعالیت فیزیکی دریافتند میزان هر دو چربی کل بدن و چربی شکمی با میزان پایین‌تر ویتامین D در زنان مرتبط است اگرچه تاثیر چربی شکمی به مراتب بیشتر است.

اما در مردان، چربی دورشکمی و چربی کبدی با میزان پایین‌تر ویتامین D مرتبط هستند.

در همه موارد محققان دریافتند هر چقدر میزان چربی دور شکمی بیشتر باشد میزان ویتامین D کمتر خواهد بود.

محققان برای یافتن علت رابطه بین این دو به تحقیقات و مطالعات بیشتری نیاز دارند.

در همین زمینه: خودتان را برای جذب ویتامین D در معرض آفتاب قرار ندهید هشدار نسبت به کمبود ویتامین دی در ایرانی‌ها مصرف دوز بالای ویتامین D خطر تصلب شریان را کاهش می‌دهد ۱۰ روش ارزان برای دریافت ویتامین دی بیشتر غنی‌سازی آرد گندم | راهکار بهینه مقابله با کمبود ویتامین D آنچه در مورد ویتامینD باید بدانید ‌ کمبود ویتامین D؛ از افسردگی تا سرطان پروستات ترکیب ویتامین D و خواب خوب به کنترل درد کمک می‌کند سطح ویتامین D مادر عامل پیشگیری از اوتیسم در کودک

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۹۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب

آفتاب‌‌نیوز :

آب این میوه به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع از آن می‌شود که عروق، دچار انسداد و گرفتگی شوند.

۱. کاهش خطر بیماری قلبی

انار سرشار از ترکیبات محافظ است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات برای سلامتی مفید هستند، زیرا از سلول‌های ما نه تنها در برابر آسیب‌دیدگی بلکه همچنین در مقابل ترکیباتی مانند کلسترول محافظت می‌کنند. این بدان معناست که مصرف منظم انار ممکن است در کاهش خطر تصلب شرایین موثر باشد.

۲. بهبود سلامت استخوان

یافته‌ها نشان می‌دهد که هم آب و هم عصاره دانه انار ممکن است فواید بالقوه‌ای برای استخوان‌ها به خصوص برای زنان یائسه در میانسالی داشته باشد.

۳. بهبود عملکرد ورزشی

داده‌های یک مطالعه نشان می‌دهد که محتوای آنتی اکسیدانی انار و آب انار ممکن است درد عضلانی را به تاخیر بیاندازد و ریکاوری بعد از جلسات تمرین با وزنه را بهبود بخشد. داده‌های مطالعه دیگری نیز نشان داد که عصاره انار عملکرد را در عرض ۳۰ دقیقه پس از مصرف برای ورزش‌هایی که شامل دویدن متناوب است، بهبود می‌بخشد.

۴. خواص ضد التهابی

مطالعات مختلفی برای بررسی خواص ضد التهابی بالقوه انار انجام شده است. تحقیقات اولیه نشان داده است که این میوه ممکن است به مبارزه با التهاب در روده کمک کند در حالی که مطالعات دیگر به اثرات ضد التهابی بالقوه یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام پونیسیک اسید پرداخته اند. همچنین در یک کارآزمایی کوچک که در آن بیماران مبتلا به دیابت نوع دو هر روز آب انار مصرف می‌کردند، نشانگر‌های کمتری از التهاب را در خون خود پس از ۱۲ هفته نشان دادند.

۵. بهبود حافظه

تحقیقات در مورد اینکه چگونه انار و آب انار ممکن است بر عملکرد شناختی افراد تأثیر بگذارند هنوز در مراحل اولیه است. در یک کارآزمایی کوچک از شرکت‌کنندگانی که مشکلات حافظه مرتبط با سنشان داشتند، خواسته شد تا روزانه ۲۲۵ میلی‌لیتر آب انار بنوشند و بعد از چهار هفته، بهبودی در تمرینات کلامی و بصری آن‌ها مشاهده شد. تحقیقات روی موش‌ها نیز نشان داده که ممکن است آب انار برای آن‌ها فواید شناختی داشته باشد. با این حال انجام مطالعات بیشتری به منظور اثبات این فایده انار، مورد نیاز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد