Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری با تاکید بر اینکه میزان بارندگی‌های استان تهران نسبت به سال گذشته کاهش ۳۲ درصدی پیدا کرده است، گفت: براین اساس پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب روان آب‌های استان کاهش پیدا کرده و ورودی آب به مخازن سدهای تهران نیز با افت ۳۵۰ میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش ۷۰ میلیون مترمکعبی برداشت از منابع سطحی نسبت به سال گذشته، گفت: امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده از سوی شرکت و همکاری مردم تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه اولویت سال ۹۷ شرکت برنامه ریزی برای تامین آب شرب استان تهران خواهد بود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم امسال شرکت خط دوم انتقال آب سد طالقان به تهران خواهد بود که عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال جاری به ارزش یک‌هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح سامان دهی آب‌های جنوب تهران در نیمه دوم سال جاری، گفت: ادامه تونل لار به کلان و اتمام خاکریزی بدنه سد نمرود نیز بخش دیگری از برنامه‌های پیش روی این شرکت برای سال ۹۷ خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انسداد هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته درصددیم تا در سال جاری بیش از دو هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و از اضافه برداشت آن‌ها ممانعت به عمل آید.

بختیاری از ادامه نصب کنتورهای هوشمند بر روی‌های چاه‌های غیرمجاز سخن گفت و افزود: در سال ۹۷ جلوگیری از ساخت و ساز بی‌رویه حاشیه رودخانه‌ها و تخریب بناهای غیرقانونی که در بستر رودخانه‌ها احداث شده در برنامه اصلی شرکت آب منطقه‌ای تهران قرار دارد.

کد خبر 4303574

منبع: مهر

کلیدواژه: بارندگی شرکت آب منطقه ای تهران محمدرضا بختیاری میزان بارندگی کاهش بارندگی بانک مرکزی ایران قیمت نفت برجام وزارت صنعت معدن و تجارت تحریم اقتصادی ایران وزارت جهاد کشاورزی اتحادیه اروپا بازار سهام قیمت دلار دلار گمرک وزارت راه و شهرسازی بورس خروج آمریکا از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۰۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین گزارش شاخص‌های مهم آب و برق (بارش و سدها) شرکت مدیریت منابع آب ایران، ورودی مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی تا امروز (۱۶ اردیبهشت) ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است، این در حالی است که این عدد در سال گذشته برابر با ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده است که نشان از کاهش ۵ درصدی ورودی سد‌های کشور دارد.

اما از ابتدای سال آبی جاری تا کنون میزان خروجی سد‌های کشور به ترتیب در سال جاری و سال گذشته ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب و ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده است که بیانگر رشد ۳ درصدی است.

حجم آب موجود مخازن سد‌های کشور با یک درصد رشد از ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است و در مجموع میزان پرشدگی سد‌های کشور ۶۵ درصد تخمین زده شده است.

ارتفاع ریزش‌های جوی کشور نیز معادل ۲۱۹.۲ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت (۲۲۱.۳ میلی‌متر) یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۸.۱ میلی‌متر) ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است بر اساس شاخص اختلاف سال آبی جاری با متوسط دراز مدت (۵۵ سال) میزان بارندگی‌ها در این بازه زمانی در سیستان و بلوچستان ۶۹ درصد، یزد ۵۶ درصد، خراسان جنوبی ۲۷ درصد و ایلام ۲۴ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که کم بارشی گریبانگیر ۱۱ استان بوده و از جمله قزوین ۲۸ درصد، تهران ۲۴ درصد، خراسان رضوی ۲۴ درصد، سمنان ۲۲ درصد و زنجان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران