Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از ایندیپندنت، شرکت «بریتیش پترولیوم» انگلیس اعلام کرد با توجه به اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خارج کردن این کشور از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و وضع دوباره تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، همکاری با ایران برای توسعه میدان مشترک گازی «رام» در دریای شمال را متوقف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بریتیش پترولیوم از پروژه مشترک گازی «رام» (Rhum) پنجاه درصد سهم دارد. 50 درصد باقی مانده هم متعلق به شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران است.

این شرکت انگلیسی در بیانیه ای اعلام کرد: بریتیش پترولیوم تصمیم گرفته است برخی از فعالیت های از پیش برنامه ریزی شده خود در میدان گازی رام در دریای شمال را تا زمان مشخص شدن پیامدهای تصمیم اخیر آمریکا درباره ایران، متوقف کند. بریتیش پترولیوم همواره به تحریم های قابل اجرا پایبند بوده است.

در حال حاضر مراحل واگذاری سهم بریتیش پترولیوم (بی پی) در پروژه رام به «سریکا انرژی»، یک شرکت نفت و گاز انگلیسی مستقر در دریای شمال، در حال انجام است. براساس گزارش بی پی، مسئولان هر دو شرکت در حال مذاکره با مقامات آمریکایی و انگلیسی برای درک شرایط و اتخاذ اقدامات مقتضی با هدف ادامه کار پروژه رام هستند. شرکت سریکا انرژی روز سه شنبه اعلام کرد همانند بی پی به تعهدات خود در قبال این پروژه پایبند خواهد بود و پیش بینی می کند این پروژه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تکمیل شود.

۳۰۴

شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس دریای شمال سریکا انرژی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس دریای شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • لیام نیسون و کودی رودز پروژه‌ای مشترک خواهند داشت/ اخبار WWE