Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@00:03:13 GMT

72 مرکز متادون درمانی در استان زنجان فعال است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۰۲۴۹

72 مرکز متادون درمانی در استان زنجان فعال است

پرویز قزلباش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماهانه بطور متوسط 12 هزار معتاد به مراکز متادون درمانی استان مراجعه و خدمات سرپایی مورد نیاز را دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: در این مراکز پزشکان مجرب، روانشناس و مددکار اجتماعی مستقر هستند و خدمات مورد نیاز با توجه به وضعیت مراجعه کننده ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قزلباش افزود: در این مراکز سه نوع دارو به تشخیص پزشک به معتاد داده می شود و در صورت تشخیص موارد بحرانی از سوی متخصص مربوطه در بیمارستان بهشتی زنجان بستری می شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: سیاست کلی مبارزه با مواد مخدر، درمان و بازتوانی مصرف کنندگان، کاهش آسیب های ناشی از مصرف این مواد، به ویژه کاهش آسیب ناشی از داروهای تزریقی و جلوگیری از تغییر الگوی مصرف از مواد کم خطر به مواد پر خطر را پیگیری می کند.
وی بیان کرد: به عبارتی دیگر با اجرای این سیاست تلاش می شود، معتاد تزریقی به غیر تزریقی تبدیل شده و در قدم بعدی نیز مواد غیر تزریقی کم خطر جایگزین شده و درنهایت به ترک مواد منجر شود.
قزلباش افزود: هم اکنون 2 مرکز ترک اعتیاد این واحد دانشگاهی نیز راه اندازی شده که هدف اصلی این مراکز پذیرش معتادان محلی به ویژه معتادان تزریقی است که خدمات مورد نیاز و وسایل پیشگیری در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین گروه های در معرض ابتلا به (HIV) اچ آی وی معتادان تزریقی هستند و معتادان دستگیر شده پس از ارجاع به این مراکز بلافاصله تست مورد نظر را انجام می دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت نیاز اقدامات و آموزش های لازم به معتادان داده می شود از طرفی تیم مددکاری نیز وضعیت خانواده های آنان را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می دهند.
7320/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان زنجان خانواده درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مبارزه با مواد مخدر موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در پی انتشار فیلم پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند: پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت