Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:55:27 GMT

«جنگ دوست داشتنی» به چاپ هشتم رسید

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۰۶۵۱

«جنگ دوست داشتنی» به چاپ هشتم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر،  کتاب «جنگ دوست‌داشتنی» نوشته سعید تاجیک، حاوی خاطرات طنزآمیز و شوخ‌طبعانه درباره حضور وی در جبهه‌های جنگ هشت‌ساله به چاپ هشتم رسید.  

سعید تاجیک لحظه‌هایی را در جنگ به تصویر می‌کشد که کمتر در دید دیگران به‌ویژه خبرنگاران داخلی و خارجی آمده است. وی در جنگ به خلق آدمیانی می‌پردازد که عینیت داشته و اکنون شبه‌اسطوره می‌نمایند؛ مردان بزرگی همچون شهید باکری و شهید همت که همگی در آفرینش قصه‌های او نقش یکسان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده این کتاب با استفاده از ذهن توانمند خود بدون داشتن یادداشت روزانه، جزئیات مربوط به حوادث و شخصیت‌ها را به یاد آورده و با زبانی طنزآمیز به رشته کلام کشیده است. در میان خاطرات او، هم طنزهای مبتنی بر موقعیت طنزآمیز و هم طنزهای عبارتی که مبتنی بر ظرفیت های زبانی هستند، وجود دارد و تلفیق این دو شیوه، کتاب او را خواندنی و ارزشمند کرده است.

کتاب با این عنوان شروع می شود: در سال ۱۳۴۵ در خیابان ۲۴ متری شهر ری به دنیا آمدم. تا نه سالگی در شهر ری ساکن بودم. از پدربزرگم  مقداری زمین به مادرم ارث رسیده بود. پدر و مادرم تصمیم گرفتند در آن خانه‌ای بنا کنند. خانه به مرور زمان ساخته شد و ما در آن ساکن شدیم. در کودکی بچه بازیگوشی بودم و پدر و مادرم از کارهای من کلافه می شدند. اگر شبی در خواب شیطان گولم می زد و گل‌های قالی را آب می‌دادم، قاسم، برادر بزرگ‌ترم را به جای خواب خود می کشاندم و در جای او می خوابیدم. خیس شدن قاسم یک طرف و کتک خوردن او از مادرم طرف دیگر ماجرا بود!

 چاپ هشتم کتاب «جنگ دوست‌داشتنی» با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه در ۵۶۸ صفحه به همراه ضمیمه ای از عکس های شخصیت‌ها توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

کد خبر 4304179

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات انتشارات سوره مهر دفاع مقدس جنگ تحمیلی نمایشگاه کتاب تهران ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه بازار نشر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موزه معرفی کتاب ادبیات جهان میراث فرهنگی معرفی نشریات ادبیات ایران مصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مسئول برگزاری مسابقات کورس بهاره یزد گفت:این مسابقات در مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر برگزار شد.
یثربی افزود:۷۷ سوارکار از ۱۲ استان کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند و به برترین‌های این مسابقات سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.
وی ادامه داد:این مسابقات سه هفته دیگر در مجموعه سوارکاری صفاییه یزد ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • استاد مسعود اسکویی نقش الگوسازی داشت
  • کلوپ: لیورپول امشب را خیلی دوست داشتم
  • هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسی/ ۲۰ بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسیش
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسیش | ۲۰ بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)