Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:29:31 GMT

کمبود امکانات ورزشی معلولان سمنان تامین شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۱۲۵۲

کمبود امکانات ورزشی معلولان سمنان تامین شود

سمنان- ایرنا - ورزش مأمن معلولان و جانبازان برای رفع مشکلات روحی و جسمی است که این ورزشکاران در استان سمنان با کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، ورزش به خاطر دارا بودن ویژگی‌های مثبت به روش های گوناگون کمک حال اقشار مختلف جامعه در بحث تضمین سلامت و تقویت روحیه است.
بخشی از افراد جامعه به لحاظ شرایط جسمی و روحی خاص، نیازمند پر شدن اوقات فراغت با فعالیت بدنی و ورزش هستند، غنی سازی اوقات این افراد نیازمند فراهم آوردن بستر‌ها و زیرساخت‌هایی است که باید به صورت هدفمند برای آن اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانبازان و معلولان از جمله اقشاری هستند که ورزش نقش اثرگذاری در کاهش مشکلات روحی و بر ارتقای عملکرد جسمانی آنان دارد.
شناسایی مشکلات و موانع غنی سازی اوقات فراغت جانبازان و معلولان جزو ضروریاتی است که باید مدنظر متولیان امر قرار گیرد.
رییس هیأت جانبازان و معلولان استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ورزش جانبازان معلولان را به لحاظ شرایط خاص این افراد هزینه‌بر و نیازمند توجه ویژه دانست و افزود : این هیأت به علت تعدد رشته های ورزشی باید زیر نظر فدراسیون جداگانه فعالیت کنند.
ابوالفضل مرتضوی با بیان این که در ورزش جانبازان و معلولان چند رشته ورزشی زیر نظر یک هیأت فعالیت می‌کنند، بودجه کم با تعداد رشته‌های ورزشی زیاد را مانع سرپا نگه داشتن این رشته‌ها ذکر کرد.
وی کافی نبودن اعتبارات این هیأت با توجه به محدودیت ورزشکاران را از عمده چالشها برشمرد و افزود: رشته ورزشی بوچیا مختص معلولیت حاد و از جمله ورزش‌های هزینه‌بر است که باید به آن توجه شود چراکه این افراد برای حضور در مسابقات به لحاظ شرایط جسمانی نیازمند سرویس ایاب و ذهاب خاص و همراه هستند.
مرتضوی با اشاره به این که در بیشتر شهرهای استان سالن اختصاصی ویژه جانبازان و معلولان وجود دارد اما با کمبود برخی امکانات مواجه است، اضافه کرد: سمنان در دو و میدانی نیازمند وسایل و تجهیزات است مهدی‌شهر در بحث زمین با مشکل مواجه است، بوچیا سمنان امکانات توپ و وسایل ساده داوری ندارد.
رییس هیأت جانبازان معلولان استان سمنان با بیان این که در بخش‌های دیگر با مشکل عمده‌ای در بخش تجهیزات مواجه ایم ، ادامه داد: ورزش در کنار این که برای معلولان اعتماد به نفس آورده زمینه ترغیب آنان برای کسب موفقیت و حضور در اجتماع را فراهم می‌آورد از این رو باید بستری فراهم شود تا این اقشار با مشکلات کمبود تجهیزات و امکانات مواجه نشوند.
وی بیان داشت : مطابق با هرمعلولیت یک رشته‌ ورزشی فعال است که معلولان علاقه‌مند به ورزش با توجه به شرایط خود می‌توانند به فعالیت بدنی بپردازند.
مرتضوی همکاری مددکاران بهزیستی برای معرفی افراد معلول علاقه مند به ورزش و فعالیت بدنی را امری ضروری دانست و یادآور شد: ورزش در تقویت روحیه و ارتقای عملکرد جسمانی این افراد موثری است از این رو مددکاران بهزیستی باید در این بخش همکاری کنند.
رییس هیأت جانبازان و معلولان سمنان به مدال‌آوری هیأت جانبازان معلولان استان در مسابقات پارآسیایی سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در رده جوانان 2 طلا و یک برنز داشتیم و در آبان امسال یک ورزشکار از رده جوانان در رشته تیراندازی عازم جاکارتاست.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان هشت رشته ورزشی جانبازان معلولان در رشته بدمینتون، والیبال نشسته بوچیا ، تیراندازی وتنیس روی میز فعالیت دارد.
تعداد ورزشکار فعال 500 نفر و بیمه شده سال گذشته 248 نفر است.
استان سمنان بیش از 30 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد.
6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش معلولان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان+مصاحبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل ورزش و جوانان لرستان از افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد استان خبر داد.

وحید والی زاده مرادی گفت: با آغاز فعالیت مدیریت جدید هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان، جذب ورزشکار دز این هیأت دو و نیم برابر افزایش یافته است.

وی با بیان این که هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان بیشترین آمار جذب ورزشکار را در بین دیگر هیأت های ورزشی دارد، ابراز امیدواری کرد: این هیأت ورزشی در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی بر تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیأت  و موفقیت های آن ها در میادین ورزشی افزوده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان+مصاحبه
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است