Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌‌‌‌ای با گرامیداشت سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی را صحنه نمایش هوشمندی و آمادگی ملت ایران برای مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان و اراده آنان برای فائق آمدن بر چالش‌إ‌‌‌‌ها، مشکلات و موانع فراروی کشور دانست و تاکید کرد: دشمنان در صورت تعدی و تعرض به ایران اسلامی، سرنوشتی متفاوت از فرجام صدام معدوم نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این بیانیه آمده است: عملیات افتخارآفرین بیت‌‌‌المقدس و فتح‌‌الفتوح آزادسازی خرمشهر قهرمان از نقاط عطف دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران است که برای همیشه بر تارک تاریخ میهن اسلامی می‌‌درخشد و منشا عزت، عظمت و بالندگی مردمان این سرزمین و هوشمندی و هوشیاری آنان برابر توطئه‌‌‌ها و نقشه‌‌های جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی خواهد بود.

این بیانیه می‌‌‌افزاید: آزادسازی خرمشهر در هنگامه‌‌‌ای رقم خورد که این قطعه از خاک مقدس ایران عزیز بیش از یک و نیم سال در اشغال متجاوزین ارتش بعثی صدام بود اما با پیروزی تاریخ‌‌‌ساز رزمندگان اسلام، این دستاورد بزرگ نماد غیرت ملی و سرآغاز تغییر معادلات جنگ به نفع جمهوری اسلامی و رزمندگان اسلام گردید.

این بیانیه درس‌‌‌ها و عبرت‌‌‌های دفاع مقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر را برای امروز و فردای کشور آموزنده و الهام‌‌‌بخش قلمداد و تصریح کرده است:

سهمگین‌‌ترین جنگ و تجاوز که با طراحی و حمایت همه‌‌‌جانبه اطلاعاتی، لجستیکی، مالی و رسانه‌‌‌ای استکبار جهانی به ویژه با چراغ سبز آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران رقم خورد، تهدید بسیار بزرگی برای موجودیت انقلاب و استقلال کشور به شمار می‌‌‌رفت، امّا با الطاف الهی و به برکت هوشمندی و درایت حضرت امام راحل (ره) و بصیرت مردم و ایثار و فداکاری و شجاعت رزمندگان اسلام به یک «فرصت راهبردی» برای استحکام نظام و جهان‌‌‌گیر شدن پژواک پیام انقلاب اسلامی و حقانیت و مقاومت ملت ایران تبدیل شد.

این بیانیه در ادامه با اشاره به آموزه‌‌‌های سرنوشت‌‌‌ساز دفاع مقدس برای امروز ایران اسلامی و نیز جبهه دشمنان و معاندین نظام آورده است: با گذشت سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، ملت ایران و نیروهای مسلح مقتدر کشور آموخته‌‌‌اند با اشراف همه‌‌‌جانبه اطلاعاتی بر اردوگاه دشمن و ارتقای قدرت بازدارندگی و ظرفیت‌‌‌‌‌‌افزایی همه‌‌‌جانبه دفاعی هرگز نباید دچار «غفلت راهبردی» شوند و نظام سلطه و استکبار و به ویژه سرمداران رژیم جنایتکار، جنگ‌‌‌افروز، فریبکار و عهدشکن آمریکا نیز این پیام را دریافت کرده‌‌‌اند که در صورت تعدی و تعرض به ایران اسلامی، سرنوشتی متفاوت از فرجام صدام معدوم نخواهند داشت.

این بیانیه در پایان با تبریک فرخنده روز «آزادسازی خرمشهر» به آحاد ملت شریف و انقلابی ایران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و تکریم مقام شامخ شهیدان و حماسه‌‌‌‌سازان این حادثه عظیم تاریخی و تاکید بر آمادگی‌‌‌‌های همه‌‌جانبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای رویارویی قاطعانه و سلحشورانه با هرگونه تهدید علیه استقلال و تمامیت ارضی، امنیت، آرامش و پیشرفت ملت و کشور و دستاوردهای سترگ انقلاب و نظام اسلامی تاکید کرده است: ملتی که با ویژگی‌‌های منحصربفرد از جمله تنوع قومی، مذهبی و نژادی اما با هویت مشترک اسلامی - ایرانی، تحت زعامت و هدایت‌‌‌‌های حکیمانه و نافذ ولی فقیه و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) حماسه بی‌‌‌‌‌نظیر، تاریخی و درخشان هشت سال دفاع مقدس را رقم زد، بی‌‌‌تردید با تأسی به این تجربه گران‌‌سنگ در سایه وحدت، همدلی و یکصدایی و به ویژه اطاعت‌‌پذیری از مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، بر تمامی چالش‌‌‌ها و موانع مصنوع تلاش باطل دشمنان فائق خواهد آمد و جایگاه و نقش پرفروغ خود نزد امت اسلامی و نیز آینده جهان اسلام را مایه خفت، عصبانیت و استیصال آنان قرار می‌‌دهد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: سپاه اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

به گزارش ایرنا، دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط بین‌الملل و دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد و شناسایی آن به عنوان سازمان تروریستی به مصلحت نیست.

وی ادعا کرد: تمام کارهایی را که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم جایی که آن‌ها غیرقانونی عمل می‌کنند، می‌توانیم علیه آن‌ها اقدام کنیم، در نظام تحریمی ما لحاظ شده است. اما وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک انگلیس و ایران در مقطع کنونی «نسبتاً مختصر» است اما هشدار داد که شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی، به این روابط پایان می‌دهد.

کامرون عنوان کرد: «وقتی صحبت از تلاش برای متوقف کردن تشدید درگیری‌ها می‌شود، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود… من می‌خواهم خودم با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم، آیا می‌توانید به ایرانیان این پیام را ارسال کنیم؟»

وی افزود: «به نظرم این اقدام (افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی) به نفع بریتانیا نیست، این اقدام نه تنها رویکرد ما را تقویت نمی‌کند که از بسیاری جهات آن را تضعیف می‌کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس دو هفته پیش هم در سفر به سرزمین‌های اشغالی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها کامرون به نتانیاهو این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

چندی پیش گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل طی نامه‌ای خطاب به نخست وزیر انگلیس، این درخواست غیرقانونی را دوباره تکرار و ادعا کرد که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین پیوند سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشت: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش‌ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه‌های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

دیگر خبرها

  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات