Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:22:21 GMT

احتمال تخریب سایت اتمی کره شمالی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۸۵۴۲

پیونگ یانگ اعلام کرد زمان تخریب سایت اتمی 'پونگ گیه ری' که این کشور شش آزمایش اتمی خود را در آن انجام داده است به شرایط اقلیمی بستگی دارد.

به گزارش ایرنا رسانه های کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کردند در صورتی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد ممکن است کار تخریب و نابودی این آزمایشگاه اتمی کوهستانی فردا پنجشنبه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران خارجی دعوت شده به مراسم تخریب این سایت، از جمله خبرنگاران کره جنوبی وارد شهر 'وونسان' در شرق کره شمالی شده اند و مصاحبه هایی نیز با مقام های ذی ربط انجام داده اند.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود اواسط ماه 'می' تونل ها و مراکز مرتبط با این سایت اتمی در منطقه 'کیلجو' واقع در استان 'هام گیونگ' در شمال کشور را تعطیل می کند و این سایت را در یکی از روزهای 23 تا 25 می نابود خواهد کرد.

گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است که خبرنگاران کره جنوبی با یک فروند هواپیمای اختصاصی نظامی از 'وون سان' فاصله ای به طول 416 کیلومتر را طی می کنند تا به نزدیکی محل سایت اتمی برسند.

کره شمالی روز گذشته همزمان با اعزام خبرنگاران 4 کشور دیگر، اجازه ورود به خبرنگاران کره جنوبی نداد به همین دلیل آنها با یک روز تاخیر وارد کره شمالی شدند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اردلان محمدپور افزود: این سامانه بارشی که از روز قبل وارد منطقه شده بود، از امروز تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

او اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش ها در برخی مناطق احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد و دستگاه های ستاد بحران باید در آمادگی کامل باشند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

 

 

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۳ استان
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی