Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه افزایش قیمت میانگین 15 درصدی کرایه کامیون دارها از شنبه در سراسر کشور اعمال می‌شود، گفت: متوسط افزایش قیمت 15 درصد است که در برخی از شهرها و نقاط و پایانه‌ها به 10 درصد و در برخی از مناطق به 20 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه کامیون‌دارها از چند هفته گذشته در دستور کار قرار داشت، ادامه داد: در برخی از شهرها این افزایش قیمت اعمال شده بود و در برخی از مناطق هم هنوز به اجرا نرسیده بود که با دستور وزارت راه وشهرسازی  و سازمان راهداری از شنبه در سراسر کشور اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه تنها یکی از مشکلات کامیون‌دارها تعیین قیمت‌های جدید است، گفت: بازنشستگی با حداقل دستمزد، حذف یارانه حق بیمه و حق کمیسیون‌ها هم از دیگر مشکلات رانندگان کامیون است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:  یکی دو روز یارانه حق بیمه رانندگان کامیون قطع شد که با مذاکره با سازمان تامین اجتماعی این موضوع را برطرف کردیم.

امانی افزود: یکی دیگر از مشکلات کامیون دار بازنشستگی با حداقل دستمزد است که حتی رانندگان اعلام کردند حاضرند مازاد آن را خودشان بپردازند که این موضوع هم در دست پیگیری قرار دارد و احتمالا یک ماه آینده به نتیجه می‌رسد.

وی همچنین درباره حق کمیسیونی که از رانندگان کامیون گرفته می‌شود، گفت: اگر بیشتر از نرخ‌های مصوب حق کمیسیون گرفته شود و راننده‌ای شکایت کند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این موضوع ورود می‌کند و با شرکت‌های خاطی برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: حق کمیسیون را کانون رانندگان کامیون و شرکت‌های حمل و نقلی تعیین می‌کنند که در حال حاضر حق کمیسیون در خارج از پایانه‌های اختصاصی 10 درصد، داخل پایانه‌ها 8 درصد و در حمل بار سیمان 6 درصد است.

وی تاکید کرد: هر شرکتی که بیش از این مقدار کمیسیون دریافت کند، تخلف کرده است و در صورت شکایت، با آن شرکت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رانندگان کامیون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز قیمت افغانی افغانستان در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است. بطوری که افغانی افغانستان که در بازار آزاد دیروز به ۹۰۲ تومان رسیده بود، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با افزایش ۱ تومانی (۰.۱۱ درصد) به ۹۰۳ تومان رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۵ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۹۰۳ تومان خرید و فروش می‌شد.

قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۲.۰۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۳۰.۸۷ درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر هر ۱۰۰ دلار آمریکا برابر است با ۷,۲۱۷ افغانی افغانستان.

در حال حاضر یک میلیون تومان برابر است با ۱,۱۰۷ افغانی افغانستان.

 

tags # قیمت افغانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی