Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:48:04 GMT

خرم‌آباد|خرید تضمینی گندم در استان لرستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۷۱۳۹۵

خرم‌آباد|خرید تضمینی گندم در استان لرستان آغاز شد

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم امروز در استان لرستان آغاز شد. ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ استانها لرستان نظرات

حجت الله بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد از آغاز خرید تضمینی گندم در استان لرستان خبر داد و اظهارداشت: امروز نخستین محموله گندم کشاورزان استان تحویل مراکز خرید تحت پوشش شرکت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وجود 45 مرکز خرید، ملکی،کمیسیون و مباشر در نقاط مختلف استان اشاره کرد و افزود: این مراکز در فصل برداشت اقدام به خرید گندم و دانه‌های روغنی کشاورزان می‌کنند.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود امسال 400 هزار تن گندم  وسه هزار تن دانه‌های روغنی در استان خریداری و ذخیره شود.

وی بیان کرد: براساس دستورالعمل‌های که از طریق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شده است در سال زراعی 96-97 خرید گندم معمولی با قیمت پایه 1300 تومان محاسبه می‌شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه قیمت مصوب براساس افت مفید و غیر مفید محاسبه می‌شود، گفت: به ازای هر درصد افت مفید 6.5 ریال و هر درصد افت غیر مفید 130 ریال کسر می‌شود و سن زدگی حداکثر دو درصد بدون کسر بهاء قابل خرید است.

وی با بیان اینکه هنگام خرید گندم‌های 3 درصد سن زده 250 ریال از بهای هر کیلوگرم گندم کسر می‌شود تصریح کرد: برای گندم‌هایی با سن زدگی 4 درصد 500 ریال، 5 درصد 850 ریال و گندم‌هایی با 6 درصد سن زدگی 1200 ریال از بهای هر کیلو گرم گندم کسر می‌شود.

انتهای پیام/م

R41450/P1486/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید