Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل گمرک بندر آستارا از صادرات ۷۴ میلیون دلاری کالای غیر نفتی از گمرک این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، رسول امیدی، مدیر کل گمرک بندر آستارا در جمع خبرنگاران به آمار واردات و صادرات از گمرک زمینی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در دو ماه سال جاری، ۱۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی بوده که به کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شد.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا تصریح کرد: صادرات کالای غیر نفتی در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۱۳۸ درصد و از لحاظ ارزش اقتصادی ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

 

امیدی گفت: همچنین در این مدت ۳۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون دلار وارد کشور شد.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت ۱۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی ورودی کالا داشته ایم، اظهارکرد: عمده کالای ترانزیت خارجی ورودی شامل لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌ شیشه و ورق آهن بود.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا اضافه کرد: این مقدار کالا از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

 

امیدی میزان ترانزیت خارجی خروجی را ۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۴ میلیون دلار دانست و تصریح کرد: این میزان کالای خارج شده از گمرک آستارا به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین حمل و نقل شده است.

 

وی با اشاره به نوع کالای ترانزیت شده گفت: کالای ترانزیت شده شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه‌ای، لباس، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و مبلمان بوده است.

 

امیدی از صادرات ۲۴ تن کالا به ارزش ۲۲ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی خبر داد و افزود: عمده کالای چمدانی از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شده که شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی بوده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته از سال جاری از مرز زمینی آستارا ۱۶۸ هزار و ۶۶ نفر تردد کرده اند، تصریح کرد: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران خروجی ۲۸ درصد و مسافران ورودی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 

امیدی به افزایش ۶۸ درصدی درآمد عمومی اداره‌ کل گمرک این شهرستان در دو ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: درآمد گمرک آستارا در این مدت ۱۰۰ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال بوده است.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام نمایشگاه قرآن کریم خبرگزاری شبستان دولت نمایشگاه قرآن مصلی تهران مجلس مسجد کانون های مساجد صادرات کشاورزی بندر آستارا گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۷۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم

ایسنا/بوشهر فرمانده انتظامی شهرستان دیلم از توقیف ۶ دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال در شهرستان دیلم خبر داد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ امید  صابر بعدازظهر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی شهرستان دیلم در حین کنترل محورهای مواصلاتی، به ۶ دستگاه خودرو سواری مشکوک می‌شوند که رانندگان به محض رویت مامورین اقدام به فرار می‌نمایند اما با ایجاد موانع فیزیکی پس از طی مسافتی توقیف شدند.

وی افزود: در بازرسی صورت گرفته از خودروهای متوقف شده انواع کالای قاچاق فاقد مدارک معتبر قانونی را کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق کشف شده بیش از  ۹ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و تعداد ۶ نفر متهم دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد